Chapter 11

71 12 2
                                    

Keesokan Harinya (pagi)

Tatsuya keluar dari biliknya selepas selesai membersihkan dirinya. Dia keluar untuk ke dapur untuk bersarapan sebelum mengejut yang lain. Semasa dia menuruni tangga,dia ternampak Yumi Masih tidur di atas sofa panjang di ruang Tamu. Dia perlahan-lahan berjalan mendekati Yumi. Niatnya ingin mengejut Yumi supaya tidur di dalam bilik.

"Yumi,bangun...sini x selesa nak tidur.....pergi tidur dalam bilik"kata Tatsuya lembut sambil menggoncang perlahan tangan Yumi untuk membangunkannya tetapi tiada respon daripada Yumi. Dia menggoncang sekali lagi Masih tidak respon akan goncangan itu.

Tatsuya cuak apabila tangan Yumi jatuh ke sisinya. Dia merasakan ada yang tidak Kena dengan Yumi sekarang ini. Dia meletakkan tangannya di dahi Yumi untuk memeriksa suhunya. Betul apa yang dia sangka,suhunya sangat panas seolah dibakar. Dia mempunyai demam yang sangat panas.

"Yumi!!! Bangun Yumi!!! Bangun!!!" Jerit Tatsuya dengan kuat mengejutkan mereka yang Masih dibuai mimpi itu. Semua Eagle Raiders keluar dari bilik mereka Dan pergi ke ruang Tamu di mana suara Tatsuya berasal.

"Kenapa,Tatsuya?"Soal Aiko apabila melihat wajah panik Tatsuya yang tidak berhenti memanggil nama Yumi.

"Dia demam panas!! Dia pengsan x sedarkan diri!! Kalau benda ni berterusan,dia pasti tidak akan sedarkan diri buat selama-lamanya!!"terang Tatsuya kalut.

"Apa!!! Ahh....ah....Nori!! Tolong ambilkan kain Dan sebesen air datang sini!!"arah Ryou tidak tahu buat apa. Nori akur akan arahan abang kembarnya. Buat masa sekarang ni,dia tidak mahu bergaduh kerana memikirkan Yumi. Kalau x,dia pasti akan tendang keluar lelaki itu. Kenapa x ambil sendiri,suruh orang juga!!

"Jomla bawa dia pergi klinik!! Hospital ka!! Aku dengar dekat sini banyak perubatan yang hebat!!" Michiko bersuara menyatakan pendapatnya.

"X boleh!!"kata Tatsuya menghalang.

"Kenapa pulak?"Soal Aiko pula. Dia yakin pendapat Michiko sangat tepat Tika ini.

"Kita tidak ada kad pengenalan!!"

"Bukankah Asahi telah membuat satu untuk Kita?"Soal Aiko.

"Itu hanya mampu untuk menipu orang biasa sahaja. Pihak hospital atau klinik pasti akan mengenal pasti jika ia palsu atau tidak!! Jika Kita ke sana juga,pasti akan ditangkap."terang Tatsuya lalu segera mengambil kain Dan membasahinya dengan air yang ada di dalam besen yang diambil oleh Nori sebentar tadi.

"Pastu? macam mana ni?"Soal Aiko buntu.

"Hanya satu je cara"kata Tatsuya lalu mengambil telefonnya Dan membuka kenalan lalu menekan nombor Asahi.

"Tolong belikan ubat demam untuk kitaorang"

"............"

"Jangan banyak Tanya,tolong jelah"kata Tatsuya lalu menamatkan panggilan tersebut.

Setelah hampir Lima minit,Yumi akhirnya sedar kembali.

"Sudah sedar....syukurlah"kata Michiko. Tatsuya yang duduk di sisinya Masih membasahkan kain Dan meletakkannya di atas dahi Yumi untuk menurunkan suhunya.

"Suhunya Masih tidak turun ii. Tapi baguslah dah sedar"kata Tatsuya sambil mengeluh lega.

Yumi hanya melihat sekelilingnya yang dikelilingi oleh Eagle Raiders.

"Jangan risau, ubat akan sampai tidak lama lagi."Hayato bersuara Dan dibalas dengan anggukan Tatsuya.

"Tadi......a....aku......mimpikan Tomoharu" Yumi bersuara setelah senyap memerhatikan sekelilingnya. Dia Mula bercerita tentang apabyang dialaminya semasa dia Masih tidak sedarkan diri.

A Hero Who Has Been Destined 2 [COMPLETED]Where stories live. Discover now