Chapter 2

107 17 2
                                    

"Kau tahu x pekan tu dekat mana?"Hayato bersuara.

"Hmmm....yang aku tahu,nama pekan tu West Mount. Penduduk Kat situ namakan tempat tu macam tu sebab pekan tu ada dekat pergunungan sebelah barat."balas Yumi tidak yakin.

"Hmm...ada yang pelik x pasal pekan tu?"Soal Hayato lagi.

"Ni yang aku nak cerita ni. Lepas majlis ni tamat, semua kumpul dekat bilik aku. Aku nak bincang sesuatu. Benda ni sangat penting"kata Yumi sambil menatap satu persatu kawannya.

Bilik Yumi

"Kau nak cerita apa yang sampai sangat penting ni?"Soal Nori.

"Hmm.....sebenarnya, betullah apa yang Hayato Teka tadi, pekan tu nampak memang pelik."kata Yumi.

"Apa yang pelik?"Soal Tatsuya.

"Memang pekan tu nampak biasa,ada yang buka gerai jual makanna Dan sebagainya. Tapi....haiwan dan makanan mereka."kata Yumi menyentakkan mereka semua.

"Kenapa dengan haiwan dekat sana? Apa Kena mengena dengan makanan pulak ni?"Soal Ryou kebuntuan. Dia tidak mempunyai klu dengan apa yang ingin disampaikan oleh Yumi.

"Kau tahukan makanan manusia macam mana? Kita makan roti,nasi,sayur semualah. Tapi,dekat sana, diorang x pernah makan. Manusia perlu makan untuk hidup. Tapi,diorang tu,x pernah makan atau minum. X mati pulak. Yang aku pelik,penduduk dekat sana jual makanan manusia,tapi diorang x makan pun. Siapa yang diorang jual makanan tu?"terang Yumi. Pelbagai persoalan berada di mindanya.

"Kau yang x nampak kot diorang makan."Teka Aiko.

"Bukan. Aku dah Tanya semua orang dekat penduduk sana. Mula ii aku pun ingat macam tu juga. Tapi,diorang sendiri yang mengaku yang diorang x pernah makan atau minum. Jadi,macam mana diorang hidup?"Yumi menyoal apa yang dia selalu terfikir di dalam kepalanya.

"Kau Tanya kitaorang. Macam la kitaorang ni tahu semuanya. Ni pun aku baru tahu ada manusia yang x makan minum selama hidup mereka."balas Michiko acuh x acuh. Sementara mereka semua diam seribu bahasa apabila mendengar cerita Yumi, Hayato terfikir sesuatu yang dia pernah siasat dahulu.

"Adakah haiwan yang pelik tu haiwan yang memang kau x pernah nampak dalam Dua dunia yang kau pernah tinggal dahulu?"Hayato bersuara memecahkan sunyi.

"Macam mana kau tahu?"Soal Yumi pelik. Dia belum cerita tentang itu lagi.

"Aku syak ni mesti berkaitan dengan apa yang aku siasat dahulu. Ni mesti berkaitan dengan 'sesuatu' tu" kata Hayato dengan yakin. Dia pasti pekan ini terkait dengan semua yang dia pernah siasat.

"Macam mana kau tahu pasal sesuatu tu?"Soal Yumi terkejut. Dia bercadang untuk menyiasatnya selepas ini. Tidak sangka semuanya berkaitan dengan 'sesuatu'.

Hayato menceritakan apa yang terjadi pada keluarganya dahulu Sama seperti apa yang dia ceritakan kepada Tatsuya sebelum ini. [Rujuk season 1]

"Maaf. Kitaorang x tahu pasal ni"kata Michiko. Dahulu,dia ingatkan Hayato sememangnya dahulu Dan sekarang perangainya tidak berubah.

"X pa. Bukan salah korang pun. Ni pun aku x pernah cerita dekat sapa ii. Lagipun,ni bukan rahsia juga."balas Hayato lembut.

"Kau tahu apa ii ke pasal pekan ni?"Soal Yumi.

"Selama aku siasat,aku cuma tahu yang ada pekan seperti yang berhubungan dengan sesuatu ni. Aku pun x tahu sangat. Dia bagaikan tidak mahu Kita siasat lebih lanjut pasal ni. Terlalu misteri"balas Hayato.

"Hmm.....sebenarnya,aku dah rancang nak pergi ke dunia lagi satu yang aku pernah tinggal dahulu untuk mulakan siasatan ni"kata Yumi jujur.

"Tapi....kalau nak pergi...Kita perlukan kuasa yang sangat kuat untuk hubungkan Dua dunia ni. Kalau Kita gabung Kita semua kuasa pun tidak cukup. Sebelum ini juga,kami pinjam daripada Raja, Ayahanda Tatsuya untuk meminjam tongkat sakti yang boleh menghubungkan kedua dunia ni. X kan Kita nak bagitahu Raja kot. Aku rasa,Kita tidak boleh bagitahu siapa ii. Sebab,aku takut ada mata ii di sekeliling raja"terang Ryou kepada mereka semua.

"Itu korang semua Jangan risaulah. Tapi,memang aku pasti,di sekeliling raja sememangnya ada mata ii. Aku dah atur semuanya dengan Selamat. Heh"kata Yumi menenangkan kawan-kawannya sambil tersenyum sinis. Dia sudah merancangnya sudah lama.

"Kalau macam tu,aku ikut jelah. Bila kau nak pergi?"Soal Tatsuya.

"Kita pergi esok jelah. Lagi cepat lagi bagus. Semua pergilah kemas barang apa yang patut."Arah Yumi.

"Senjata Dan makanan juga perlu minta kepada pihak istana. Pasti akan kantoi."Aiko meluahkan kerisauannya.

"Ishh,senjata guna yang korang punya sajalah. Makanan jangan risau. Aku dah aturkan dah semuanya. Jangan risau sangat. Kemas je pakaian Dan senjata korang sendiri."arah Yumi membuat keputusan.

"Oklah kalau macam tu"balas Aiko akur lalu mereka semua bersurai ke bilik masing ii.

A Hero Who Has Been Destined 2 [COMPLETED]Where stories live. Discover now