Chapter 1

119 16 2
                                    

"Ta....ta....Tatsuya?" kata Yumi terkejut dengan perbuatan Tatsuya kepadanya. Tatsuya tanpa berfikir panjang,dia terus memeluk tubuh kecil orang tercintanya itu. Dia tersenyum lebar Dan gembira melihat kemunculannya di hadapannya.

Tatsuya memeluk erat tubuh Yumi membuatkan Yumi sedikit sesak nafas. Dia sukar bernafas kerana pelukannya terlalu ketat. Dia bergelut Cuba keluar dari pelukan itu tetapi tidak berjaya malah semakin ketat pelukan itu.

"Ta.....Tatsuya,aku.....sesak...nafas....ni.....lepas" pinta Yumi dengan wajah yang sememangnya menunjukkan dia terseksa di dalam pelukan itu.

"Oh,maaf"kata Tatsuya lalu meleraikan pelukan itu. Semua orang yang berada di situ mengetawakannya. Dia malu sendiri dengan perbuatannya yang kurang sopan itu. Dia berdehem untuk menghilangkan malunya.

"Kau Masih hidup"kata Aiko mewakili mereka semua.

"Tentulah. Nyawa aku ni liat. Susah nak mati lah"balas Yumi bangga.

"Siapa yang berani buat majlis peringatan ni? Belum mati lagilah. Pandai ii je"kata Yumi Marah(nakal ii je).

"Ayahanda yang buat"balas Tatsuya menyentakkan Yumi. Alamak!!

"O...ouh....Selamat sejahtera raja ii, Permaisuri semua...hehe"kata Yumi lalu menunduk hormat kepada Raja ii Kota yang berkumpul di situ. Semua orang hanya ketawa sahaja melihat gelagat panik Yumi itu.

"Korang makan apa ni? Nampak sedap!! Alah...anggap je ni jamuan untuk sambut kepulangan saya dekat sini...jangan tegang sangat"kata Yumi bersahaja sambil makan ayam goreng di tangannya. Dia duduk di meja di mana Tatsuya duduk sebentar tadi.

"Tuanku"tegur Yuta sambil memberi hormat kepada Yumi.

"Oh,Yuta. Kau ada juga eh? Dah ii. X perlu hormat bagai. Jomla makan. Bazir ni kalau x habiskan"kata Yumi acuh x acuh. Dia x nak situasi di situ bertambah tegang. Berita kepulangannya telah tersebar ke seluruh alam itu. Sekejap sahaja berita dia tersebar di serata dunia itu.

Eagle Raiders duduk di sekeliling meja bulat di mana Yumi duduk itu.

"Macam mana kau boleh hidup? Setahu aku,kuasa yang kau guna tu boleh buat kau mati. Lagipun,kami sendiri nampak yang Kau hilang jadi abu"kata Ryou celupar. Nori mengetuk kepalanya.

"Aduh!!!"Ryou mengaduh kesakitan. Dia mengosok-gosok kepalanya.

"Ehh,mulut kau..... Kau kata aku jadi abu!! Kau sumpah aku ke cane? Mana ada aku jadi abu"kata Yumi Marah. Berani kata dia jadi abu.

"Sorry ii. Tapi....abu yang kami nampak tu apa kalau bukan kau? Nak kata Yoshida Kuro punya...dia punya warna hitam...yang tu warna emas?"kata Ryou tidak mengalah.

"Tu bukan abu akulah...memandai je korang ni.... Tu sisa ii kuasa aku je.... Sebenarnya....aku pun x pasti apa jadi masa tu. Tapi.....lama ii aku fikir,baru aku tahu kenapa"terang Yumi.

"Kenapa?"Soal Nori yang berada di sebelah Ryou.

"Mula ii, lepas aku kalahkan Kuro, Aku tiba ii meletup. Poff!!! Lepas aku meletup tu...aku tiba ii ada dekat satu gua ni... Gua tu penuh dengan Crystal ii yang lawa ii. Aku waktu tu pun cedera jugalah. Jadi,aku ambil kesempatan untuk rehat Kat dalam gua tu sementara sampai aku sembuh."cerita Yumi.

"Lepastu?"Soal Aiko.

"Lepastu.....Aku rasa diri aku ni makin kuat bila duduk dalam gua tu lama ii. Kuasa aku juga makin meningkat. Lepas aku sembuh,aku cubala keluar dari situ untuk tahu Kat mana aku sekarang. Tapi....sekali aku keluar....aku nampak hutan....Yang peliknya....bila aku pusing belakang, gua tu dah x de Kat situ. Yang aku nampak pokok dekat dalam hutan tu je."sambung Yumi sambil mengerutkan kirainya.

"Kau halusinasi kut"Teka Aiko.

"X....aku pasti ada gua tu sebelum ni dekat belakang aku. Tempat aku keluar. Aku Cuba cari balik,tapi x jumpa....aku dah Cuba Tanya penduduk dekat pekan yang berdekatan dengan Hutan tu, tapi....x de siapa yang tahu pasal tu...."cerita Yumi lagi.

"Hmmm....kalau macam tu,memang pelik"Michiko membuat kesimpulan.

"Kau tahu x pekan tu dekat mana?"Hayato bersuara.

A Hero Who Has Been Destined 2 [COMPLETED]Where stories live. Discover now