"Can you stop touching me, Lucy?!" Aku menjerkah wanita itu sebelum menepis tangannya yang sedang pegang pada lenganku. Terasa jijik pula apabila dia menyentuh tubuhku.
Apabila kereta sudah berhenti segera aku membuka pintu tak ingin duduk lama-lama dengan wanita itu. Leherku yang terasa panas, lantas aku melonggarkan baju pada kolarku.
Aku membuka langkah jauh ingin meninggalkan Lucy di belakang namun cepat saja dia menangkap aku di sebelah. Aku memberi pandangan tajam padanya.
Sungguh tidak percaya aku akan selalu melihat mukanya lagi setelah beberapa tahun telah berlalu. Semua kenangan bersama dengannya tak semanis kenangan aku bersama Ayra.
Teringatkan tentang Ayra saja aku mengeluh kecil. Mesti dia akan salah faham denganku. Aku harap dia dapat bersabar sampai semua masalah ini selesai. Aku tak mahu sakitkan hatinya cuma aku terpaksa.
Kami berdua masuk ke rumah dengan selamat. Pembantu rumah telah sedia berdiri tegak untuk menyambut kepulanganku seperti biasa. Mereka menunduk kepala tanda hormat padaku.
"Selamat pulang, tuan Ryan" ujar mereka serentak. Aku mengangguk kepala sekali. Cepat mataku mencari gerangan seseorang namun sayangnya dia tiada di sana.
Aku rindukan tatapan matanya itu setiap kali dia menyambut aku. Macam mana dia sekarang? Bagaimana perasaan Ayra sekarang? Aku ingin tahu dan faham perasaannya itu.
Kini mataku terpaku pada figura seorang perempuan yang aku kenal. Mira? Buat apa dia di sini? Tidak pernah pula nampak dia di sini setiap kali menyambut diriku. Mana Ayra?
Tanpa memikirkan perkara itu, lantas aku membuang rasa ingin tahu itu jauh-jauh. Mungkin dia ada kerja lain atau berehat kerana penat. Aku tersenyum kecil, apabila terbuai dengan bayangan wajah Ayra. Rindu mahu memeluknya di atas katil seperti selalu.
"You..."
Aku mencengkam gigiku dengan kuat apabila mendengar suara wanita itu. Sibuk saja menganggu diriku yang sedang hayati isteri sendiri. Aku mengalih pandangan padanya dengan riak wajah rimas.
"What?"
"Kenapa you senyum tiba-tiba ni? Hah teringatkan pasal kenangan kita bersama ke tu? Hehe" Dia mencucuk-cucuk lenganku dengan sesuka hatinya.
What the f*ck...
"What's nonsense bullsh*t..." ujarku dengan ketawa perli padanya. Dia menjeling ke arahku. Ingin saja aku pinta Alvyan cucuk kedua bola biji mata itu.
Pantas aku menaiki tangga dengan laju meninggalkan Lucy di belakang yang sedang terkial-kial menaiki tangga dengan kasut tumitnya itu. Aku mengeluh kasar, menyampah.
"You tunggulah! Tolong i naik tangga ni. Aduh tak kesian ke kat i...?" ujarnya dengan nada yang kepit. Aku tidak menghiraukannya serta merta malah sambung berjalan kerana malas mahu layan.
"Lepas kau dah ambil dokumen tu, aku nak kau berambus dari sini cepat" ujarku dengan nada yang lagi dingin. Lepas dia pergi baru boleh aku lawat isteriku.
"What?! Sampai hati you halau i kan Ryan? Tak nak ajak i tidur sini ke, hm?" bicaranya dengan selamba. Terasa segala urat sarafku ingin terputus saja. Aku menjelingnya tajam.
"If you dare..." ujarku dengan memberi dia larangan keras. Ingat aku bodoh?
Apabila sudah sampai di depan bilik belajarku, segera aku buka tombol pintu itu dengan perlahan. Aku melangkah kaki kananku masuk sebelum aku ditolak dratis oleh seseorang.
Ingin aku menepis namun terlambat apabila aku menyedari sesuatu hinggap pada bibirku. Lucy menarik baju toxedoku untuk berinya satu ciuman. Aku menolak kuat tubuh Lucy hingga dia tersembam pada dinding.
YOU ARE READING
RYAN XAVIER'S
RomanceRyan Xavier merupakan seorang jejaka misteri yang merahsiakan rupa dan identitinya dari dunia luar. Oleh itu, terdapat pelbagai rahsia yang dirahsiakan di sebalik topeng muka yang dipakainya. Antaranya adalah, "obsession". Bersiap sedia pada siapa y...