Chapter 17

59 9 0
                                    

Aku Masih lagi melihat dengan teliti dokumen ii itu. Semasa aku khusyuk melihatnya, aku terdengar bunyi daun pintu dibuka dari luar.... Siapakah yang datang ke Mari pada waktu ii ni? Aku segera menyimpan semula semua dokumen ii itu lalu keluar malalui jendela tingkap di bilik itu. Seseorang berlari masuk ke dalam bilik di mana aku berada sebentar tadi. Tubuhnya sangat Sasa serat penampilannya sangat menakutkan bagiku.

Siapakah mereka? Semasa aku Masih memikir keras tentang itu,seseorang menjerit.

"Dia ada di sini!!!"jerit lelaki itu mengejutkanku. Aku segera berlari keluar dari situ semampuku sambil memeluk beg bimbit itu. Bunyi tembakan dilepaskan berpadu-padu kepadaku. Aku Cuba mengelak tetapi gagal kerana terkena peluru di perut.

Aku memaksa kakiku untuk berlari juga. Kesakitan itu terasa sakit sehingga tulang belakangku. Aku masuk ke kereta aku Dan memecut laju membelah Jalan raya yang sibuk itu. Nasib aku baik kerana jalan raya semasa itu sangat sesak. Jadi,mereka tidak sempat mengejarku lagi.

Aku memandu pulang ke rumah dengan tercungap-cungap akibat kesakitan yang kuterima itu. Darahku yang mengalir membasahi bajuku tidak diendahkan. Aku mesti membawa pulang semua hasil usaha keras Tomoharu sebelum ini ke rumah. Jika didapati oleh mereka,semua usaha Tomoharu hanya Sia ii sahaja.

Aku membrek terkejut di perkarangan rumah. Aku sudah tidak boleh menahan lagi. Kesedaranku semakin kabur. Aku Cuba merangkak keluar dari kereta.

End Pov

End Flashback

"So,semua ni hasil siasatan Tomoharulah? Dia siasat tentang kau dari waktu korang sekolah lagi?"Soal Ryou tertarik.

"Aku rasa dia nak tahu apa latar belakang aku yang sebenarnya. Dia pernah Tanya aku pasal latar belakang aku tapi aku mengelak x nak jawab. Aku.....takut dia terlibat....Tp aku x sangka,dia sudah terlibat disebabkan perasaan ingin tahu ya yang kuat....Aku x sangka"kata Yumi sayu. Michiko mengusap-usap belakang tubuh Yumi.

"Kau tahu x siapa yang kejar kau?"Soal Tatsuya.

"Aku x pasti. Tapi aku tahu diorang anak buah sesoarang dalam Yakuza juga. Aku nampak tanda tatu ular dekat lengan diorang."terang Yumi Cuba ingatkan kembali situasi itu.

"Nanti Kita Cuba Tanya Asahi"kata Hayato mendapatkan anggukan dari Tatsuya Dan Hayato.

Skip

"Asal nak jumpa ni? Bukan kau tengah busy siasat apa tau tu? Ni asal Muka pucat?"Soal Asahi kepada mereka bertiga. Yumi, Tatsuya Dan Hayato menjumpai Asahi menanyakan Soal tatu itu. Mereka berjumpanya do pejabat syarikat Asahi.

"Kau pernah nampak x simbol tatu ular?"Soal Yumi dengan wajah pucatnya. Lukanya Masih tidak sembuh tetapi di memaksa dirinya bergerak untuk mendapatkan jawapan.

"Tatu ular?"Soal Asahi kembali Dan sepertinya sedang memikirkannya.

"Tatu tu ada dekat tangan kanan. Panjang"terang Yumi lagi.

"Tangan kanan? Selalunya anak buah Yakuza sahaja yang selalu mempunyai tatu di kawasan tu"gumam Asahi.

"Yaa...kami nak tahu diorang dari kumpulan mana?"Soal Hayato pula. Tatsuya Dan Hayato sudah tidak senang duduk melihat Yumi yang memaksa dirinya untuk bergerak. Wajah gadis itu betul ii pucat seperti hantu.

"Oh!! Ada satu kumpulan ni ja yang ada tatu ular ni. S.U group. Diorang je rasanya yang ada tatu tu. Tidak ada Yakuza di lingkungan ni ada tatu tu selain diorang"terang Asahi apabila di Mula mengingatnya.

"Tolong....hantar semua maklumat pasal diorang dekat aku"Yumi memaksa suaranya untuk meski dia tidak larat. Dia segera berjalan keluar dengan papahan daripada Tatsuya. Hayato mengikuti mereka berdua dari belakang.

Skip

"Jadi, S.U group tu salah satu ahli persatuan 'sesuatu' tu kah?"Soal Aiko. Mereka semua duduk di ruang Tamu membincangkan Hal itu. Yumi pula bersandar di sofa panjang Dan merehatkan dirinya.

"Kalau ikut tekaan Yumi,ya. Sebab,diorang nakkan bukti ii Yumi ambik tu. Sebab tu diorang serang dia",balas Tatsuya sambil melihat Yumi yang sedang tidur.

"Kalau ikutkan semua siasatan Tomoharu,banyak tentang dia dengan ayah dia ja...macam mana Kita nak kaitkan dia?"Soal Michiko.

"G.....g...guys?..... Ni bukankah keluarga Hayato?"Celah Matsumi sambil dia memegang sebuah gambar Dan sekeping kertas maklumat. Hayato yang mendengarnya tersentak Dan ke arah Matsumi untuk memastikannya. Eagle Raiders yang lain kecuali Yumi turut ke arahnya.

Hayato memegang gambar lama itu. Tangannya bergetar hebat. Dia tidak percaya dengan gambar yang ada di tangannya itu.

A Hero Who Has Been Destined 2 [COMPLETED]Where stories live. Discover now