- A y r a -
"Anthys?"
Buat apa dia buat disini?
Aku melihat pula gerangan lelaki tersebut.
"Mika?"
Kedua-dua itu aku amat kenali. Buat apa mereka berdua buat di bilik Ryan? Mataku mencari pula gerangan seseorang yang aku ingin lihat dari tadi. Namun tidak nampak batang hidungnya dalam bilik itu.
Di mana dia?
Aku menghela nafas kecil. Baik aku keluar dari sini cepat, Mira pasti risau dan tengah cari aku dimana. Aku menggeleng kepalaku.
Dan ingin aku berpusing badan, tanpa aku sedari aku terlanggar badan seseorang di belakangku. Aku memandangnya untuk melihat siapa, namun terus kedua mataku membulat.
"R-ryan?"
"Yes, i am?"
Aku menelan air liurku, segera aku mengalih pandanganku ke bawah.
"Apa awak b-buat kat sini?" Soalku padanya. Argh kenapalah aku asyik gagap saja bila bercakap dengan Ryan. Aku mengetap bibir.
"I should ask you that question, piccola" ujarnya dengan suara garaunya itu. Betul juga, sepatutnya Ryan yang tanya aku soalan itu. Aduh.
"O-oh... um saya...-saya cuma nak tengok-tengok kawasan je" aku berinya alasan itu. Tak tahu alasan apa yang harus aku beri sekarang ini.
"So lawat kawasan lah ni?" Soalnya lagi. Boleh dikatakan begitu, hehe.
"Hah ya, saya lawat kawasan je haha" gelakku hambar. Ryan diam seketika seraya memandangku biasa. Aku menelan air liur, tolonglah katakan sesuatu!
"Um okey... disebabkan awak tengah lawat kawasan, apa kata awak singgah sekejap." Ujarnya padaku. Aku memandangnya pelik. Singgah mana?
"S-singgah? Buat apa?" Soalku pulak. Aduh, janganlah suruh aku masuk dalam bilik itu sekali.
"Singgah lah. Saya ada something nak bual dengan awak, jadi tak beratkan awak kan?" Dia pandangku seperti aku tak boleh menolak pelawanya.
"Of course lah, boleh! jadi apa yang awak nak bualkan dengan saya nanti?" Aku pandangnya tertanya-tanya seraya tersenyum manis padanya.
"Then you should you go in first, and i'll tell you that. Alright?" ujarnya sopan seraya tangannya memberi signal supaya aku masuk ke dalam bilik tersebut.
"Oh okey then..." Aku gigit bibirku dengan kuat. Ayra, kena dengar cakap suami! Aku tersenyum manis padanya.
Ryan membuka pintu untuk aku masuk dahulu, perbualan antara Anthys dan Mika terganggu dengan kehadiran kami berdua. Aku menyapa mereka dengan satu senyuman manis.
"Ayra? Dah bangun pun" ujar Anthys padaku. Aku terkejut, jadi mereka hanya menungguku untuk bangun?!
"Agh? t-tak ada lah. Actually, saya dah lama bangun dari tadi." Aku tersenyum hambar. Jangan cakap mereka semua tengah menunggu ku untuk bangun.
"Lah yeke. Kami semua tunggu cik Ayra untuk bangun, kenapa tak sapa kami dulu?" Ujar Anthys, aku terkejut beruk. Arghh malunya...
YOU ARE READING
RYAN XAVIER'S
RomanceRyan Xavier merupakan seorang jejaka misteri yang merahsiakan rupa dan identitinya dari dunia luar. Oleh itu, terdapat pelbagai rahsia yang dirahsiakan di sebalik topeng muka yang dipakainya. Antaranya adalah, "obsession". Bersiap sedia pada siapa y...