𝟎𝟒

191 20 1
                                    

Iphone di tangan dimasukkan ke dalam poket seluar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Iphone di tangan dimasukkan ke dalam poket seluar. Kedua-dua tangan di seluk kedalam poket seluar. Kakinya melangkah setiap anak tangga yang menuju ke arah tingkat utama.

Lantas anak mata terarah pada satu susuk tubuh yang sedang duduk di sofa yang terletak ditengah-tengah ruang tamu itu.

"Abang, buat apa tu?" tanya Sophea yang mengambil tempat duduk disebelah Farisz.

Memandangkan minggu hadapan baru dia boleh bersekolah jadi ada masa seminggu untuk dirinya berehat.

"Kau tengok aku tengah buat apa ni?" matanya masih tertacap pada phonenya.

Aishh bosan lah duduk rumah ni. Sophea memandang ke arah televisyen yang sedang bersiaran. Lantas  ditukarnya kepada saluran korea.

"Abang jom kita keluar?" tanya Sophea padanya.

Terdengar dia keluhan jelas Farisz.

"Dik, apa kata kau jangan kacau aku, boleh?" katanya senada. 

Terus muka Sophea memasam. Farisz asyik tersengih-sengih macam kerang busuk. Awek je lah tu, gumamku.

Televisyen yang sedang menyiarkan drama Korea itu ditontonnya. Beberapa minit berlalu, kebosanan melanda. Kepala ditoleh kearah Farisz yang masih sibuk dengan phonenya itu.

"Takpe lah abang! Girlfriend abangkan lagi penting daripada adik ni." saja dia buat buat merajuk, harap-harap lah Farisz memujuknya.

Butang punat pada alat kawalan televisyen ditekannya untuk menutup tv. Bosan aku jadinya! Duduk rumah pon bosan, letih ah gini!

"Betullah tu" kata Farisz seloroh sambil tangannya laju menaip ayat-ayat manis buat si dia. 

Prakkkk! Hati kecil nipis tipis tirus Sophea hancur. Sepatah itu jer dia jawab dan menyakitkan hati pula tu! Memang orang tua goblok!

"Ish! Adik tak nak kawan abang!" terus Sophea memukul lengan sasa abangnya. 

Padan muka!! Marah ku dalam hati.

Tidak cukup dengan itu, alat kawalan televisyen yang dia sedang pegang di buat sebagai alat untuk memukul tubuh Farisz.

"Oi adik sakitlah!" jerit Farisz apabila Sophea mula menendang-nendangnya. Sophea mula bertindak agresif dengan menarik rambut abangnya dengan kuat, terlampau geram dengan sikap Farisz.

"Sophea Nadine sudah lah tu! Sakit lah! Okay okay, fine! aku bawa kau pergi jalan-jalan. Lepaskan rambut aku, sakit!!!" jerit Farisz, kuat.

Macam nak tercabut dah kulit kepala ni!

Segera rambut Farisz dilepaskan. Bibir Sophea membentuk senyuman yang lebar.

"Betul eh? Okay abang tunggu tau, adik nak bersiap." dengan gembiranya, dia terus naik dan masuk ke bilik. 

𝐒𝐘𝐄𝐃 𝐀𝐄𝐃𝐄𝐍 𝐅𝐀𝐘𝐘𝐀𝐃𝐇 [C]Where stories live. Discover now