Chapter 20

64 11 0
                                    

Skip

Yumi keluar dari biliknya Dan berjalan menuruni tangga. Dia terserempak dengan Tatsuya yang baru sahaja keluar dari biliknya untuk turun juga. Tatsuya merenung sedalam-dalamnya mata Yumi. Yumi sedikit berasa tidak selesa dengan renungan itu.

"Apahal dengan laki ni? X betul ke?"gumam Yumi di dalam hati. Dia seterusnya mengendahkan renungan itu Dan terus berlalu ke dapur untuk bersarapan. Dia sampai di dapaur tetapi tiada siapa yang berada di situ lagi. Nampaknya,mereka Masih tidak bangun lagi. Yumi mengambil sepotong roti Dan menyapu jem strawberry di atasnya untuk dijandikam sarapan paginya. Dia membancuh air coklat panas sebagai minuman paginya. Dia meletakkan roti Dan airnya di atas meja.

"Di ni nak tenung aku sampai aku mampus ke cane? Lama betul dia tenung aku,dari tadi lagi. Takutnyaaa!!!"gumam Yumi lagi di dalam hati sambil memasang wajah sugul. Dia makan sarapan yang dibuatnya dengan keadaan yang tidak selesa.

Tatsuya menarik kerusi dan duduk berhadapan dengan Yumi dengan Mata yang Masih lagi merenung tajam Yumi yang kelihatan agak tidak selesa.

"K....k...kau....ni...nak apa? Aku.....x...x selesa lah"Yumi bersuara memulakan perbualan pertama mereka pada Hari ini.

"Kau sembunyikan sesuatu daripada aku."balas Tatsuya serius Dan Masih lagi memasang wajah itu.

"A....a...apa....yang...a...a..ku sembunyikan?"Soal Yumi gagap. Dia tidak pernah nampak Tatsuya seperti ini!! Ia seperti seakan-akan dia akan membunuhnya. Aura sekeliling juga tidak berapa baik.

"Jangan tipu aku. Aku tahu kau sembunyikan sesuatu daripada aku. Lebih baik kau ceritakan dekat aku semuanya sebelum aku bagitahu dekat yang lain juga yang kau sembunyikan sesuatu dari kitaorang"ugut Tatsuya serius. Yumi hanya memasang wajah-silakan sahaja kepada Tatsuya dia tidak takut akan ugutan itu.

"Haihh...ok...kau x nak bagitahu.....Kau x leh keluar dari rumah ni langsung sampai kau bagitahu aku.....aku akan awasi kau....kau takkan boleh lari dari rumah ni...kau tahu aku macam mana kan?"tambah Tatsuya lagi dengan tersenyum sinis.

"Alamak!!! Dia ni serious betul!!! Susahlah kalau aku x boleh keluar dari rumah ni!! Aku x nak Kena kurung lagi!! Author!!! Sampai hati kau buat aku macam ni!!! Dia ni serius sangat tau!!"gumam Yumi di dalam hati lagi. Sempat lagi dia salahkan author. Hmmpph...
(Pandai ii lah kau uruskan dia.Bukan masalah aku....💅)

"Haihh...ok ii...aku bagitahu....janganlah kurung aku...kau tahukan aku x suka Kena kurung!!! Haihh..."balas Yumi mengalah.... Sampai hati kau, Tatsuya.

"Jadi,bagitahulah"arah Tatsuya. Eagle Raiders yang lain Masih dibuai mimpi di dalam bilik masing ii. Hanya mereka berdua berada di situ.

"Haihh...Kau tahu x nombor 01 yang ada dalam gambar dalam video pita lama tu?"Soal Yumi sebagai pembuka cerita itu.

"Haa? Tahu. Kenapa? Kau tahu ke maksud sebalik nombor tu?"Soal Tatusya ingin tahu.

"Aku rasa......aku tahu maksud nombor 01 ni...."

A Hero Who Has Been Destined 2 [COMPLETED]Where stories live. Discover now