"Are you really sure about this,Qay?" muka Razil kelihatan seperti gugup. Boleh jalan ke plan ni? Gusar hatinya. Qayla menganggukkan kepalanya.
"Don't worry, bro. 100 percent sure this plan is gonna be like want we wanted. Chill la." bahu Razil ditepunya berkali-kali.
Gementar sangat rakannya yang seorang ni. Razil masih takut jika rancangan mereka tidak berjalan seperti yang dirancangkan.
Qayla hanya membuat muka, penakut ke apa mamat ni? Soalnya sendiri. Bukannya susah pun nak confess. Chill sudah la.
Tangannya disilangkan rapat kedada, matanya memandang pemakaian Razil ketika itu. Obvious sangat ke huh? Baju t-shirt putih bersama jaket kulit hitam dan jeans hitam?
Erm, macam terlebih-lebih pula pakaian budak ni.
"I think you should change your clothes." Cadang Qayla.
Razil meniliti pakaiannya. Melampau sangat ke? "It is bad? Or too much?" tanyanya untuk kepastian.
"Not really bad, but too much. You are just hanging out with her, remember. We're at village not at your dream vacation." sempat lagi Qayla memerli dirinya.
"Hey, buat apa ni?" tegur seseorang dibelakang mereka.Serta merta dua-dua sahabat itu menoleh untuk melihat gerangan yang menegur mereka. Sophea! Razil sudah terkejut, aduh. Sudah la dia berpakaian seperti itu, mesti Sophea tertanya nanti.
"Nothing. Kau pula buat apa dekat sini?" Qayla berlagak biasa sambil memandang Sophea dari atas hingga ke bawah. Aik? Lawa semacam kenapa?
"Oh, sekejap lagi Tok Ma kata ada orang nak datang." katanya berterus terang, matanya memandang Razil.
"Zil?"
"Ha, yes?" jawab Razil.
"Nak pergi mana pakai macam tu?" gelaknya perlahan. Qayla memandang Razil sambil menggigit bibir.
Razil memandang Qayla dengan pandangan, tolong-la-aku-Qay!
Qayla pula tersenyum sinis sambil memberi pandangan mata, pandai-pandai-la-kau!
Ikutkan hatinya mahu saja dia menghamburkan tawa, tapi dia baik orangnya jadi dia tahannya dahulu. Razil memandang Sophea yang sudah habis mengetawakan dirinya.
"Ingatkan tadi nak ajak kau and Qay pusing kampung. Tapi ada orang nak datang, esok-esok je la." senggihnya untuk menutup malu, matanya tajam menikam anak mata bundar Qayla.
YOU ARE READING
𝐒𝐘𝐄𝐃 𝐀𝐄𝐃𝐄𝐍 𝐅𝐀𝐘𝐘𝐀𝐃𝐇 [C]
RomanceSYED AEDEN FAYYADH & SOPHEA NADINE "Siapa saya pada awak sebenarnya? Apa salah saya?" "kau bukan sesiapa dalam hidup aku, Sophea." Sophea Nadine, Dia hanya seorang remaja biasa yang sering ditimpa dugaan yang tidak putus-putus datang tanpa dijemput...