Ajellaan

38 2 0
                                    

Joel:

Kaikki oli taas samalla tavalla kun ennen. Kaikki oli hyvin. Sovimme ettei kumpikaan koske Hannaan enää pitkällä tikullakaan. Se vaan pilais meijän suhdetta.

Muutama viikko meni todella hyvin vaan Helsingissä hengaillen. Se alkoi käymään vähän tylsäksi, joten ajattelimme lähteä pienelle road tripille. Olli ja Joonas tulivat mukaan.

Suunnitelmanamme oli mennä aluksi Lappiin ja sieltä Norjaan. Muuta suunnitelmaa ei oikeen ollut. Katsotaan sitten mitä tehään.

Oli aika vaikeeta pakata, koska ei ollut mitään tietoa kuinka kauan matka kestää. Otimme melkein kaikki vaatteet mukaan. Jos yöpyisimme teltassa niin me ostamme sieltä sitten teltan.

Menimme Y/n autolla. Lähdimme matkaan aikasin aamulla. Kaikki olivat todella väsyneitä. Y/n aloitti ajamisen ja muut nukkuivat.

Y/n:

Oli todella hauskaa ajaa kun muut vaan nukkuivat. Hain red bullia jotta pysyisin hereillä. Kuuntelin kuulokkeista musiikkia.

Noin kahden tunnin ajamisen jälkeen muut heräilivät. Päätimme vaihtaa kuskia. Joel tuli ajamaan. Nyt oli mun aika nukkua. Red bull ei ollut auttanut paljoo yhtään.

Nukuin vähän yli tunnin. Aloimme popittamaan musiikkia ihan täysiä.

Kävimme jossain vaiheessa syömässä mäkissä. Vaihdoimme samalla myös kuskia Joonakseen. Musiikin kuuntelu jatkui tietenkin.

Päätimme mennä yöpymään Kajaaniin. Meillä ei ollut ketään tuttuja siellä eikä me oltu myöskään varattu mitään huonetta. Päätimme vaan mennä johonkin hotelliin ja kysyä jos pääsisi yöksi.

Saimme jotenkin ihmeellisesti yhdestä hotellista kaksi huonetta. Olli ja Joonas olisi toisessa ja mä ja Joel toisessa. Menimme huoneisiin ja vaan oltiin.

Joonas haki meille viereisestä kaupasta vähän kaljaa. Seuraavana päivänä jatkaisimme matkaa joten emme juoneet kun yhdet kaljat.

Menimme vähän kiertelemään paikkoja. Kajaani näytti olevan ihan kiva mesta. En ollut itse käynyt ikinä siellä, mutta pojilla oli ollut keikka joskus siellä.

Kävimme myös syömässä illalla. Menimme nukkumaan aika aikasin sillä halusimme lähetä aamulla mahdollisimman aikasin liikkeelle.

Kello oli soimassa 9.00. Kukaan ei ollut herännyt. Heräsin siihen kun Joonas ja Olli tuli koputtamaan oveen "herätys! me ollaan myöhässä meijän aikataulusta!"

Menin äkkiä avaamaan oven ihan väsyneenä ja kysyin "paljon kello on?" Johon Olli vastas "kymmenen ja meijän piti herätä jo tunti sitten." Pojat tulivat sisään ja heräsin Joelin.

Joel ei olisi millään jaksanut herätä. "Voinko nukkuu vielä hetken? Mua väsyttää" Joel valitti. "Meijän pitää jatkaa matkaa" Joonas sanoi. "Nouse ja pakkaa sun kamat" pyysin Joelia.

Vihdoin hän jaksoi nousta. Joonas ja Olli kävivät myös pakkaamassa.

Kun olimme valmiina niin lähdimme. Kävimme ostamassa vähän aamupalaa. Minä alotin ajamisen. Tänään menisimme Rovaniemelle.

Matka sujui taas musiikkia kuunnellessa. Juttelimme myös aika syvällisiä. En tiedä miten me päädyimme juttelemaan niin syvällisesti.

Vaihdoimme taas parin tunnin jälkeen kuskia. Olli meni rattiin tällä kertaa.

Kun pääsimme Rovaniemelle niin menimme syömään mäkkiin. Yllättävää. Emme jaksaneet tehdä itse ruokaa, eikä oikeen ollut muutakaan paikkaa missä syödä.

Kun olimme syöneet, niin menimme hotellille. Hotelli oli todella kaunis. Kävimme sielläkin katselemassa vähän paikkoja ja vaan olimme.

Illalla olimme mun ja Joelin huoneessa. Kuuntelimme musiikkia. Yhtäkkiä ovelta kuului koputusta. Joonas avasi oven ja sieltä kuului jonkun miehen huutoa "ette te voi soittaa musiikkia noin kovaa tähän aikaan!"

Menimme katsomaan mitä siellä tapahtuu. Siellä oli todella pitkä ja lihaksikas mies. "Ei me soiteta musiikkia mitenkään kovin kovaa. Kellohan on muutenkin vasta yheksän" Olli sanoi. Mies katsoi meitä kaikkia vuorotellen ja lähti pois.

Jatkoimme musiikin kuuntelua. Luulimme vaan, että se on joku kännissä oleva tyyppi.

Ei mennyt kuitenkaan kauaa kun ovelta kuului uusi koputus. Menimme kaikki yhdessä katsomaan. Siellä oli tämä sama mies ja hotellin henkilökuntaa. "Tämä mies tuli sanomaan, että täällä kuuluu kovaa musiikkia joten voisitteko laitaa sitä pienemmälle?" hotellin nainen kysyi. "Joo" Joonas vastasi ja laittoi oven kiinni.

"Mitä vittua? Eihän me soitettu ees kovin kovalla" olin ihan hämmentynyt. Laitoimme kuitenkin musiikkia hieman hiljaisemmalle. Jos se muka häiritsee joitain niin kai on sitten pakko laittaa hiljaisemmalle.

Ehdimme olla noin puoli tuntia, kunnes sama nainen ja mies tulivat takasin ovelle. Nainen oli vihainen "täältä kuulema kuuluu vieläkin kovaa musiikkia. pyysin teitä laittamaan sitä hiljaisemmalle." Päätimme vaan laittaa musiikin kokonaan pois.

Emme edes soittaneet enää musiikkia, mutta samat tyypit tulivat taas "tämä mies kuuli taas täältä musiikkia. jos se kuuluu vielä kerrankin niin te lähdette tästä hotellista pois" nainen uhkaili. Joonas yritti sanoa vastaan "me laitettiin äsken se musiikki pois." Ei se kuitenkaan auttanut.

Loppujen lopuksi meidät häädettiin pois hotellista. Kun olimme käytävällä miehen kanssa niin Joel sanoi miehelle "mikä sua vaivaa? mitä me ollaan tehty että sä haluut meidät pois täältä?" Mies vaan hymyili vastaamatta mitään. Ei meidän auttanut muuta kun lähteä.

"Missä me nyt yövytään?" kysyin vähän huolestuneena. "Kyllä me jotain keksitään" Olli oli vakuuttunut asiasta. Kello oli melkein 11 illalla. Ulkona oli pimetä. Onneksi oli kuitenkin lämmin.

Emme löytäisi enää hotellia yöksi mistään, joten teimme vaan päätöksen, että nukumme autossa. Se ei ollut kovin mukavaa. Sain nukuttua ehkä kaksi tuntia. Edes vähän.

Joel hokka // rakkautta ensi silmäykselläWhere stories live. Discover now