"Okayy!!"balas Tatsuya dengan segera dia mengaktifkan 'Crystal Eyes' nya.Dalam pada masa yang Sama, Mata Yumi juga diaktifkan sepertimana keadaan mata Tatsuya.
Yumi menggunakan Crystal Eyes Tatsuya untuk melihat sekelilingnya. Selepas ribut pasir itu reda,wanita tersebut terus menyerangnya menggunakan pisau terbangnya ke arah Yumi. Yumi yang sudah mengagak serangan itu terus mengelaknya Dan kembali menyerang titik kelemahan wanita tersebut yang berada di lehernya. Yumi mengetuk lehernya lalu wanita tersebut terus pengsan tidak sedarkan diri.
"M...m...macam mana kau....?! Ahh...."wanita itu mengeluarkan kata ii terakhirnya sebelum menghilang dari situ menjadi Abu.
Yumi menenangkan diri semula Dan matanya juga berubah menjadi asal begitu juga dengan Tatsuya.
"Wahh!! X sampai 10 minit Pon kau kalahkan diaa..Hebat!!!"kata Matsumi dengan menaikkan ibu jarinya tanda bagus.
"X delah biasa je..."balas Yumi tersipu malu.
"Huh..."Hayato mengeluh lega kerana mereka terselamat dari penghalang itu. Dia dapat merasakan tidak lama lagi dia akan menemui keluarganya yang telah hilang. Hatinya berasa tidak sedap.
"Hayato,kau jujur dengan aku,kau sebenarnya tahu kan pasal gua ni? Kau ada kaitan kan? Kenapa x nak bagitahu kitaorang?"Soal Yumi bertubi-tubi. Dia tahu kerana dia mengaktifkan mata emasnya sebentar tadi Dan ternampak fikiran Hayato yang bercelaru.
"Hah? X delah....mana mungkin aku tahu gua yang x pernah aku jejak ni...hahah...."balas Hayato panik dia gelak hambar untuk menutup kecemasannya itu.
"Kau tipu,Hayato. Perangai kau sekarang ni x macam ni.Aku kenal kau dari Mula ii kau masuk Kota lagi.kita dah bertahun kenal,Hayato. Kau x boleh simpan rahsia depan aku."ceramah Tatsuya yang agak terkilan kerana dia tidak mempercayai dirinya untuk meluahkan semua perasaan sebenarnya.
"B....b..ukan Macam tu....Haihh... Ok,aku cerita. Tp kalau boleh aq x nak bukak kembali kisah tu. Tp.....ini demi kebaikan semua. Ya,memang aku pernah ke sini sebenarnya,tapi bukan cara yang baik,sihat. Aku datang ke sini dalam keadan yang cedera Dan pengsan kerana kehilangan banyak darah."Hayato Mula membuka ceritanya yang sudah terbuku lama di dalam hati Dan fikirannya. Semua terkejut mendengar ayat terakhir Hayato.
"Aku diseksa di sini,Tatsuya!!! Aku....aku....x nak dah ingat semua ni!!! Aku trauma,....trauma!!! Dengan tempat ni!!!"jerit Hayato yang akhirnya menghamburkan perasaan sebenarnya Tika ini. Dia duduk bersandar di ginding gua itu. Titisan air matanya Mula mengalir membasahi pipinya.
"Aku.....aku.......hskk...hskk"
YOU ARE READING
A Hero Who Has Been Destined 2 [COMPLETED]
Fantasy"Macam mana kau boleh hidup? Setahu aku,kuasa yang kau guna tu boleh buat kau mati. Lagipun,kami sendiri nampak yang Kau hilang jadi abu"Yamamoto Ryou "X....aku pasti ada gua tu sebelum ni dekat belakang aku. Tempat aku keluar. Aku Cuba cari balik,t...