Odottelua

33 1 1
                                    

Joel:

Seuraavana päivänä poliisit tulivat käymään sairaalassa. "Mitä eilen tapahtui?" poliisit kysyivät. "Mä menin studiolle ja näin Nikon makaamassa siinä lattialla verisenä ja mä menin ihan paniikkiin. Yritin siin jotain herätellä sitä ja Joel tuli sinne ja soitti ambulanssin" Joonas kertoi.

"Muistaako Emma mitään mitä eilen tapahtu?" poliisi kysyi. Emma vaan pudisti päätään. Hän alkoi taas itkemään. Y/n halasi häntä ja sanoi "rakas kaikki järjestyy vielä."

"Me ollaan tutkittu studiota, ja me löydettiin studion ovesta murto jälkiä. Olis hyvä tietää ketä teidän studiolle vois tulla, että pystyy alkaa käymään läpi ihmisiä keitä voisi olla tämän takana" poliisi kertoi.

Katsoimme kaikki toisiamme. Kenelläkään ei ollut mitään hajua kuka vois tehä Nikolle jotain tällästä. "Me annetaan teidän ihan rauhassa miettiä yhessä ja tullaan huomenna takasin."

Poliisit lähtivät ja jäimme miettimään asiaa. Ei meidän studiolle oikeen ketään muita osaa tulla kun lähimmät ystävät ja vanhemmat. Hanna tietenkin osasi, mutta miks se tekis jotain tällästä. Vaikka meillä oli huonot välit siihen, niin miks se yrittäis tappaa meijän ystävän.

Kaikki oli niin peloissaan Nikon puolesta ettei pystynyt tekemään yhtään mitään. Olli, Ale, Tommi ja mä menimme kotiin yöksi. Joonas, Emma ja Y/n jäivät Nikon luokse.

"Voinks mä tulla jollekin teistä yöks? Mä en haluis mennä yksin kotiin" kysyin. "Mun luokse voit tulla" Tommi sanoi onneksi. En halunnut olla yksin. Se olisi liian ahistavaa. "Kiitos" vastasin.

Y/n:

Nukuin muutaman tunnin. Emma ei nukkunut hetkeäkään. Aamulla herätessäni Emma näytti niin väsyneeltä. "Pitäiskö sun mennä kotiin hetkeks?" kysyin Emmalta. "Ei. Mä oon Nikon kanssa koko ajan" Emma sanoi päättäväisenä. Hän ei lähtisi millään hänen luotaan.

Hetken kuluttua Tommi ja Joel tulivat huoneeseen. He toivat meille kahvia. He toivat myös sämpylät. Ei ollut yhtään nälkä, mutta Joel pakotti mut syömään edes vähän. Pakkohan se oli jotain syödä.

Lääkäri tuli käymään siellä. "Me viemme Nikon mangeetti kuvauksiin. Katsomme onko Niko kunnossa vai pitääkö hänelle tehdä vielä uusi leikkaus" lääkäri kertoi.

Menimme odottamaan aulaan. Olli ja Ale tulivat hetken odottelun jälkeen. "Miks te ootte täällä?" Olli kysyi. "Niko vietiin mangeetti kuvauksiin" kerroin.

Lääkäri tuli takaisin ja sanoi "Nikolle pitää tehdä uusi leikkaus. Emme saaneet oikeen selvää mitä siellä tapahtuu, mutta saamme siitä paremmin selvää leikkaamalla." Olin ihan varma, ettei Niko selviä. Menttäisin mun parhaan ystävän. "Voitte mennä käymään Nikon luona. Tulen hakemaan hänet sitten leikkaukseen" lääkäri sanoi.

Menimme hänen huoneeseen. Itkimme Emman ja Joonaksen kanssa Nikon vieressä. Kaikki olimme ihan paskana. "Niko, me ei selvitä ilman sua" Joonas sanoi hiljaa.

Lääkäri tuli hakemaan hänet leikkaukseen. Sanoimme heipat hänelle. Menimme aulaan taas istumaan. Odotteleminen oli kaikkein hirveintä.

Kaikki nukahdimme ja lääkäri tuli herättämään meidät leikkauksen jälkeen. "Onks sillä kaikki kunnossa?" kysyin. "Juu on. Nikolla on kaikki todella hyvin. Me pidämme hänet vielä hetken aikaa unessa, jotta hän saa levätä" lääkäri kertoi. Olimme niin helpottuneita.

Lääkäri vei meidät Nikon luokse. Emma meni taas hänen viereen ja otti kädestä kiinni. Menin hänen viereen ja totesin "se on niin rauhallisen näkönen."

"Niin on" Emma sanoi ja hymyili. Ei menisi enää varmaan kauaa kun Niko heräisi. "Voisko se herätä jo" Emma totesi. "Nyt se saa levätä niin kauan kun se sitä vaatii" Joonas sanoi. Se oli ihan totta.

Muutamaan päivään ei tapahtunu yhtään mitään. Sain onneksi Emman käymään kotona nukkumassa. Hänen oli pakko nukkua ainakin hetken aikaa.Olimme sopineet, että Nikon luona on aina joku.

Kaksi lääkäriä tuli huoneeseen. "Me alamme herättämään Nikoa" toinen lääkäreistä kertoi. Niko heräsi noin 10minuutin herättelyn jälkeen. "Missä mä oon?" Niko kysyi hiljaa. "Ei oo mitään hätää rakas. Sä oot sairaalassa" Emma sanoi.

Oli hetken hiljaisuus kunnes lääkäri kysyi "onko sulla mitään kipuja?" Niko katsoi lääkäri ja vastasi "ei. Väsyttää vaan."

"Me annetaan sun levätä" lääkäri sanoi. Niko nukahti melkein heti. Lähdimme hakemaan kahvia ja jotain syötävää. Joel ja Joonas jäivät Nikon luokse ja me veimme heimolle myös kahvia ja syötävää.

Kun Niko heräsi niin hän katsoi mua ja Emmaa vuorotellen ja kysyi "mitä tapahtu? mä en muista mitään." Vilkasin Emmaa ja Emma mua. "Sua ammuttiin. Joonas löysi sut studion lattialta ammuttuna" Joel kertoi.

Niko katsoi kattoon ja oli vaan hiljaa. Lääkäri tuli aika nopeasti huoneeseen. "Onks siitä mun ampujasta mitään tietoo?" Niko kysyi lääkäriltä. "Ei ole. Poliisi tutkii asiaa ja tulee juttelemaan sun kanssa kun sä olet levännyt tarpeeksi" hän kertoi. Nikon vointi oli olosuhteisiin nähden yllättävän hyvä.

Seuraavana aamuna poliisit menivät juttelemaan Nikon kanssa. Me odotimme käytävällä.

Kun poliisit tulivat ulos niin menimme heti heidän luokse. "Onks siitä ampujasta mitään tietoo?" kysyin. "Meillä on muutama epäilty. Pyydämme heidät asemalle juttelemaan meidän kanssa" poliisit kertoi.

Menimme takas Nikon luokse. Odottelimme yhdessä, että poliisit tulisivat kertomaan mitä tapahtuu. Lääkärit tulivat välillä kyselemään Nikon vointia.

Joel hokka // rakkautta ensi silmäykselläWhere stories live. Discover now