Chapter 29

55 8 0
                                    

"Aku nak pergi lihat"Yumi bersuara menyentakkan mereka.

"Kau biar betul?!Seorang diri!!?Kalau kau nak pergi pun,pergilah dengan Tatsuya sekali. Dia kan paling kuat antara Kita!!"bantah Ryou apabila Yumi membuat keputusan untuk pergi melihat tanda itu seorang diri.

"Aku x yakin yang aku boleh lindungi Tatsuya sementara aku fokus dengan benda tu,so,x boleh. Aku nak pergi sendiri. Ini yang terbaik untuk Kita semua. Kalau kamu semua ikut,susah aku nak lawan. Aku perlu lawan tanpa mencederakan kami semua"balas Yumi panjang lebar membuat alasan. Dia x nak kawan ii nya cedera atau lebih teruk.........mati.

"Hmmmpphhh.....mungkin Ini yang terbaik buat masa sekarang ni."Zero menyokong keputusan Yumi itu.

"Tapi!!! Kau pasti akan tercedera!! Aku x benarkan!!"jerit Tatsuya membantah dia panik kerana dia terbayang bahawa kemungkinan Yumi akan mati seperti dulu. Dia sudah tidak mahu menerima lagi berita kematian Yumi.

"Tatsuya,huh....memang susah aku nak buat keputusan ni,tapi...ini yang termampu buat masa sekarang.....jangan risau...aku pasti akan jaga diri aku.....hmmm..."balas Yumi sambil tersenyum manis.

"Ya,betul cakap Yumi. Jangan risau. Saya ada pelbagai ubat dan peralatan untuknya,so,jangan risau. Dia pasti x akan mati.heheh"balas Zero dengan wajah yang yakin.

"Kau pasti?Ubat dan peralatan apa yang Kau ada sampai kua yakin sangat?"Soal Nori kepada Zero.

"Kami telah menjumpai ubat yang boleh merawat pelabagai jenis penyakit Dan kecederaan dalaman atau luaran. Dengan makan sebiji sahaja jika terkena pisau Dan sebagainya,dia akan segera sembuh Dan kulit itu akan tumbuh baru. Ia seperti kuasa penyembuh yang Matsumi ada.Tetapi,ubat ini lebih kuat kuasanya berbanding Matsumi. So,dia akan menjadi pengganti Matsumi di dalam perlawanan."terang Zero sambil menunjukkan pil berkilau itu.

"Kalau yang ini,saya dah buat berdasarkan saiz badan Yumi. Kami membuat baju ini supaya impak kuasa dari luar tidak terkena tubuh Yumi. Baju ini bertindak sebagai perisai kepada Yumi jika dia tidak mampu menahan lagi serangn luar. Ia dapat menyelamatkan Yumi daripada tercedera."terang Zero lagi sambil menarik kain yang menutupi baju perisai bersaiz tubuh mungil Yumi itu.

"Wahhh!!!! Bila masa kau ukur saiz badan Yumi ni!!"Soal Ryou teruja.

"Oh!! Kami ada penderia dia seluruh bangunan ini. Dan dapat tahu terperinci tentang orang yang dikesan itu"balas Zero lagi.

"Baiklah,kalau macam tu,aku x delah risau sangat kalau kau pakai semua Zero bagi tu. Kurang sikit rasa risau dalam hati aku ni"keluh Tatsuya akhirnya membenarkan Yumi pergi. Tetapi,dia pasti akan merindui figura itu walaupun dia pergi hanya sementara sahaja.

Skip

Yumi sudah selesai mengemas barangnya Dan bersedia untuk pergi ke kawasan itu untuk disasat. Ryou sebenarnya mahir dalam menyiasat perkara seperti ini tetapi kuasanya disekat di dunia ini,kerana itulah dia tidak boleh menyiasat di sini.

"Huh....aku pergi dulu"kata Yumi dengan keluhan berat serta senyuman manis di mulut supaya mereka tidak merisaukannya.

Tatsuya tidak mampu lagi menahan rasanya Dan terus menarik tubuh Yumi ke dalam pelukannya.Dia memeluknya erat melepaskan oerasaan risaunya.

"Jaga diri,jangan tercedera atau mati"Tatsuya berharap memberi bisikan ke telinga Yumi.

"Hmmpphh.....baiklah...aku janji"balas Yumi sambil tersenyum. Dia mengeratkan pelukan itu. Mereka berdua melepaskan pelukan lalu Yumi menggunakan kuasanya terus ke sana dalam beberapa saat.

"Hati ii"kata Tatsuya dalam hati sambil melihat Yumi meninggalkanereka semua.

A Hero Who Has Been Destined 2 [COMPLETED]Where stories live. Discover now