Joulu

69 3 3
                                    

Y/n

Parin päivän päästä heräsin. Oli jouluaatto. Vihdoin. Rakastan joulua. Kello oli 11.33 kun heräsin. Joel ei ollut enään vieressäni. Hän oli ilmeisesti jo herännyt. Menin ulos huoneestamme. Olli astui samaan aikaan viereisestä makuuhuoneesta ulos. "Huomenta kaunotar" Olli sanoi. Järkytyin hieman. "Huomenta."

Menin keittiöön missä Joel ja Aleksi tekivät riisipuuroa. "Hyvää joulua rakas" sanoin Joelille ja suutelin häntä. "Hyvää joulua kultaseni" Joel sanoi ihanalla rauhallisella äänellään. "Hyvää joulua jätkät" sanoin kaikille samaan aikaan. Kaikki vastasivat ihanan rauhallisesti. Halasin vielä kaikkia.

Söimme Alen ja Joelin tekemää riisipuuroa. Se oli todella hyvää. Juttelimme ja nauroimme. Olli oli jotenkin todella hiljainen. Hän ei edes nauranut Joonaksen vitseille, joille hän aina nauraa. "Olli, onks kaikki hyvin?" Ale ehti kysymään ennen mua. Olli katsoi meitä kaikkia vuorotellen.

Meni hetken aikaa ennen kun hän vastasi "Y/n mä oon pahoillani siitä mitä mä sanoin sulle" hän sanoi katsoen maahan. Olli oli vieressäni. Otin hänen käsistään kiinni ja katsoin häntä silmiin "ei se mitään, kunhan et enään tee silleen. Sä tiedät että oon Joelin kaa." Pojat katsoivat meitä hämmentyneinä.

Olimme kaikki hetken hiljaa. "Mitä tapahtu?" Joel kysyi hiljaa. Siirsin katseeni Ollista Joeliin ja takasin Olliin. Olli katsoi Joelia "mä oon pahoillani, mutta mä pidän Y/n:stä tosi paljon" Olli sanoi hiljaa. Joel katsoi minua ja Ollia. "Kun me herättiin sanoin Y/n:lle, huomenta kaunotar." Joel näytti todella vihaiselta.

Niko katsoa minua ja pyysi mut sivummalle juttelemaan kahestaan. "Sä et voi jättää Joelia Ollin takia" Niko sanoi vihaisesti. Ihan kun mä luopuisin Joelista. "En mä haluu olla Ollin kaa enempää kun kavereita. Mä haluun olla vaan Joelin kaa" sanoin hänelle hieman ärtyneenä. Niko käveli takasin pöytään.

"Sori Olli, mutta olis ehkä vaan parempi jos yrität unohtaa sun tunteet mua kohtaan. Mä en haluu olla sun kaa mitään muuta kun kavereita. Joel on mulle kaikki kaikessa ja se on just se kenen kaa mä haluun olla" minun oli pakko sanoa tuo hänelle ettei jäisi mitään epäselvää. Olli vaan nyökkäsi. Joel hymyillen katsoi minua.

Söimme loppuun ja jatkoimme juttelua. Olli oli edelleen surullinen. En halunnut hänen olevan jouluna tällainen, mutta mitä muutakaan voin. En mä nyt rupee valehtelee kenellekään.

Joel:

En ollut ikinä tajunnut, että Olli voisi olla kiinnostunut Y/n:stä. Onneksi mulla ei oo mitään hätää sillä hän haluu olla vaan mun kanssa. Mutta entä jos Y/n:llä tulee tunteita Ollia kohtaan enemmän kun mua? oOkei, ei tule.

Kuuntelimme joulu lauluja. Tanssimme Y/n kanssa ja pojat lauloivat ja taputtivat meille. Ollia ei näyttänyt kiinnostavan yhtään. Tiesin, ettei ollut minun vikani jos hän pitää tyttöystävästäni, joten päätin vain pitää hauskaa. Muut näköjään ajattelivat samalla tavalla.

Olimme pitäneet hauskaa muutamia tunteja. Meillä oli kaikkia hyviä joulu ruokia, joita aloimme syömään. Viiniä tottakai löytyi. Olli oli hieman piristynyt. Hän tujotteli Y/n koko ajan. Se alkoi hieman ärsyttämään. Onneksi Y/n ei kiinnittänyt Olliin mitään huomiota.

Söimme, joimme ja nauroimme. Minun käteni oli melkein koko ruokailun ajan Y/n reidellä. Kohta pääsisimme avaamaan lahjoja. Minua hieman jännitti, koska olin ostanut Y/n:lle muutaman lahjan ja minua pelotti ettei hän pitäisi niistä.

Oli lahjojen avaamisen aika. Niko avasi ensin omat lahjansa. Hän sai Y/n:ltä suklaata ja linkin parkin t-paidan.

Seuraavaksi Y/n avasi omat lahjansa. Nikolta hän sai meidän kaksi meidän t-paitaa. Joonakselta hän sai paljon suklaata. Joonas taisi tietää, että Y/n rakastaa suklaata. Tommilta hän sai nalle pehmo lelun. Se oli ihan älyttömät söpö. Sopi hyvin hänelle. Aleksilta sai Ac/dc t-paidan ja kolme sormusta. Minua jostain syystä jännitti mitä Olli oli ostanut Y/n:lle.

Y/n avasi hänen lahjan ja sieltä tuli rasia. Hän avasi sen varovasti. Sieltä tuli hopeinen kaulakoru. Y/n halasi Ollia. Olli näytti todella onnelliselta. Tulin ehkä hieman mustasukkaiseksi. Miks? Enhän mä oo ikinä ollu mustasukkanen jos Y/n on halannu vaikka Joonasta. Ehkä se vana johtu siitä, että tiesin Ollin pitävän hänestä.

Seuraavaksi Y/n avasi mun lahjan. Ensin hän avasi paketin missä oli Ac/dc musta huppari. Hän selkeästi ilahtui. Toisessa paketissa oli Ac/dc lippis. Ja viimeisessä paketissa oli suklaata. Hän halasi ja suuteli minua. Hän piti lahjastani.

Minun vuoroni oli viimeisenä. Y/n oli ostanut minulle ison nallen. "Tota sä voit halailla sillon kun mä en oo sun vieressä" Y/n kehotti. "Varmasti halailen!" Hän antoi myös todella ison mustan hupparin. Lahjat olivat ihanat. Sain jätkiltäkin ihania lahjoja. Huppareita, koruja ja suklaat.

Söimme suklaitamme ja katsoimme elokuvaa. Y/n nojasi minuun. Otin hänet jossain vaiheessa kainalooni.

Elokuvan jälkeen olin nousemassa. Enpäs noussutkaan kun yksi sankari oli nukahtanut kainalooni. Aloin silittämään hänen päätään. Rakastin hänen hiuksiaan. Ne olivat ihanan pehmeet. Hän heräsi aika äkkiä ja katseli minua.

Nousimme ylös, mutta Y/n jäi istumaan sohvalle. Menin hakemana hänelle siideriä ja itselleni kaljaa.

Y/n:

Joel oli lähtenyt vierestäni jonnekin. Olli tuli istumaan viereeni. "Ootte te kyllä Joelin kanssa ihan vitun söpöjä yhessä." Hymyilin katsoen jalkoihini. "Mutta me oltais vielä söpömpiä" Olli sanoi flirttailevalla äänen sävyllä. Katsoin Ollia ja totesin "mä haluun edelleen olla vaan Joelin kanssa ja sä tiiät sen hyvin." Olli yritti väkisin suudella minua. "Mitä sä teet?!" Joel huusi. "Älä koske mun tyttöystävään!"

Olli lähti aika nopeasti. "Ooksä kunnossa?" Joel kysyi vittuuntuneen kuulosena. Kuulin kun ovi pamahti kiinni. Aloin itkemään. Pojat olivat näköjään kuulleet myös oven pamahdukseen ja Joelin huudon. Joonas ja Niko tulivat olohuoneeseen. "Mitä täällä tapahtuu?" Niko kysyi huolestuneena.

Olin Joelin kainalossa ja hän lohdutteli minua. "Toi kusipää yritti suudella mua väkisin" sanoi itku kurkussa. Niko tuli halaamaan mua. Ale ja Tommi olivat tullut myös paikalle.

Pojat lohduttelivat mua. "En haluu enää ikinä nähä tota kusipäätä!" huusin kun olin saanut lopetettua itkemisen.

Ei mennyt kauaa kun Olli avasi oven. Hän tuli meidän luokse ja katsoi mua. Ollilla alkoi valumaan kyyneleet ja samalla mulla. Nousin seisomaan ja kävelin Ollin eteen. Katsoin häntä hetken kunnes huusin hänelle "mä en haluu nähä sua enää ikinä!!" Olli kääntyi lähti taas ulos.

Niko tuli halaamaan mua. Itkin taas jonkun aikaa. Joel itki myös. Joonas oli lohduttamassa häntä. Ei tän päivän pitäny näin mennä. Meillä piti olla hauska päivä, mutta se pääty siihen että kaikki itkee.

Joel hokka // rakkautta ensi silmäykselläWhere stories live. Discover now