Chapter 21

65 11 0
                                    

"Aku rasa......aku tahu maksud nombor 01 ni...."

"Maksud kau?"Celah Tatsuya.

"Ishh,sabarlahh...biar aku cerita jangan masuk campur...haihh"balas Yumi rimas. Bagi lah orang cerita dulu baru dia nak Celah. Ni,x sempat nak bagitahu dah mencelah. Author!! Tengok dia ni!!! Stress aku!!! *Kau macam tu,aku lagila stress*

"Satg panggil semua orang pergi dekat ruang Tamu. Aku nak pastikan sesuatu. Aku pasti itukah jawapannya."terang Yumi.

Beberapa minit kemudian,eagle Raiders yang lain bangun dari tidur Lena mereka dan keluar daripada bilik mereka menuju ke dapur untuk bersarapan.

"Morning!!!"sapa Aiko gembira.

"Morning too"balas yang lain. Mereka masing iiembuat sarapan sendiri Dan mengisi perut kosong mereka. *Maaf,dalam rumah ni semua Kena layan diri. Tidak ada orang yang nak layan*

"Nanti semua kumpul dekat ruang Tamu. Aku nak periksa sesuatu."arah Yumi lalu berlalu dari situ bersama Tatsuya.

"Hah? Nak ape kumpul di situ?"Soal Ryou bingung.

Krikk!! Krikk!!! Krikk!!! Tiada satu pun yang mempedulikam soalan Ryou Dan hanya makan sarapan masing ii. Ryou hanya membuat Muka sedihnya.

Ruang Tamu rumah

"Kau nak periksa apa ni?"Soal Tatsuya lalu merebahkan badannya di atas sofa empuk di hadapannya.

"Kau tengok jelah"balas Yumi lalu membuka kotak barang yang dihantar Semalam. Dia mengambil kembali ketiga ii pita video lama itu. Dia mengambil screw driver untuk membuka skru di belakang pita itu. Dia membuka pita yang mengandungi kandungan yang kosong itu daripada yang lain. Dia pasti ada sesuatu yang tersembunyi di dalam pita kosong ni. Tatsuya hanya memerhati kelakuan Yumi.

Yumi berjaya membukanya Dan melihat ada sekeping kertas kecil bersama dengan kunci. Yumi mengerutkan keningnya pelik. Kunci apakah ini? Dia memberikan kertas Dan kunci itu kepada Tatsuya. Tatsuya menyambutnya Dan membaca tulisan yang tertera di kertas kecil itu.

-------------------------------------

PROJECT 01:

UNIT 134, TINGKAT 5,APARTMEN Z, CHESTER ROAD.

KOD:001060

--------------------------------------

"Alamat apa ni? Kenapa diorang bagi alamat rumah ni? Ada apa di situ?"gumam Tatsuya. Yumi mengangguk menyetujui persoalan yang keluar dari mulut Tatsuya. Dia memegang kunci Dan membelek-beleknya.

"Apakah yang dimaksudkan dengan kod itu. Adakah kod rumah itu? Tapi,ini semestinya menggunakan kunci itu untuk membuka rumah. KOD kenalkan diri?"Semua persoalan itu berlegar di fikiran Yumi.

"Ada apa suruh kami berkumpul dekat sini?"Soal Ryou acuh x acuh. Mereka duduk di sofa di sekeliling mereka berdua.

"Kau tengok ni"Tatsuya menceritakan semuanya tentang kunci Dan alamat yang mereka dapati.

"Hmmm....Kita x kan tahu kalau Kita x pergi. Apakata Kita pergi"cadang Michiko.

"Tapi,bahayalah. Macam mana kalau benda ni semua perangkap?"Matsumi memikirkan kemungkinan tersebut.

"Belum pergi belum tahu"balas Hayato pula. Dia juga mahu pergi ke sana kerana perasaan ingin tahunya.

"Haihh... korang ni..."kata Matsumi mengeluh apabila mereka mengendahkan larangannya. Dia risaukan keselamatan mereka semua.

"Kita pergi kalau Kita nak tahu jawapan tu"Yumi bersuara pula. Eagle Raiders kecuali Matsumi mengangguk setuju. Mereka semua memandang Matsumi supaya menyetujui mereka semua.

"Haihh...yala ii"balas Matsumi mengalah.

A Hero Who Has Been Destined 2 [COMPLETED]Where stories live. Discover now