Bazen sevda karanlığa mum olup yanmak demektir.
İki genç adam bir şeyler düşünüyordu fakat babaanneleri her şeyi bozuyordu. Ama Neva'yı kurtaracaktılar her ne pahasına olursa olsun onu koruyup kollayacaktılar.
- Aktan ben o pislik Neva'mı rahatsız eder diye korkuyorum bu okul çıkışı Neva'yı almaya gidicem bir iki saat var. Ama benim o saatte işim var her okul çıkışı almaya diye karar almıştım ilk günden uygulayamadım.
Adam Özgür'ün dediklerini düşünürken aslında Neva ile tanışmanın tam zamanı olduğunu anladı. Her ne kadar bir iki kez Özgür sayesinde aynı ortamda olsalar bile hiç konuşma geçmemişti aralarında sadece görmüştüler birbirlerini hoş adamın gönlüne o bir iki kere görüşmede bu sevda tohumu düşmüştü.
- İstersen onu almaya ben gidebilirim. Bizimkiler burayı hallediyorlar. Eve kadar bırakırım ama sorun olur dersen sen bilirsin.
- Oğlum saçmalama benim için daha iyi olur hem gözüm arkada kalmaz. Okuldan alır eve bırakırsın. Benim işim olunca sen gider alırsın nöbetleşe bakarız.
Aktan içten içe seviniyordu sevdiği kadın hemen yanında ki koltukta oturacak ve onun kokusu ile ciğerleri bayram edecekti. Okul ile ev arası yarım saatti o yarım saat adam için şuanlık yeterdi.
.....
Neva'nın çıkış saati yaklaşmıstı. Aktan arabasının kaputuna oturmuş kollarını bağlamış öylece bekliyordu. Kalbi göğüs kafesinden çıkacakmışçasına atıyordu ve dahası zil çalmıştı. Öğrenciler çıkarken bir çoğu kız Aktan'a baka kalmışlardı. Aktan'ın gözleri ise sevdiğini arıyordu. Birden tanıdık sima okulun kapısında belirdi. Aktan oturduğu yerden usulca kalktı ve kızın yanına doğru yürüdü işte şimdi gözler üzerlerindeydi. Neva'nın yanına geldi ve boğazını temizleyerek kızın şaşkın bir o kadar da meraklı bakışlarını üzerine çekmişti.
- Merhaba Neva,ben Aktan. Özgür'ün yakın arkadaşıyım. Onun işi çıktığı için seni almamı istedi sanırsam şuan ortalık biraz karışıkmış bir kaç gün seni eve ben bırakıcağım umarım senin için sorun olmaz.
- Açıkçası Özgür senden beni almanı istediyse sana çok güveniyordur o yüzden benim için sıkıntı olmaz.
- Peki o zaman arabam orada gidelim.
Aktan şuan her ne kadar heyecanlı olsa da bir şekilde bastırıyordu. Neva ise karşısında ki bu adamı görünce çok değişik olmuştu ve dikkatini ona bakan kızlar çekmişti. Neva yanındaki adama usulca ve fark ettirmeden baktı. Çok yakışıklıydı kızların ona bakması normaldi. Aktan arabanın sağ kapısına ilerledi ve kapıyı açtı. Neva şaşkınlığına şaşkınlık kattı çünkü böyle iri yapı ve sert biri onun için kapı açıyordu şaşırılmayacak gibi değildi. Aktan arabaya binince kızın kokusu yüzüne çarpmıştı aynı şekilde Neva arabaya bindiğinde adamın kokusu yüzüne çarpmıştı.
- Neva yanlış anlama ama açsan bizim restorantta sana yemek ısmarlayabilirim daha sonra eve bırakırım. Tabi istersen.
- Sana yeterince yük oldum belki başka bir zaman olabilir.
- Bana yük olmazsın hem bende açım benim içinde iyi olur.
- Mevzu yemek olunca hayır diyemiyorum galiba.
- Yani evet diyorsun, öyle mi?
- Evet ama baştan söyleyeyim kurt gibi açım.
Hiç gülmeyen Aktan kızın bu haline hafifte olsa gülmüştü. Kız ise adamın gülüşünü görmüştü ve hayran kalmıştı. Bir kaç dakika sonra restoranın önünde araba durmuştu. İkiside aynı anda yürüyüp içeri girmişlerdi. Masaların birine oturup siparişlerini verdiler.
- Neva, Özgür sana çok değer veriyor ve senin için endişeleniyor. Bana az çok olanlardan bahsetti. Ben çok bilinen biriyim reis derler bana saygıda kusur etmezler. E hâliyle bir çoğu insanın nasıl biri olduğunu biliyorum. Ozan denilen o çocuğu da tanıyorum ve hiç sevmiyorum o her şeyi yapabilir o yüzden çok dikkatli olmalısın.
- Biliyor musun, o çocuktan nefret bile etmiyorum çünkü o da bir duygu. O nefretimi bile hak etmiyor.
Adamın bu cümle çok hoşuna gitmişti. Hafif doğruldu konuşmak için konu arıyordu. Fakat Neva ondan önce davrandı:
- Babaannem yüzünden her şey. Babaannem her zaman otoriter biriymiş hâlâ öyle. Babam ile annemin ilişkisini hiç istememiş ve babamı istediği kız ile evlendirmeye kalkmış e böyle olunca babam ile annem kaçmış. Senelerce konuşmamışlar babaannem ile. Sonra dedem ölünce bir araya gelip barışmışlar. Babaannem ne beni ne annemi hiç bir zaman sevmedi sevmeyecek. Annem ile benden nefret ediyor olanlardan sonra. O yüzden oğluna yapmaya çalıştığı ama yapamadığını bana yapıp intikam almak istiyor kendince.
- Baban ile annen izin vermez öyle değil mi?
- Bilmiyorum. Çünkü öyle bir baskı yaratıyor ki görsen ne demek istediğimi ve nasıl ondan korkulduğunu anlarsın ama ben korkmuyorum. İsterse gelsin öldürsün ama o adam ile evlenmem.
- Küçüksün daha bu yaşta ne evlenmesi? Babaannen cidden rahatsız kusura bakma.
Neva adamın bu sözüne kahkaha atmıştı. Adam o kahkahayı görünce içi ısınmıştı. Ne kadar derdi varsa o kahkaha ile silinmiş gitmişti.
- Geç oldu ben gideyim artık bizimkiler merak etmiştir.
- Gel ben bırakayım.
Arabaya bindiklerinde ikisi de sessizdi. Adam evin önüne kadar gelmişti. Neva soluna dönüp elini havaya kaldırıp adama uzatmıştı.
- Her şey için teşekkür ederim. Tanıştığıma memnun oldum çok güzel bir gündü. Tekrar teşekkürler.
- Rica ederim. Bende memnun oldum. İstediğin zaman tekrarlayabiliriz.
Neva gülümseyip,kafasını sallayıp arabadan inmişti. Şansa kimse görmemişti ya da o öyle biliyordu. Adam kadın apartmandan içeri girince hızla oradan uzaklaştı. İkisi de aynı anda kalbini tutuyorlardı. Neva hoşlantı ile kalbini tutarken, Aktan ise sevdiğinin elini tuttuğu için.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZÜMRA
Romance- Seni seviyorum Neva. Kalbini,ellerini, gözlerini, saçlarını,kirpiklerini yani sana ait olan her şeyi ama en çok seni seviyorum. Gökyüzü gibi sonsuz,denizin maviliği gibi saf temiz,gece gibi sessizce ve bir bebeğin annesini masumca sevdiği gibi sev...