"Tuan" sapa Mei hormat kepada ketuanya. Ketuanya hanya mengangguk. Dia membelakangi mereka berenam menyebabkan Yumi tidak dapat melihat rupa lelaki itu. Sepertinya umurnya lebih muda daripada mereka semua dalam sekitar 12 tahun jika melihat dari segi penampilannya.
"Mana Tatsuya?"Soal Yumi mewakili mereka semua.
"Selamat datang ke pejabat projek 01,semua. Pertama sekali saya benar ii ingin meminta maaf kerana membuatkan keadaan salah satu rakan anda cedera agak parah Dan memenjarakan yang lain. Ini adalah langkah keselamatan kami kerana takut terbongkar kepada 01"sapa ketua itu Dan diselitkan dengan permintaan maaf. Dia memalingkan tubuhnya menghadap ke arah mereka semua yang ada di belakangnya.
"Apa jadi dekat Tatsuya?"Soal Yumi tegas.
"Mari ikut saya"Ajak ketua itu lalu dia mengimbas tangannya dengan teknologi keselamatan canggih untuk membuka pintu di dalam bilik itu. Rupanya Masih ada satu lagi bilik di dalam itu. Mereka semua mengikut ketua itu sahaja. Di dalamnya terdapat banyak lagi bilik ii kecil seperti wad di hospital tetapi bilik ii itu ditutupi dengan kaca lutsinar menyebabkan mereka dapat melihat apa yang berlaku di dalam.
Tiba ii langkah ketua itu berhenti di sebuah wad. Ketua itu menghadap ke arah wad di hadapannya. Yumi Dan yang lain juga segera berpaling ke arah wad itu. Ternampak sekujur tubuh milik Tatsuya terlentang di atas katil tidak sedarkan diri. Terlihat seorang nurse sedang memeriksanya.
"Tatsuya!!"jerit mereka berlima serentak.
"Dia terkena racun istimewa yang kami cipta sendiri. Nasib kami sudah mengeluarkan semua racun ii itu sebelum racun ii itu masuk ke dalam pembuluh darahnya. Dia akan sedar tidak lama lagi."terang ketua itu.
"Aku nak masuk"pinta Yumi. Ketua itu akur Dan mengambil satu kad akses Dan mengimbasnya sebelum pintu wad itu dibuka.
Yumi segera berlari masuk Tika pitu wad terbuka. Begitu juga dengan yang lain.
Yumi melihat wajah pucat Tatsuya yang terlihat sangat kesakitan ketika itu.
"Racun apa yang korang semua buat hah? Macam mana dia jadi macam ni!!?"Marah Yumi.
"Itu adalah racun tahap 5. Tidak begitu berbahaya. Tetapi apabila seseorang itu terkenanya,akan menyebabkan sistem sarafnya terasa sakit yang amat seperti terbakar Dan akan menyebabkan dia terbunuh kerana kesakitan itu."terang ketua itu lagi.
"Kami tidak menjangka bahawa Dia akan memijak perangkap racun itu. Tapi kami lega dia tidak memijak perangkap racun tahap 1"tambah Ketua itu berasa serba salah. Dia juga memasng wajah meminta maaf.
"Haihh....jadi,kenapa kamu semua jemput kitorang ke sini?acam mana korang boleh ada semua gambar ii tu? Terutamanya gambar ayahanda aku? Video dalam pita tu? Berapa banyak yang kamu semua tahu?"Soal Yumi bertubi-tubi.
"Yang tu.....saya akan terangkan satu ii. Nak jawab semuanya sekaligus agak susah"balas ketua itu.
"Siapa Kau sebenarnya?"Ryou mencelah dengan wajah yang serious.
"Haa!! Yang tulah saya tunggu ii untuk kamu semua Tanya saya!! Saya Hinata. Boleh panggil saya 'zero'."balas Hinata atau zero teruja.
"Zero,umur kau berapa? Kau......nampak muda"Soal Michiko pula.
"12!!"balas zero lagi.
"Betullah tekaan aku"gumam Hayato perlahan.
"Mei,kau keluar dulu. Pergi uruskan jadual aku. Kalau boleh,tolong batalkan atau tangguhkan semua mesyuarat. Kata kepada mereka aku perlu menyambut tetamu istimewa"arah Zero kepada Mei dengan wajah yang serious. Perangainya serta-merta berubah daripada ceria seperti budak ii kepada sikap matang seperti orang dewasa.
Hi!! Author is back!!! Ni nk umum kemungkinan story akan update lambat sikit...sorry sangat ii😭😭
Sbb author tgh sibuk sekarang Nii...kalau author ada masa,author akan update Kay? Sorry!!!🤧🤧
YOU ARE READING
A Hero Who Has Been Destined 2 [COMPLETED]
Fantasy"Macam mana kau boleh hidup? Setahu aku,kuasa yang kau guna tu boleh buat kau mati. Lagipun,kami sendiri nampak yang Kau hilang jadi abu"Yamamoto Ryou "X....aku pasti ada gua tu sebelum ni dekat belakang aku. Tempat aku keluar. Aku Cuba cari balik,t...