Tatsuya berjalan menghala Fuji yang sedikit gentar akannya. Matanya yang berwarna biru itu tajam merenung bagaikan helang yang mencari mangsanya. Dia memanggil pedangnya lalu dengan pantas menyerang Fuji yang ketakutan dia tidak berjaya mengelaknya kerana kuasa mata Tatsuya yang menyebabkan dirinya tidak mampu bergerak. Kaku. Hanya dapat melihat pedang yang dihunus ke arahnya lalu menikam jantungnya.
Dia mati menjadi Abu dengan penuh rasa yang kesal. Dia tidak bayangkan perkara menjadi seperti ini. Perlahan-lahan dirinya hilang ditelan bumi.
Tatsuya segera melemparkan pedangnya Dan menuju ke arah Yumi yang sedang tercungap-cungap mencari nyawa. Mulutnya dipenuhi darah yang dimuntahkan sebentar tadi.
Tatsuya memandang wajah Nori dengan riak wajah yang risau. Nori berhenti daripada rawatannya. Dia membalas pandangan Tatsuya Dan menggeleng.
"Aku sudah lakukan apa yang aku mampu. Tapi.....tetap x berjaya"dia menjelaskannya dengan wajah yang sayu. Dia menutup matanya menahan tangisannya yang sudah membanjiri matanya.
Sudah lama dia tidak menjumpai rakan yang sebegini. Begitu kuat sekali sehingga melampauinya. Sifatnya yang begitu baik menghangatkan hati.
"Yumi....kau Kena kuat...kau pasti akan ok"kata Tatsuya memeberi semangat. Dia memegang tangan Yumi erat.
"Tatsuya......aku dah x lama....kau Kena kuat...lupakan aku macam mana kau lupakan aku dulu….aku x nak kau sedih"Yumi meluahkan perasaannya. Dia sedar bahawa dirinya sudah tidak lama lagi.
"X ii..... Kau pasti akan selamat....."Tatsuya menafikan kenyataan tersebut. Dia tidak boleh kehilangan gadis tercintanya sebegitu saja. Wajahnya sudah dibasahi dengan air mata.
Yumi menggeleng Dan membalas pegangan erat Tatsuya.Dia memandang ayahandanya Dan tersenyum.
"Walaupun......Kita bertemu sekejap sahaja.....tapi...... Yumi tetap bahagia......ayah..."
Yumi menutup matanya sambil tersenyum. tangannya melepas pegangan tangan Tatsuya.
Jasadnya Mula menjadi Abu Dan menghilang.Mereka semua yang berada di situ menangis apabila Yumi telah bertukar menjadi Abu. Meluahkan rasa sedih mereka di situ.
"Maafkan ayah, Yumi....Ayah x menjaga kami dengan baik.....tskkk.....tskk"Tuanku Raja Kobayashi menunduk kepalanya sambil bermonolog sendiri. Dia merasakan dirinya yang tidak bertanggungjawab dalam menjaga keluarganya. Satu ii keluarganya telah pergi meninggalkannya sendiri.
YOU ARE READING
A Hero Who Has Been Destined 2 [COMPLETED]
Fantasy"Macam mana kau boleh hidup? Setahu aku,kuasa yang kau guna tu boleh buat kau mati. Lagipun,kami sendiri nampak yang Kau hilang jadi abu"Yamamoto Ryou "X....aku pasti ada gua tu sebelum ni dekat belakang aku. Tempat aku keluar. Aku Cuba cari balik,t...