"Baiklah" kata Zero lalu menamatkan panggilan tersebut.
"Kenapa apa yang terjadi?"Soal Yumi tertanya-tanya apabila Zero memasang wajah yang serious. Semestinya ada masalah yang berlaku di pejabat 01.
"Lab 3 diserang. Prof dah bagitahu yang bahan penting tidak hancur. Ada beberapa orang tercedera akibat pencerobohan itu. Nasib tidak ada yang terkorban."terang Zero kepada mereka semua.
"Macam mana dengan penceroboh tu?"Soal Hayato pula.
"Penceroboh telah ditangkap dengan bantuan Pasukan Alpha. Mereka akan disoal siasat nanti. Kalau kamu nak ikut pun tidak apa"tambah Zero lagi menjawab soalan Hayato.
"Dah makanlah. Jangan fikirkan sangat"kata Zero seperti orang dewasa. Yang lain hanya akur Dan sambung makan burger mereka.
Skip
Pejabat projek 01:(lab 3)
"Macam mana?"soal Zero kepada Professor yang bertugas di lab itu. Mendapat gelengan sahaja daripada professor itu.
"Mereka menelan racun yang mereka kemam. Sepertinya mereka telah tahu akan menjadi seperti ini. Semua mati kerana racun itu. Tidak ada satu petunjuk pun daripada mereka."terang professor.
"Haihhh. Kami nak tengok mayat mereka"arah Zero kepada Professor itu. Professor itu mengangguk Dan menunjukkan mereka ke arah bilik mayat yang dipenuhi dengan mayat penceroboh itu.
Mereka meneliti mayat ii itu tetapi tidak dapat apa ii langsung petunjuk tetapi bukan pada Matsumi. Dia mendapat melihat satu corak yang Sama di setiap lengan kanan mereka.
"Korang!! Tengok ni!! Sepertinya semua tatu mereka Sama. Mungkin mereka dari sebuah kumpulan. Yumi melihat tatu itu yang terlihat sedikit familiar di matanya. Dia memikir keras di mana dia nampak tatu itu.
"Ahh!! Ni tatu yang Sama dengan orang yang aku jumpa waktu aku Kena kejar tu"kata Yumi setelah dia mengingati kejadian pahit itu.
Tatsuya juga memastikannya Dan ianya sememangnya Sama dengan sebelum ini.
"Kau rasa....diorang ni sengaja nak buat kecoh dekat sini ke?"Soal Ryou sambil mnyapu dagunya menunjukkan dia sedang berfikir.
"Ya. Itu sudah pasti. Mereka membuat kekecohan ini untuk memastikan pejabat Kita. Sekarang pejabat ini sudah diketahui oleh mereka"Teka Zero yang agak logik.
"Hmmm....kalau macam tu,macam mana ni?"Soal Michiko. Dia tidak tahu ingin berfikir bagaimana lagi untuk menyelesaikan masalah ini.
"Jangan risau. Walaupun sudah terbongkar lokasi ini, masih ada pejabat projek 01 di tempat lain. Kita boleh berpindah ke sana. Setakat ni,pejabat ni sahaja yang terbongkar. Yang lain Masih rahsia"
"Ada lagi pejabat yang lain? Hebat!!!"jerit Ryou teruja setelah mengetahuinya.
"Kita akan berpindah terus ke ibu pejabat. Saya sebenarnya tidak menyangka bahawa saya teerjumpa kami semua. Sebab tu saya hanya tinggal di pejabat ini sahaja."terang Zero kepada mereka. Dia kemudian segera menekan suatu butang di jam tangannya untuk memanggil Pasukan Alpha sekali lagi untuk membantu mereka berpindah.
Skip
Ibu pejabat projek 01
Ramai orang yang berada di situ. Tempat itu adalah tempat bawah tanah di ibu negara mereka. Tepat di bawah pejabat jabatan negara di atasnya memberikan privacy kepada mereka. Keluasannya juga sebesar ibu negara tersebut.
"Wahhh!!! Besarnya!!!"jerit Aiko apabila melihat sebuah pejabat rahsia bawah tanah yang sangat canggih Dan mengagumkan.
"Selamat datang ke ibu pejabat projek 01"
YOU ARE READING
A Hero Who Has Been Destined 2 [COMPLETED]
Fantasy"Macam mana kau boleh hidup? Setahu aku,kuasa yang kau guna tu boleh buat kau mati. Lagipun,kami sendiri nampak yang Kau hilang jadi abu"Yamamoto Ryou "X....aku pasti ada gua tu sebelum ni dekat belakang aku. Tempat aku keluar. Aku Cuba cari balik,t...