...Babaannem, amcam , yengem ve büyük oğulları ile bizde oturuyorduk. Amcam hastaneye götürecekti babaannemi hep birlikte bize kalmaya gelmişlerdi iki üç günlüğüne. Annem sabahtan akşama kadar yemek yapıp evin içinde dönüp duruyordu.
"Sen otur iki büyük oğlun ile gelmişsin büyük gelinsin küçük olan o tabi bizden hizmeti esirgemeyecek"
"Ana orası öyle de kalabalığız şimdi öğle yemeğini ayrı akşam yemeğini ayrı iki sefer pişiriyor bir de temizlik"
"Gelin otur sen"Bugün regl olmuştum. Annemi odaya çağırdım genç kız oldun artık demiş ve bana sarılmıştı. Babaannem seslendi bi korkar gibi oldu annem. Yengemle ikisi benim odama girdiler.
"Ne o gelin beni görmemek için odaya mı girdin"
"Yok anne estafurullah olur mu öyle"
"Babaanne ben regl oldum bugün"Annem ve yengem başını eyvah der gibi sağ sola salladılar.
"Gelin ne der bunun ağzı iyice şehirli konuşmaya başlamış"
"Aybaşı olmuş anne okulda öyle derler hocaları oradan duymuştur""Ha iyi bari iyi gel bakalım yanıma sana ilk ben atayım tokatı da yerini haddini iyi belle sen sonra yengesi sen de at ki iki oğlun var o evde onlara yanaşmasın şimdi"
"Ne tokatı anne""Gelin sen kızına hiç mi anlatmıyorsun bizim adetleri aybaşı olan tokat yer. Bir hafta başı eğik gezer"
"Ana onu anlatmadım bir tek"Babaannem geldi yüzüme vurdu. Fazla acımamıştı ama gerçekleri bir kez daha duyunca gözümden yaş döküldü.
"Gelin sen de vur bir tane"
"Ana kendi anası var benim kızım yok ben nasıl vurayım"
"Anasına çekmesin zaten bir oğlan evlat verdi ya tamam başka çocuk doğurası gelmedi""Ben varım ya babaanne ben evlat de.."
"Sen kız kızmısı gideceksin başka eve"Yengem yavaşca vurdu. Babaannem o vuruşu beğenmedi. Yüzüme öyle tokat attı ki yanağım yandı.
"Kes ağlamayı yemek yapmaya annene yardım edeceksin bundan sonra oyun hiç yok seni dışarıda görmeyeyim başın eğik olacak biz gidene kadar"
Bastonuyla vurdu koluma iki kere.
"Geç aşağı hadi yürü"
Mutfağa oturmuş beni gözetliyordu. Anneme yardım etme dedi ama annem bana kıyamadı yardım etti. Akşam eve babam geldiğinde babama söyledi.
"Sen karının kızına sahip çıkmayı da unutmuşsun oğul şehire geleli"
"Ne oldu ana bir yanlışı mı oldu""Emel yemek yapacak yetişmiş bugün o yapacak dedim yardım etmiş kızına al eline sopayı karını adam et az"
Biz mutfakta yemek yemeye başladık. Babama annemi kilere sokmuştu.
"Babaanne annemi çağırayım ben"
"Yok oğul sen otur sen de kalk abilerine çorbalarını koy onların yemeği bitsin bi doysunlar sonra sen yersin"İtiraz etmeden yemeklerini koydum. Annemin çığlık sesleri babamın da ona bağırma ve hakaret sesleri geliyordu.
"Ne oldu babam niye annemi dövüyor"
"Amcasının aslanı sözünü dinlemeyen karına kızına bacına vuracaksın ki lafın dinlensin erkek adam döver""Ama annem babamı dinler ki itiraz etmez hiç Emel sen bir şey yaptın"
"Emel söz dinlemez mi torunum"
"Arada okulda gezilere gitmek istiyor bazen komşuda kalmak istiyor""O zaman suç sende yeğenim"
"Benim ne suçum var"
"Kardeşine sen vura vura öğreteceksin o zaman duydun mu beni biz gidiyoruz bu gece geri dönüyoruz bir dahakine geldiğimde böyle görmeyeyim"Babaannem burada bir hafta daha kalıp beni alıp köye geleceğini söyledi. Okul kapanıyordu bu hafta zaten.
Babam kilerden çıkmıştı. Gömleğinin bilek kısmını geri aşağı indiriyordu. Amcamları yolcu ettik. Babama yemek koydum. Annemin yanına göndermiyor babaannem bana bulaşığı da yıkatmıştı.
Yatağını serdim. Odamdan annemin yanına inmek için çıktım. Babam o an annemin kolundan tutup çekiştiriyordu
annemin her tarafı kan olmuştu.Korkudan çıkamadan geri yattım. Abim ve babam köye tek gitmemi istemediler babaannem tek döndü onun için.
...
Babam eski arkadaşı Halit amcayla iki dakikadır konuşuyordu.
"Tamam ben Halit ye bir arkadaşım var ona verecem"
"Ne kadar verecek""Organizasyon şirketi var bizim oğlanın düğününü yapacak"
"Adam senle yaşıt bekar mıydı""Yok kızı vardı bir oğlu oldu yeni benim kızı gebe bırakmak için istiyor"
"Emin misin nerede oturuyor adam""Evet eminim her erkekte veririm tam altın dedi. Yarın akşam alacak"
"Kız baygın gibi yatıyor ne yapacağız"
"Baba dinlensin biraz ben onu süngere çekerim şimdi yatırırım üstüne öğlene kadar uyur sonra akşam da Halit amca götürür bir şey olmaz"Benim hakkımda kararı vermişlerdi. Her zaman ki gibi bir yere giderken bir eşya alırken bana hiç sormuyorlardı. Abim onların evladı ben hizmetçi gibi biriydim evde.
Babaannem gelip gittikten sonra daha sinirli daha çok bağırıyorlardı bana.
...
"İleri de bu kızın yollu olur oğlum senin benden demesi baksana bir kulağından giriyor öbüründen çıkıyor sözlerim"
"Ana akıllıdır o yapmaz merak etme"
Bu sefer gelmesine üç yaşında olan bir kuzenimle geldi. Erkek olduğu için her tarafı gezdiriyordu.
Annem pazara gitti bir gün babam ve abimde dışarıdaydı.
"Gel al şunun bezini"
"Ben daha önce hiç almadım alamam"
"Geç odaya alırsın alır""Yatır şimdi ha bak aferin gördün mü o aleti yüzünden senden değerli ileride kocanınkini içine alıp sende vereceksin eline bir bebe. Seni ben evlendirecem kardeşimin torunu var senden dört yaş anca büyük galiba reşit ol sen liseyi bitir hem kardeşime hizmet edersin"
İtiraz etmedim dediklerine ben itiraz edip anneme söylesem babaannem babamı gazlıyor. Babam da annemi daha çok dövüyor.
...
Bu evden bir şekilde çıkmam gerekiyor.
Gece saat kaç bir fikrim yoktu. Evde hiç ses olmayınca kapıdan yavaşça çıktım.Kanamam vardı az bir şey canım çok yanıyordu ama son gayret mutfak kapısından çıktım.
Telefonum yanımda değildi. Zile basıp içeri girsem herkes uyanacaktı. Livanın odasının camına küçük taş attım.
Tolga camdan bana bakıp sus işareti yaptı. Kapıyı açtığında elinde küçük bir el çantası vardı. Liva kucağındaydı ve araba anahtarını uzatıp aç dedi.
Arabanın arkasına Livayı yatırdı. Ben de arka tarafa geçtim.
"Damla sana kıyafet getirecek eğer ağrı dayanamayacağın derecedeyse yolda gördüğümüz bir hastaneye gideriz"
"Damla ben kurtuluyorum bu sefer"
"Emel her şeyi geride bırak ve kaç geri dönme annen bana emanet o senin her zaman mutlu olmanı ister onu düşün ve asla geri dönme abim sen ona git demediğin sürece her zaman yanında olur mu tamam mı""Babam sana sorar ne diyeceksin"
"Senin kıyafetlerini bana ver bir eski ev var ya mahallenin sonunda oraya senin kıyafetlerini koyucam oraya gitmiştir diyeceğim. Baban polise haber vermez zaten öyle öyle oyalarım onu ben"
"Sen nasıl aklına geldi"
"Bak abim polis benim" dedi gülerek."Kimliğini aldın mı Emel"
"Hayır mutfak kapısından çıktım. Kapı hala açık dış kapının arkasında çantam kimliğim orada param da""Tamam ben alıp gelicem sen de üstünü değiştir"