DEPRESSIE
J/N'S POV
Ik ging kijken hoe Ron zich hield. Hij had lessen overgeslagen, hij had al ongeveer een week niet gedoucht en zijn kant van de kamer was een totale puinhoop. Harry vertelde me dat hij weigerde zijn bed te verlaten en zelfs niet meer wilde eten, wat echt anders was dan hij.
"Ron, je moet opstaan! Wil je niet een beetje Zwerkbal gaan spelen? Het is super zonnig buiten! Bovendien is het zaterdag!
'Laat me met rust. Ik wil slapen.'
Ik ben hier al vijfenveertig minuten, aan het opruimen en proberen hem te overtuigen om op te staan.
Ik ging op de rand van zijn bed zitten en haalde mijn hand door zijn haar. Hij begon te huilen.
"Bedankt..." zei hij zacht.
Ik grinnikte een beetje.
"Waarvoor?"
"Om er voor mij te zijn." zei hij terwijl hij zijn tranen wegveegde.
"Het is niets." Zei ik.
"Ik laat je een beetje slapen, maar beloof me dat je komt eten, oké?" Ik voegde toe.
"Ik kan niets beloven." zei hij.
"Dan zal ik je eten brengen." Zei ik, terwijl ik opstond en de kamer verliet.
Terwijl ik de trap afliep, hoorde ik Harry praten in de leerlingenkamer van Griffoendor, ik was niet per se aan het afluisteren, maar ik stopte en luisterde een beetje.
"Ben je veilig?" Hij vroeg.
"Ja Harry, bedankt. Hoe gaat het met het Toverschool Toernooi?" vroeg de andere stem.
"Het is oké, maar dit is allemaal heel vreemd. Ik heb mijn naam nooit in de beker gedaan."
"Ik ken Harry, ik weet het."
Ik liep de rest van de trap af en toen ik in de leerlingenkamer aankwam, zag ik tot mijn verbazing iemands gezicht door de vlammen van het vuur.
"Is dat...?" vroeg ik, terwijl ik dichterbij liep.
"Ja, het is Sirius." zei Harry terwijl hij op de bank wegzonk.
"Hallo, j/n, we hebben elkaar vorig jaar ontmoet."
"Ja dat herinner ik me."
'Heb je onlangs iets vreemds opgemerkt?' Sirius vroeg het me.
"Wat bedoelt u?"
'Met de mensen om Harry heen. Het is niet normaal dat zijn naam in de beker wordt gezet.'
"Met vriendelijke groet, ik weet het niet meneer, sorry." Zei ik.
Ik zat naast Harry en we zwegen allemaal, denkend aan de laatste gebeurtenissen. Het was waar. Het was super raar dat Harry's naam in de eerste plaats in de beker kwam en dat hij werd gekozen was nog vreemder.
Even later kwam Hydra de leerlingenkamer binnenstormen terwijl Marcel in de deurpost een droevig gezicht trok, omdat hij haar het wachtwoord had gegeven.
Ze huilde en hyperventileerde.
"Wat is er aan de hand met Hydra?!" vroeg ik.
Ik zag Sirius zich door de vlammen verstoppen, maar hij luisterde nog steeds naar het gesprek.
'Ik... Het is', zei ze onbedaarlijk snikkend.
"Haal diep adem." zei ik terwijl ik haar over de rug wreef.
Dat deed ze en na vijf minuten ademhalingsoefeningen kalmeerde ze. Ik zette haar op de bank en ze nam haar hoofd in haar handen.
"Nou, nu, wil je erover praten?" zei ik, terwijl ik haar in mijn armen nam en de bovenkant van haar hoofd kuste.
"De kerstvakantie komt eraan." Zij begon.
"Ja?" zei Harry.
"Ik moet terug naar mijn huis." Zei ze terwijl ze een brief op de grond gooide.
Ik pakte het op en las het snel.
mevrouw Zwart,
Je moeder heeft bevolen dat je terug moet komen naar het Zwarte Huis voor de feestdagen.
Ze snikte weer toen ik haar in mijn armen nam.
"Het komt wel goed." zei ik terwijl ik met haar haar speelde.
"Nee dat is het niet! Walburga die trut! Ik wil haar niet eens mijn moeder noemen, niet na een verdomd jaar dat ze me heeft doorstaan." Ze huilde.
Harry verschoof ongemakkelijk op zijn stoel, voordat hij naar een stuk perkament keek dat Hydra op tafel had gelegd en de leerlingenkamer binnenkwam.
"Zwart, waar heb je dat vandaan?" vroeg hij haar terwijl hij opstond.
"Ik was in paniek en op zoek naar y/n, Cedric gaf het aan mij zodat ik haar snel kon vinden. Blijkbaar is het een magische kaart of zoiets. Echt briljant." Zei ze terwijl ze haar tranen droogde.
"Verdomme! Je kunt dit niet op tafels laten liggen. Sluit het als je er klaar mee bent. Mischief Managed.' zei hij, wijzend op het perkament met zijn toverstok.
'Harry? Wat is dat?' vroeg Sirius vanuit de open haard.
Hydra sprong op, verrast door de stem van de open haard.
'Geen sprake van...' zei ze terwijl ze naar de open haard liep.
Ze keek me weer aan en ik knikte. Een andere traan rolde over haar wang toen ze op haar knieën ging voor Sirius' gezicht in het vuur.
"Sirius Zwart?" Zij vroeg.
"Ik ben het. Oh Hydra." zei hij.
"L..."
"Weet ik."
"Je bent mijn broer." Fluisterde ze.
Sirius' glimlach verdween en hij voelde zich plotseling ongemakkelijk. Hij keek naar Harry.
'Harry, kom hier met die kaart.'
Potter naderde het vuur en liet hem het blanco papier zien.
"Oh Harry... Je hebt het gevonden." zei Sirius.
'Ik zweer plechtig dat ik niets goeds van plan ben.' Hij voegde er hoofdschuddend een grijns op zijn gezicht aan toe, door de open haard.
"Wacht, weet je van de plunderaarskaart?!" Harry gilde.
"Oh Harry, er zijn zoveel dingen die je niet weet. Ik ben Padfoot."
Potter's mond viel open en mijn ogen werden groot.
Harry zag eruit alsof hij veel te veel vragen had en ze niet kon sorteren en eruit krijgen.
"Moony's Remus Lupos en..." Sirius zweeg even.
'Prongs...' zei Harry zacht.
Sirius knikte "James.".
Harry was stomverbaasd, zittend op de grond, de kaart in zijn handen.
"Wie is W ."
JE LEEST
In love with a slytherin boy
FanfictionEr is niet zo veel omschrijving omdat ik ziek ben. Het verhaal gaat over y/n en draco die verliefd Worden in Hogwarts en er gebeuren nog spannende dingen maar als je dat wilt weten moet je het lezen xxx