Chapter 34

56 6 0
                                    

Aku menuju ke sebuah gua yang gelap. Terdapat kata 'dewa tidak seperti dewa. Iblis yang tidak seperti iblis. Keduanya perlu disatukan supaya dapat membunuhnya'. Aku tidak pasti apakah maksud tersirat dalam pepatah ini. Ia kelihatan seperti mudah untuk menekanya tetapi sebenarnya......maksudnya tidaklah seperti yang dijangkakan. Aku perlu menunggu orang di dalam pepatah itu sampai ke sini. Jadi,sesiapa yang membacanya,tolong mencarinya secepat mungkin.

Itu yang Yumi baca di dalam diari ayahnya. Dia menceritakan semuanya kepada sahabatnya.

"Hmm...aku sekarang ada banyak pertanyaan yang semua orang tidak tahu sekarang ni. Siapa sebenarnya orang yang dikatakan itu? Benda atau siapa yang perlu diorang bunuh?Apakah makna maksud dia bukan seperti yang dijangkakan?"Soal Yumi bertubi-tubi selepas dia menceritakan ya serta diselitkan dengan keluhan kecil.

"Apa yang penting,Kita perlu pergi untuk mengetahuinya"celah Tatsuya sementara yang lain sedang memikirkan jalan penyelasaian soalan ii Yumi kata tadi.

"Kau biar betul!!"Soal Hayato terkejut. Dia sepertinya tahu bahawa gua itu sangat bahaya untuk mereka semua.

"Betul. Kita Kena pergi. Kalau ada apa ii berlaku,aku akan tanggung semua tu seorang."balas Yumi pula.

"Kau ada kisah silam ke dengan gua misteri tu?"Soal Nori apabila melihat riak wajah Hayato yang seperti menjadi pucat.

"Hah!! X delah!! Aku x pernah pun pergi situ!! Nakkan ada kisah silam,lagilahh!!"balas Hayato panik. Dia seperti merahsiakan sesuatu daripada mereka semua. Tatsuya menatap lama wajah Hayato kerana dia tahu Hayato merahsiakan sesuatu dari mereka tetapi dia tidak mahu bertanya lebih lanjut kerana wajah Hayato seperti sedang takut.

"Kita akan bertolak lusa petang. Siapkan semua barang. Jangan ada yang tertinggal.Aku pasti Kita akan dapat jawapan dari sini."Yumi memutuskan semuanya Dan dia kembali merenung peta lokasi gua misteri itu. Seperti ada yang menariknya untuk pergi ke sana. Semua orang bersurau Dan berlaku membuat urusan masing ii.

Skip

Hari bertolak ke Gua

The Eagles Rider telah sampai ke Gua misteri yang dikatakan itu.Suasannya juga seram. Buli Roma mereka menaikndengan menfadak apabila merasakan aura yang tidak dikenali mereka Dan mereka tahu ianya berbahaya. Wajah Hayato telah berubah sepenuhnya dan berpeluh-peluh. Mukanya juga pucat seperti hantu.

Hayato's Flashback;

"S.......s.....s....aa.....kiiittt!!!! Tolong....jangan....bunuh saya!!!!huhh...huhhh......"keluh seorang budak lelaki yang berumur lebih kurang 6 tahun. Dia diseksa Dan disebat menggunakan cameti dawai besi. Badannya sudah penuh dengan Luka Dan parut ii. Dia kehilangan banyak darah. Dia sendiri tidak tahu keberadaannya. Dia dapat merasakan bahawa telah setahun dia berada di sini Dan diseksa setiap Hari tanpa henti.

"Hihihihi"gelak sinis seorang lelaki yang berbadan Sasa Dan memakai topeng untuk menutup wajahnya sambil menyebat budak lelaki itu menghiraukan rungutan budak lelaki itu.

"Kalau kau dengar cakap aku,x delah aku nak buat macam ni,kan?"satu suara lain bergema di dalam bilik itu. Budak lelaki itu sangat panik apabila mendengar suara garau yang misteri itu.

"Aku x nak!!!! Aku nak balik!!! Aku nak keluarga aku balik!!!"jerit budak lealki itu dengan beraninya. Senyuman sinis sahaja yang diberikan daripada penderanya itu.

End Flashback

A Hero Who Has Been Destined 2 [COMPLETED]Where stories live. Discover now