Chapter 14

63 11 0
                                    

Tatsuya ingin mengejarnya walaupun dia perlu menahan teksi. Ryou menghalang Tatsuya untuk keluar.

"Kau nak pergi mana?"Soal Ryou.

"Aku nak pergi kejar Yumi lah"kata Tatsuya Tapi Masih lagi dihalang oleh Ryou.

"Kau tahu ke dia nak ke mana? Kau nak cari dia Kat mana?"Soal Ryou lagi. Memang semua orang risau akan Yumi,tetapi kemanakah mereka mahu carinya?

"Aku takut dia betul ii bunuh diri macam disurih oleh Hayato!!! Aku x kan bagi dia mati bunuh diri!!"Marah Tatsuya sambil menarik kasar leher baju Ryou.

"Aku pasti dia x kan bunuh diri punya. Dia pasti ada sesuatu dalam fikirannya yang dia x bagi tahu dekat Kita."Celah Hayato menuruni tangga Dan berjalan ke arah ruang Tamu.

Tatsuya melepaskan leher baju Ryou Dan merebahkan dirinya di atas sofa. Dia meramas rambutnya sehingga serabui. Dia tidak boleh berfikiran jauh sekarang kerana hatinya x tenang. Dia dapat merasakan akan ada sesuatu perkara buruk terjadi dekat Yumi.

"Tenanglah. Kita tunggu dia balik. Kalau dah lama sangat dia tidak balik ii,Kita keluar cari dia."kata Nori membuat keputusan mewakili mereka semua. Yang lain mengangguk setuju dengan Nori.

6 jam sudah berlalu,Yumi Masih lagi tidak pulang

"Aku x nak tunggu lagi!! Dah 6 jam Kita tunggu, Yumi Masih tidak balik ii!! Aku keluar cari dia."kata Tatsuya tidak sanggup lagi menunggu. Selepas dia berkata itu,bunyi seretan break kereta di luar rumah mereka.

"Mungkin dia dah balik!!"kata Aiko lalu mereka berlari mendapatkan Yumi.

Yumi keluar dari kereta. Dia membuka pintu kereta sambil tercungap-cungap menahan sakit. Dia merangkak keluar dari kereta Dan jatuh di atas lantai. Eagle Raiders yang melihatnya segera berlari ke arahnya.

"Yumi!!! Kenapa ni!!! Macam mana boleh jadi begini!!"jerit Tatsuya panik apabila melihat Luka tembakan di perut Yumi. Perutnya mengalirkan darah yang banyak. Tatsuya segera membuka jaketnya Dan menggulunya meletakkannya di Luka Yumi untuk menghentikan pendarahan.

Yumi memuntahkan darah di atas tar jalan itu mengejutkan mereka semua.

"Nanti aku.....cerita....cepat bawa aku masuk rumah... Ha....Hayato!!! Tolong ambilkan beg yang ada dalam kereta ni!!!......tempat.....tempat belakang!!"Yumi menggagahkan dirinya untuk berkata ii dengan mulutnya yang dipenuhi darah itu. Hayato mengikut arahan Yumi mengambil beg yang dikatakan Yumi itu sementara Tatsuya mencempung tubuh Yumi Dan berlari ke dalam rumah.

Di dalam bilik Yumi;

Nori membuka separuh baju yang dipakai Yumi sehingga Paras perutnya melihat Luka tembakan itu. Peluru Masih lagi ada di Luka itu tidak dibuang Dan dirawat.

"Luka kau ni teruk!! Kitaorang bawa kau pergi hospital!!"kata Michiko.

"X boleh!!! Kalau pergi,aku akan ditangkap!! Pergi.....hah....pergi ambil first aid dekat dalam stor"kata Yumi memegang tangan Michiko menghalang mereka membawanya. Nori segera keluar mendapatkan first aid itu kepadanya.

"Kita.....perlu rawat sendiri...tolong aku"kata Yumi sambil tercungap-cungap mengambil nafasnya. Mereka hanya mengangguk tidak mahu menanyakan lebih lanjut.

Yumi Masih lagi memegang jacket Tatsuya Dan menekannya di kawasan lukanya. Yang lain hanya boleh melihat sahaja. Tidak mampu menolongnya.

"Ni"Nori bersuara sambil menghulurkan kotak first aid kepada Mereka.

"Buka Kotak tu. Ambil botol kecil yang tulis pembasmi Kuman......tuangnya kepada Luka aku"arah Yumi. Lalu mereka terus mengikuti arahannya.

"Ni ke?"Soal Matsumi.

"Biar aku yang buat. Kau jangan cakap lagi. Tahan Luka tu betul ii!!"Celah Tatsuya lalu merampas kotak itu daripada Matsumi Dan menggantikannya duduk di sisi Yumi untuk merawatnya.

Dia segera mengambil pembasmi Kuman Dan menuangkannya di Luka Yumi lalu mencabut peluru tersebut. Mereka hanya mampu memberikan kain kepada Yumi supaya dia menggigitnya Dan tidak tergigit lidahnya sendiri apabila meraung menahan sakit. Mereka tidak ada ubat tahan sakit. Jadi, terpaksalah Yumi menahannya.

A Hero Who Has Been Destined 2 [COMPLETED]Where stories live. Discover now