Skip
Yumi memperkenakan pakaiannya. Dia memakai t-shirt putih berlengan pendek Dan dilapisi cardigan berlengan panjang berwarna putih susu menyerlahkan penampilannya. Dia memakai seluar jean berwarna hitam supaya pakaiannya tampak timbul. Rambut digayakan dengan gaya messy bun menampakkan keperibadiannya.
Selepas selesai bersiap,dia keluar dari biliknya Dan mencapai kunci kereta untuk keluar.
"Eh? Kau nak pergi mana?"Soal Aiko apabila dia perasan pakaian Yumi yang tidak biasa di pandangannya.
"Ahh? Keluar Jap."balas Yumi acuh x acuh sambil menatap Telefon pintar di tangannya. Dia bahkan tidak berpaling menghadap Aiko apabila menjawab soalannya.
"Cara kau pakai ni.........macam nak pergi dating je?"Soal Aiko meleret menyentakkan Yumi yang khusyuk bermain Telefon pintarnya.
"Eh!! Mana ada!!! Aku saja nak keluar jalan ii lepaskan Tekanan. Lagipun,dah lama aku x tinggal dekat dunia sini."terang Yumi panik.
"Hmmm........macam mana dengan benda yang Kita siasat ni?"Soal Aiko lagi mencurigai Yumi sambil menatap wajah Yumi yang panik itu.
"Ahh? Pasal tu jangan risau. Kita cuma tunggu berita ja....nanti aku bagitahu"balas Yumi lega. Akhirnya keluar dari topik tadi.
"Kau ni tunggu siapa? kau nampak macam tengah tunggu orang lain."Soal Aiko.
"Tunggu Tatsuya. Hah!! Tu dia!! Oklah. Aku pergi dulu"kata Yumi sambil menunjukkan Tatsuya yang sedang menuruni tangga. Dia kelam-kabut memakai kasutnya Dan masuk ke dalam kereta.
"Aihh...korang Dua je ke nak pergi? X Ajak orang lain ke? Nampak sangat nak pergi dating"sindir Aiko.
"Yumi x Ajak orang lain,aku x Ajak lah. Oh,betullah tu aku pergi dating. Baii!!!"balas Tatsuya membuatkan Aiko terdiam. Jujur betul dia tu!! Yumi punyala rahsiakan,dia pulak bocorkan centu je.
"Abaikanlah,diorang Dua tu"Celah Ryou dari belakang. Dia berjalan menghampiri Aiko. Dia sudah mendengari semuanya dari dapur.
Skip
Moon Island
Yumi duduk di bangku kayu yang disediakan pihak pantai. Dia duduk di situ melayan angin lembut yang menamparnya. Dia memejamkan matanya mendalami perasaan tenang itu.
Tatsuya melihat Yumi yang sedang melayan perasaannya sendiri itu segera berjalan ke arahnya Dan duduk di sebelah.
"Bestnya kalau Hari ii macam ni!! X fikirkan semua masalah di dunia. Hati rasa gembira Dan bahagia sahaja setiap masa. Aku rasa aku nak duduk dekat ii sinilah nanti lepas semua dah habis. Tempat ni sangat tenang."Yumi bersuara apabila dia mengetahui Tatsuya duduk di sebelahnya. Dia Masih menutup matanya melayan perasaannya sendiri. Tatsuya hanya tersenyum.
"Aku harap, Nenda Masih ada. Kalau boleh aku nak bawa dia ke sini. Walaupun ni first time aku pergi tempat macam ni. Sebelum ni, hanya dikurung oleh ayah sahaja. Kalau keluar pun,sekolah je destinasi aku"Yumi membuka kembali kisah lamanya.
"Kau Masih x dapat terima lagi kematian Nenda kau?"Soal Tatsuya berhati-hati. Dia takut akan menggores hati Yumi.
"Hmm.....aku terima semua takdir yang aku dapat. Tapi.....x salahkan kalau aku rindu diorang?"Yumi mengeluh sebelum menjawab soalan Tatsuya dengan soalan yang lain. Dia menatap mata Tatsuya yang sedang melihatnya. Tatsuya mengangguk kecil mengiakan kata ii Yumi.
"Aku harap......suatu Hari nanti.....aku mempunyai sebuah keluarga yang bahagia. Aku tidak mahu lagi memikirkan tentang semua masalah berat ni."Kata Yumi sambil melihat ombak ii yang menghempas pasir pantai. Tatsuya hanya tersenyum hambar.
Ringg......ring......ringgg......
Bunyi telefon pintar milik Yumi bergetar menandakan seseorang menelefonnya. Yumi segera mengeluarkan telefonnya dari poket seluar Dan melihat nombor yang tidak diketahui dari mana. Dia menjawab panggilan tersebut.
"................."
"Saya akan ke sana sekarang,terima kasih kerana maklumkan kepada saya"kata Yumi dengan wajah yang penuh dengan kerisauan.
YOU ARE READING
A Hero Who Has Been Destined 2 [COMPLETED]
Fantasy"Macam mana kau boleh hidup? Setahu aku,kuasa yang kau guna tu boleh buat kau mati. Lagipun,kami sendiri nampak yang Kau hilang jadi abu"Yamamoto Ryou "X....aku pasti ada gua tu sebelum ni dekat belakang aku. Tempat aku keluar. Aku Cuba cari balik,t...