19

1.6K 144 0
                                    

Ayra memejamkan kedua matanya dengan rapat apabila wajah Ryan hanya seinci saja dari wajahnya. Dia membekukan diri, tak tahu apa yang perlu dia lakukan.

A-apa yang perlu aku lakukan ni? nak tolak dia ke biarkan saja?!

Ryan mendekati lagi wajah dan bibirnya cuba untuk mencium bibir Ayra namun kedua matanya terbuka apabila sedar yang Ayra tidak menolaknya, dia terlihat reaksi Ayra yang telah pun pasrah.

Lekas hujung bibirnya mempaparkan satu senyuman sinis. Langsung dia mencium sekilas pada dahi lebar Ayra sebelum baring semula pada tempatnya. Ayra membuka matanya apabila merasa katilnya bergegar sedikit.

Dia melihat Ryan yang sudah terbaring disebelahnya sambil menutup mata. Dia menghembus nafas lega sebelum cuba menjauhkan jaraknya dari Ryan.

Tapi malangnya dia ditarik lagi oleh Ryan terus mendekati tubuhnya. Ayra mencebikkan mulutnya, ingin saja dia menolak Ryan tapi dia ragu-ragu.

Tak apa, kau cuma perlu duduk diam je Ayra! Tak perlu buat apa-apa, okey?

Tapi aku dapat rasakan hembusan nafas Ryan dekat pada telingaku. Bahkan hembusan nafasnya juga terasa tampan dan elegan. Menggigil seluruh tubuhku apabila nafasnya menghembus pada bulu romaku.

Yang membuat bulu romaku lagi naik apabila aku merasakan sesuatu yang bergerak di dalam selimut. Lebih perinci pada tubuhku. Benda itu bergerak kesana dan kesini, aku cuba berhentikannya namun dia makin liar di tubuhku.

"R-ryan..." Ujarku perlahan.

"Hm?" Jawabnya hm saja, seperti tiada apa-apa berlaku. Padahal dia buat sesuatu yang paling aku tak suka!

Posisi kami berdua terlalu sangat dekat. Aku yang di dalam pelukannya pun dapat rasa degupan jantungnya. Untungnya, aku berbalik badan dan Ryan di belakangku. Cuma tangannya itu!

"C-can't your hand move from my body? I can't sleep..." Ujarku perlahan. Tapi makin lama tangannya semakin bertambah liar. Aku mengetap bibir geram.

Hampir-hampir saja dia mahu teroka hingga ke bawah tapi terhenti dihujung disebabkan aku memegang kuat pada tangannya. Bahaya betul kalau dibiarkan lama!

"P-please..." Ujarku. Serasa suaraku terdengar ingin menangis. Aku buka mod mahu menangis dan terus tangan Ryan berhenti ditempatnya. Aku menghela nafas lega.

"Ayra..."

"Hm?" Soalku.

"Are you scared of me?" Soalnya padaku. Aku terdiam apabila mendengar soalan itu. Apa yang harus aku jawab? Perlukah aku berterus terang?

"It's okey.. just be honest to me" katanya di belakangku. Kalau aku jujur nanti Ryan bunuh aku macam mana?

"Yes, i'm scared of you" Jawabku berterus terang. Aku ingin Ryan tahu yang aku takut bersama dengan dia.

Diam.

Lepas saja aku jawab soalan Ryan itu, Ryan langsung diam ditempatnya dan dalam beberapa minit dia kembali bercakap.

"Why are you scared of me? Am i really bad to you?" Soalnya lagi. Aku diam sejenak, bagi aku Ryan bukan seteruk mana seperti mafia lain. Dia berbeza dengan mafia lain dan aku dapatkan rasa dia orang baik.

RYAN XAVIER'S Where stories live. Discover now