- A y r a -
"Cik Ayra, wake up! Dah pagi" ujar Mira sambil dirinya sebuk membuka langsir di tirai jendela bilik tersebut. Dia tersenyum melihat muka Ayra yang sedang dibuai mimpi itu.
"Cik Ayra, bangunlah." Pinta Mira disebelahnya sebelum dijawab oleh Ayra dengan menggeliat badannya.
"Ha bangun pun. By the way, good morning cik Ayra!" Ujarnya dengan riang."Goodmorning too" jawab Ayra dengan suara yang serak basah.
Mira menarik selimut dari tubuh Ayra. Terus menggeletar tubuh Ayra kerana kesejukan penghawa dingin itu."Sejuk!" Jeritnya kecil sambil mengusap badannya.
"Minta maaf, cik Ayra. You have to wake up now. Sir Ryan pesan kat saya supaya cik Ayra serapan secukupnya pagi ini" ujar Mira dengan teliti.
"Yeah... Terima kasih bagitau saya tapi tak pernah-pernah pun Ryan pesan seperti itu sebelum ini, kenapa?" Jawab Ayra sambil menyoalnya. Tangannya masih mengusap tubuhnya yang kesejukan itu.
"Nak tau?" Soal Mira. Ayra terus mengangguk dengan cepat.
Mira menarik tangan Ayra dan terus membawanya dari katil itu sebelum dia melompat dengan riang. Aku pelik melihat seperti itu. Apa kena dengan Mira hari ini? Riang lain macam.
"Kenapa? Cakaplah." Pinta ku dengan riak muka tertanya-tanya. Mira tersenyum lebar hingga ke telinga.
"We will go to Italy!!!" Jerit Mira dengan riang sekali. Dia berlompat kecil sambil berpegangan tangan dengan Ayra.
Aku tergamam mendengar berita itu dari Mira."R-really?" Soalku ingin kepastian darinya."Yeah!! Sir Ryan just told me to prepare your stuff right now!" Jawabnya. Aku pandang dia dengan terkejut.
"Bila?" Tanyaku pendek."Tomorrow!" Jawabnya pendek juga. Aku terkaku ditempatku, betulkah aku dengarkan ini? Aku pergi luar negara?
"We will live there for 2 years but not really sure, i think" jawabnya lagi.
"Cik Ayra jangan risau, saya akan tetap jaga cik Ayra di sisi. Kalau ada sesuatu yang berlaku saya akan jadi pelindung cik Ayra" ujar Mira, dia memandang pada mata Ayra dengan satu senyuman kecil.
"T-thankyou..." Aku terus memeluk tubuh Mira, Mira lah satu-satunya kawan aku. Kalau tiada dia mungkin aku akan jadi sunyi di sini.
"Sudah, jom kita bersiap. Turun makan dulu lepas tu naik semula nak siapkan barang cik Ayra untuk disana nanti. Argh tak sabar, Italy tunggu aku datang!" Kata Mira sambil berjalan ke arah bilik air. Aku gelak melihat telatahnya.
Bukan aku tak mahu pergi tapi disini banyak kenangan aku bersama dengan ayah. Aku tak mahu lupakan kenangan indah bersama ayah. Tapi tiada pilihan, aku perlu ikut dimana suami aku berada.
Lagipun salah ku juga, disebabkan aku hari itu kami tidak jadi pergi ke Itali. Disebabkan insiden tersebut, Ryan telah membatalkan niatnya dan bertukar pada hari lain. Dia menunggu aku sihat kembali dan sekarang luka di dadaku mungkin hampir pulih.
Ayra mengeluh kecil.
:
- R y a n -
Langkah bunyi kakinya menjadi pantulan kejam di dalam bilik gelap tersebut. Dia memandang tajam pada si dia yang terduduk lemah di kerusi di bawah pantulan cahaya yang sekeliling hanya gelap.
YOU ARE READING
RYAN XAVIER'S
RomanceRyan Xavier merupakan seorang jejaka misteri yang merahsiakan rupa dan identitinya dari dunia luar. Oleh itu, terdapat pelbagai rahsia yang dirahsiakan di sebalik topeng muka yang dipakainya. Antaranya adalah, "obsession". Bersiap sedia pada siapa y...