Wajahnya tidak menunjukkan sebarang riaksi. Mata bundar kelihatan letih, bibir pula tidak menggores sebarang senyuman semenjak semalam.Pelipisnya diurut, pening datang menyerang ketika ini. Mungkin dia terlampau banyak berfikir. Sophea menolak ke tepi segala perkara itu, mindanya di kosongkan seketika.
Dia penat.
Tangannya sibuk mengemas barangan peribadi dan pakaiannya. Ubat ubatan dikeluarkan bersama barang solek yang lain. Disusunnya diatas meja solek bilik asing itu.
Iya, ianya bilik milik Syed Aeden.
Mereka sudah tiba di kediaman keluarga Syed untuk melakukan persiapan majlis mereka. Namun, Sophea tiada mood untuk melakukan apa apa. Akalnya penat dengan perangai Aeden yang susah di duga. Malahan sukar untuk dia berkomunikasi dengan suaminya yang keras kepala itu.
"Hadap je lah, Nadine. Laki kau gak tu." ujarnya sendirian sambil tangan lincah melipat pakaiannya juga pakaian milik Aeden.
Semuanya tidak kena bagi Aeden. Segala kata katanya, pilihan malah cadangannya juga tidak dilayan oleh Aeden. Kata Aeden, dia suami jadi harus di ikuti kehendaknya.
" cuba dengar bila aku cakap tu, baru sehari jadi isteri aku dah pandai nak melawan!" tengking Aeden dengan wajah berkerut.
Masih segar di benak mindanya, pertengkaran pertama mereka sebagai pasangan suami isteri semalam. Pertengkaran yang berlaku lepas menikmati sarapan pagi.
Aeden tetap dengan pilihannya, langsung tidak memikirkan sang isteri serta pendapat Sophea. Langsung tiada peluang bagi Sophea untuk mengatakan pendapatnya setelah Aeden menggunakan kuasa vetonya.
"kenapa awak tak bincang langsung hal ni dengan saya?" pintu ditutup langsung di kuncinya Sophea.
Aeden hanya memandang Sophea bersahaja. Kedua dua tangannya disilangkan pada tubuh. Kening terangkat apabila soalan Sophea itu menyapa rongga telinganya.
" untuk apa? " soalan dibalas dengan soalan. Bijak sungguh Syed Aeden Fayyadh.
Makin berkerut dahi Sophea jadinya, riak wajah berubah menjadi bengang. Untuk apa dia tanya? Wah!
"Aeden, rumah awak tu jauh dari sini. Jauh dari tempat kerja saya awak tahu tak?" marahnya, benar benar betul perangai suaminya ini. Mencabar tahap kesabaran.
Aeden berdecit lalu bersuara sinis. "dah tu?"
Itu je yang dia jawab?! Sudah lah jawapan menyakitkan hati. Haih, sabar lah Nadine. Suami kau gak ni. Desisnya pada diri sendiri.
YOU ARE READING
𝐒𝐘𝐄𝐃 𝐀𝐄𝐃𝐄𝐍 𝐅𝐀𝐘𝐘𝐀𝐃𝐇 [C]
DragosteSYED AEDEN FAYYADH & SOPHEA NADINE "Siapa saya pada awak sebenarnya? Apa salah saya?" "kau bukan sesiapa dalam hidup aku, Sophea." Sophea Nadine, Dia hanya seorang remaja biasa yang sering ditimpa dugaan yang tidak putus-putus datang tanpa dijemput...