Chapter 10

78 13 4
                                    

Yumi membuka kelopak matanya perlahan-lahan. Dia segera bertanya kepada Tatsuya bagaimana Tomoharu. Dia ingin memepercayai bahawa semuanya yang berlaku hanyalah mimpinya sahaja.

"Tomoharu mana? Dia hidup lagi kan?"Soal Yumi bertubi-tubi memegang kedua belah tangan Tatsuya dengan harapan yang tinggi. Tatsuya hanya menatap wajah pucat Yumi Dan hanya menggelengkan kepalanya serta senyuman pahit.

"X mungkin..........aku x percaya......semuanya khayalan aku je kan?......x mungkin....x mungkin"gumam Yumi sambil menggelengkan kepalanya berkali-kali. Eagle Raiders yang lain hanya bersimpati dengan keadaan Yumi sekarang ini. Mereka tidak mampu berbuat apa ii. Yumi Mula menangis tersedu-sedu. Dia tidak peduli wajahnya sekarang bagaimana. Dia perlahan-lahan Mula menerima kematian Tomoharu.

"Jom Kita pergi tengok mayat dia"Ajak Tatsuya lembut Dan berhati-hati menyusun katanya. Yumi mengangguk lemah mengikuti Eagle Raiders yang lain. Kakinya terasa bergetar Dan perasaannya bercampur-baur. Sedih,Sakit,Marah,Benci semuanya bersatu dalam hati Dan fikirannya.

Yumi Dan Eagle Raiders sampai di bilik mayat di mana pihak hospital menyimpannya. Aiko sukarela membuka kain putih yang menutup Muka Dan seluruh badan Tomoharu. Perlahan-lahan wajah pucat tidak bernyawa itu terpampang di mata mereka. Yumi sekali lagi menitiskan air matanya apabila melihat wajah pucat Tomoharu yang kini tidak bernyawa itu. Dia memeluk tubuh Tomoharu Dan meraung sekuatnya. Tatsuya hanya membiarkan sahaja Yumi supaya selepas ini dia tidak lagi bersedih. Biarlah dia melepaskan perasaannya Tika ini.

Skip

Yumi duduk di atas sofa sambil memasang wajah kosong Dan pucat. Dia Letih kerana menangis berkali-kali semasa di hospital tadi. Eagle Raiders lain duduk di sofa di sekeliling Yumi yang berada di ruang Tamu rumah mereka.

"Kau jangan macam ni Yumi. Aku pasti Tomoharu juga tidak suka kau bersedih kerana Kematiannya. Lagipun,Kita semua Masih ada untuk kau"nasihat Ryou lembut merisaukan kesihatan kawannya.

"X pa.....aku....ok....jangan risau... pergilah tidur rehat....aku nak bersendirian dekat sini sekejap"kata Yumi tidak bermaya. Eagle Raiders akur Dan bersurai dari situ. Hayato berdiri ingin beredar tetapi berhenti Dan bersuara sebelum meninggalkan ruang Tamu.

"Please cheer up"kata Hayato.

"Ini......barang ii Tomoharu.......Mungkin ini lebih baik kalau aku bagi dekat kau"kata Tatsuya lalu menghulurkan plastik yang Sama diberikan oleh nurse di hospital tadi. Yumi menyambut huluran itu. Tatsuya segera beredar dari situ.

Yumi membuka plastik itu Dan mengambil Telefon pintar Tomoharu Dan membukanya. Dia melihat banyak gambarnya yang diambil senyap ii oleh Tomoharu. Hatinya berasa sangat sakit apabila melihat gambar ii itu. Mula terbayang akan situasi yang ada semasa gambar itu diambil. Air mata menitis di atas skrin Telefon itu. Dia menutup Telefon pintar itu lalu mengesat air matanya. Dia tidak mampu lagi melihat gambar ii itu. Semakin dia lihat,semakin sakit hatinya. Akhirnya,dia tertidur di atas sofa itu sambil memegang Telefon pintar Tomoharu.

A Hero Who Has Been Destined 2 [COMPLETED]Where stories live. Discover now