Nursery

592 8 0
                                    

J/N'S POV

Ik rende met Ginny, Harry, Ron en Hermelien. We droegen Cedric naar de ziekenhuisvleugel. Toen we aankwamen, stond Madam Pomfrey ons op te wachten. Ze joeg ons in feite weg terwijl ze probeerde hem op vitals te zetten en hem te redden.

DRACO'S POV

Toen iedereen het veld had verlaten, besloot ik naar de ziekenhuisvleugel te gaan. Ik wilde zien hoe Cedric was en me verontschuldigen. Het was echt niet mijn bedoeling om te doen wat ik deed. Toen ik aankwam, waren de deuren van de crèche gesloten, Y/N en haar vrienden stonden te wachten in de gang. Y/N zag er verwoest, angstig, verdrietig, woedend uit. Ik liep van de ene kant van de gang naar de andere en besloot met haar te gaan praten.

J/N'S POV

Ik zag Malfidus onze kant op komen en oh boy, ik was niet in de stemming om zijn waardeloze gezicht te zien.

"JIJ!" Ik schreeuwde in zijn richting.

Hij zei niets.

"Wat dacht je! Ik wist dat je een idioot, gemene en arrogante jongen was, maar deze malfidus." schreeuwde ik terwijl ik snel naar hem toe liep.

Ik legde mijn vinger op zijn borst, terwijl hij daar stil bleef staan ​​met grote ogen.

"Als.Cedric.overlijdt.door.jou." zei ik terwijl ik hem in de gaten hield.

"Ik zal het je nooit vergeven." zei ik langzaam.

Ik voelde een traan over mijn wang rollen.

'Ik ben echt-' begon hij.

"Niet praten." voegde ik eraan toe, voordat ik in tranen uitbarstte.

Verrassend genoeg trok hij me in een knuffel en begon hij op mijn achterhoofd te kloppen. Toen ik me realiseerde wat er aan de hand was, duwde ik hem terug.

"Ik heb je medeleven niet nodig." Zei ik voordat ik terugging naar mijn vrienden die geschokt waren door de vorige scène.

Malfidus bleef waar hij was en wachtte bij ons. Ongeveer twee uur later gingen de deuren open. Ik rende naar binnen. We stonden voor een Cedric met een gebroken arm, overal verband en piepende machines die hem hielpen ademen.

"Oh god Ced..." zei ik terwijl ik zijn hand pakte.

"Hé..." antwoordde hij.

"Niet praten als het te veel moeite kost." Ik zei.

"Maak je geen zorgen." Zei hij met een kleine glimlach.

Ik keek naar Malfidus.

"Wat doe je hier nog?" vroeg ik met een strenge stem.

"Het spijt me Diggory. Het was niet mijn bedoeling...' zei hij.

"Het is goed Malfidus." antwoordde Cedric.

"Wat! Nee! Het is niet goed. Hij heeft je bijna vermoord!" zei ik.

'Maar het spijt hem,' antwoordde Ced.

"Niet alles hoeft vergeven te worden."

Na een paar minuten vertrok Malfidus. We praatten allemaal samen en toen gingen ze uit eten. Ik bleef bij Cedric.

"Heb je honger?" Ik vroeg.

"Nee. Dit ding voedt me." Zegt hij terwijl hij op de buis in zijn pols wijst.

"Ja..."

"Ben jij?"

"Nee helemaal niet."

"J/N, mag ik je een vraag stellen?"

"Ja?"

'Als ik hier weg ben. Zou je met me op date willen? Als een echte.'

Ik glimlachte naar hem en bloosde.

"Natuurlijk. Dat zou ik graag willen." Zei ik en haalde mijn hand door zijn haar.

Mevrouw Pomfrey onderbrak ons.

"Hij moet rusten, je moet weggaan schat."

"Natuurlijk."

Ik glimlachte naar hem, stond op en ging naar de leerlingenkamer van Griffoendor. Ginny, Hermelien en Luna waren er al.

"Hij heeft me mee uit gevraagd!"

Hun ogen werden groot en ze schreeuwden allemaal.

"Dat is geweldig Y/N!" Zei Hermelien.

"Wat is er zo geweldig?" vroeg Harry, terwijl hij uit de jongensslaapzalen kwam.

"Cedric heeft Y/N op een date gevraagd." zei Luna terwijl ze naar me glimlachte.

"Is dat zo?" Hij vroeg terug.

"Nou ja, wat denk je." Ik voegde toe.

Hij zei niets en verliet gewoon de leerlingenkamer.

"Waar ga je naar toe?" schreeuwde ik toen hij wegging.

Hij antwoordde niet.

'Hoe dan ook! Wat ga je aantrekken?' vroeg Mione.

"Ik weet het niet! Hangt ervan af waar we 'naar toe gaan'.

"Nou, waar gaan jullie heen?" voegde Ginny toe.

"Ik weet het niet, ik denk dat hij de datum zal plannen."

"Hoe gaan jullie op date als hij in een ziekenhuisbed ligt?" vroeg Luna.

'Nou, we gaan zodra hij eruit kan.'

'Ik wist dat jullie samen zouden eindigen.' zei Hermelien grijnzend.

In love with a slytherin boyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu