Piep, piep, piep, piep, piep.
'Fuck!' Ik schrik wakker en druk mijn wekker uit. Korte herinneringen van afgelopen nacht razen door mijn hoofd heen.
Ik kijk naast me maar zie geen Cole liggen. Ik sta op en loop zonder dat ik het door heb in mijn boxer naar de woonkamer waar ook geen Jake te vinden is.
Ik zie een briefje op de tafel liggen.
Ben alvast eten met de andere. Waarom haal je het in je hoofd om die Jacke hier te laten slapen?! Ik haat je, zie je in de les. -Cole
Wat een lul. Ik smijt het briefje terug op de tafel en loop langzaam naar de badkamer. Ik wrijf in mijn ogen en bekijk mijn gezicht in de spiegel. Ik schrik me rot als ik mijn gezicht zie en struikel over mijn eigen voeten achterover.
Verbaast sta ik weer overeind om te kijken of wat ik zag wel echt was. Ja hoor. De afdruk van Jakes lippenstift staat precies op mijn mondhoek.
'Fucking hell.' Mompel ik en ga met mijn gezicht dichterbij de spiegel om het beter te kunnen zien.
Ik hoor opeens een sleutel in de deur en daarna gaat de deur ook snel open. Ik ren naar de woonkamer om te zien wie het is.
Great, het is Jake.
'Goedemorgen uiltje.' Hij bekijkt me kort van top tot teen en dan besef ik dat alleen een boxer aan heb. Fuck.
'Goedemorgen, hoe kom je aan die sleutel?' Vraag ik en doe alsof ik niet door heb dat ik zo'n beetje naakt ben.
'Heb ik van jou gejat. Ik dacht ik haal ontbijt voor ons uit de kantine want zo te zien heeft Cole niet echt zin in jou.' Zegt hij en wenkt naar het briefje op de salontafel.
'Ah, juist.' Ik denk even na of ik hem zou vragen over de kus, of wat dat ook was.
'Oh ja, en hij heeft mijn naam verkeerd gespeld.'
'Luister Jake, ben jij vannacht toevallig gaan slaapwandelen? Ben je toen toevallig met je lippen op mijn gezicht gevallen?' Jake lacht.
'Nee, die ik heb je gewoon een afscheidskus gegeven.' Ik schrik van hoe casual en rustig hij het uitlegt.
'Ah, okay. Nou ik ga me even omkleden.'
'Ja moet je doen, je lichaam leid af.' Verbaast over zijn woorden loop ik terug naar mijn slaapkamer met als doel kleren aan te doen.
Ik kom terug in een zalmroze hoodie en een lichtblauwe spijkerbroek. Extra gay vandaag. Speciaal voor jou Jake.
'Ze hadden scones vandaag. Lust je die?' Mijn pupillen worden tien keer groter zodra ik ze zie liggen.
'Met aardbeien jam?' Zeg ik zachtjes en Jake grinnikt zachtjes terwijl hij knikt.
'Wil je niet eerst mijn mooie afdruk er afwassen?' Ik denk even na.
Als ik dat nu niet doe dan vergeet ik het en loop ik zo de klas in.
'Ja, goed idee.' Ik ren naar de badkamer en veeg het snel schoon met wat water.
'Hier die scones.' Zeg ik zodra ik naast hem op de bank ga zitten. Hij overhandigt me er een uit de papieren zak en ik begin vrij direct te eten.
'Dus wat is er met jou en Cole aan de hand?'
'Nou, hij werd boos omdat ik dus zo laat thuis eergisteren. Maar nadat ik het hem had uitgelegd was hij er okay mee.'
'Oh nee, ben ik de boosdoener?' Ik haal mijn schouders op.
'Eigenlijk wel maar Cole kan mijn vriendschap met jou niet bepalen.' Ik zie Jake stiekem glimlachen.
'En gisteravond werd hij boos omdat ik hem niet schetsten maar jou.'
'Oeh, is hij jaloers? Ik houd wel van wat concurrentie.' Ik kijk Jake geschokt aan.
'Op welke manier jaloers denk je?' Ik zie hoe Jake nu ook schrikt.
'Vriendschappelijk natuurlijk.' Mompelt hij snel en ik knik.
'Dus toen bladerde hij door mijn schetsboek heen en scheurde hij er een tekening uit. Dus toen werd ik boos en toen ben ik met jou meegegaan.' Jake neemt geïnteresseerd een hap van zijn scone.
'Aha.' Zegt hij en ik knik.
'Dus eigenlijk is het mijn schuld?' Ik schud snel mijn hoofd.
'Zo moet je er niet overdenken. Het was namelijk mijn keus om met je mee te gaan.' Jake steekt zijn vinger uit en gaat daar mee richting mijn gezicht. Hij haakt een plukje haar achter mijn oor en ik voel mijn hart snel kloppen.
Er is even een stilte tussen ons waar we naar elkaar staren. Precies zo'n stilte die je hebt voordat je gaat kussen.
Wacht? Wat?!
'Hoe laat is het?' Vraag ik snel.
'We hebben nog een kwartier.' Ik knik opgelucht.
'Heb je misschien ook iets te drinken?' Hij tovert een flesje water tevoorschijn.
'Nice.' Zeg ik zachtjes. Hij draait de dop eraf en wil zelf een slok nemen maar ik stop hem snel.
'Ik wil niet weer dat mijn lippen zwart worden.' Jake lacht.
'Groot gelijk.' Zegt hij en overhandigd het flesje aan mij.
Door een of andere reden bekijkt hij me goed terwijl ik het water drink en het laat me een beetje oncomfortabel voelen. Ik geef het water daarom ook snel aan hem.
'Shit, ik realiseer me net dat ik tijdens de les gewoon naast Cole moet zitten. En we hebben theorie dus dat gaat heel lang duren.' Jake zet het flesje water weg.
'Denk je dat ik sorry moet zeggen? Of dat hij sorry moet zeggen?'
'Ik denk dat je gewoon moet zeggen wat jij denkt dat goed is.'
'Ja dat lijkt me logisch.'
Hey Cole, je bent een enorme lul geweest tegen me en Jake is gewoon fucking hot en als je daar niet tegen kan dan moet je maar gewoon weg gaan. Ik kan misschien begrijpen dat ik ook een beetje een lul ben geweest. Dus we staan gelijk toch? 1-1. Laat me weten wat je er van vindt.
Ik grinnik als ik nadenk over de brief die in mijn hoofd is gecreëerd.
'Kom, we moeten naar de les.' Zegt Jake en we verlaten mijn kamer.
༄
JE LEEST
𝐃𝐫𝐨𝐰𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐢𝐧 𝐭𝐡𝐞 𝐑𝐚𝐢𝐧𝐛𝐨𝐰𝐬
Romance'Je moet nooit spijt hebben van iets dat je graag wilt. Dus het spijt mij niet dat ik je terug kusten.' ༄༄༄ Waar Owen een zachtaardige jongen gaat studeren bij de kunstacademie. Waar hij wel een heel opvallende jongen tegen komt...