21

8 1 0
                                    

" Fad, aku peninglah. " Zikri mengurut perlahan dahinya sambil menunggu respon Fadhil, rakan baiknya.

Sedari tadi dia tak mampu nak fokus pada kerjanya kerana terlalu memikirkan soal rumah tangganya. " Apa masalah yang besar sangat tu sampai Tuan Zikri tak mampu nak sembunyikan tu ? " Dia menjeling sedikit ke arah rakan kongsinya itu yang sedari tadi tersenggih padanya.

" Aku bukan nak memburukkan keluarga aku ke apa tapi macam ada masalah sikit. Umi aku macam kurang suka dekat isteri aku tu. " Dia mengeluh kecil.

Bukan dia tak sedar perkara itu, dia sedar. Sebelum kahwin lagi uminya itu tidak sukakan isterinya. " Lah kalau tak suka takkan dia nak bagi korang kahwinkan ? " Zikri merenung wajah rakannya lama.

" Kau dah kenapa pandang aku macam tu Zik ? Kau suka aku ke Zik ? Ak– " Belum sempat Fadhli menghabiskan dramanya, Zikri terus memotong.

" Aku rindu Ell. "

Fadhil mengeluh berat. Menyampah pula dia dengan lelaki itu. " Gediklah kau ni, tahulah baru kahwin. Tolonglah hormat orang single ni. " Tanpa memperdulikan rakannya itu, dia mengambil telefon bimbitnya lalu keluar dari biliknya itu. Nombor isterinya dicari dan tanpa membuang masa, dia menelefon wanita itu.

Selepas beberapa saat, panggilan itu dijawab. " Assalamualaikum, say– "

" Uhm, Zik. Cari Ell eh ? " Dahinya berkerut seketika apabila mendengar suara rakan baik isterinya itu. " Ell mana Sarah ? Saya nak cakap dengan dia. " Lama wanita itu diam membuatkan dia semakin pelik. Kenapa dengan isterinya ? Kenapa wanita itu yang memegang telefon isterinya ?

" Ell busy sekarang, tu yang dia lupa bawa telefon dia. " Dia antara nak percaya atau tidak je ayat wanita itu.

" Nanti kalau Ell dah tak busy, cakap dengan dia call saya. Assa– "

Tanpa sempat dia memberi salam, panggilan itu ditamatkan. Uish sibuk mengalahkan perdana menteri. Tapi dia mahu dengar suara isterinya, dia rindu. Perlahan dia mengetuk kepalanya didinding pejabatnya itu. " Sayang, abang rindu. "

Haish.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: a day ago ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MS : Cinta penuh halanganWhere stories live. Discover now