14. Foto

130 9 3
                                    

'Holy shit je bent sexy.'

Ik krijg direct een rooie kleur en voel mijn complete gezicht gloeien.

'Wat?' Vraag ik zachtjes.

'Het is waar!' Jake staat op van zijn bed en loopt naar zijn kast. Hij trekt hem open en haalt er zo een polaroid camera uit. Natuurlijk is hij zwart.

Voor ik kan glimlachen of een gekke bek trekken klikt Jake op een knopje en komt de foto eronder uitgeschoven. 

'En nu wachten.' Zegt hij terwijl hij de foto schudt.

'Had je niet beter je telefoon kunnen gebruiken?'

'Oh nee ik heb mijn telefoon vanaf het dak van de school naar beneden gesmeten.' Ik kijk hem geschokt aan.

'Het voelde geweldig.' Jake bijt op zijn lip terwijl hij mijn gezicht goed bestudeert.

'Waarom heb je je, eh. Waarom heb je dat gedaan?'

'Sinds ik mijn telefoon kocht besefte ik al hoe nutteloos het was. Het is sowieso slecht voor je mentale gezondheid. Ik werd helemaal ziek van die likes, comments en al die andere shit.' Ik denk na en knik.

'Ik snap het nu ik er zo over nadenk.' Jake bekijkt de foto maar hij is nog niet helemaal klaar.

'Maar, hoe hou je dan contact met je familie, ouders bijvoorbeeld?'

'Ik heb aan al mijn belangrijke contacten het nummer van Brian doorgegeven. Zo zie je meteen wie er echt om je geven.' Ik frons.

'Wil je, misschien, met mij, m'n telefoon naar beneden smijten.' Jake grijnst en legt zijn hand op de mijne.

'Ik zou niets liever willen.' Zegt hij en ik lach.

'Fijn.' Jake haalt zijn hand van die van mij en ik voelde overduidelijk iets in mijn maag tijdens de aanraking. Ik voel al de hele tijd iets...

'Kijk uiltje!' Jake draait de foto om en mijn ogen worden groot.

'Noem je dat sexy?' Vraag ik verbaast en Jake knikt wel tien keer of zo achter elkaar.

'Het ziet er raar uit. Het lijkt niet eens meer op mij!' Jake lacht en ik houd de foto dicht bij mijn gezicht.

'Dit is een heel ander persoon.' Jake schuifelt dichterbij.

'Een heel sexy persoon.' Ik duw hem van me af.

'Ja tuurlijk.' Lach ik sarcastisch.

'Hier, houd mijn "sexy" hoofd maar.' Ik duw de foto lachend in Jakes handen.

'Mag ik het model op de foto ook?' Hij grijnst naar me en ik trap hem speels in de maag.

'Okay, het model kan wachten. Ik heb geduld.' Ik schud glimlachend mijn hoofd.


'Dus gaan we morgen mijn telefoon kapot gooien?' Vraag ik als we bij de deur staan.

'Is goed.' Zegt Jake lachend. 

'Dus, veel plezier met je foto.' Zeg ik en Jake lacht opnieuw. Is hij nou met me aan het flirten, of heeft hij hele slechte humor?

Ik schrik even met het zinnetje in mijn hoofd. Dat is precies wat ik dacht met Finn.

'Ja, thanks.' Zegt Jake zachtjes. Onze ogen ontmoeten.

Kus hem, kus hem, nu Owen, doe het!

'Zie je morgen.' Ik draai me om en zwaai nog kort voordat ik weg loop richting mijn eigen kamer.

'Adiós.' Ik draai nog eens om en zie Jake naar me grijnzen.

'Au revoir!' Roep ik terug.

'Goodbye.' 

'Ciao.' Zodra ik bij mijn deur ben kan ik Jake nog zien staan. Hij glimlacht naar me.

'Doei.' Zijn glimlach wordt breder zodra we oogcontact hebben.

'Doei.' Mijn deur gaat open door een sleutel die ik niet vergeten was en Jakes deur gaat dicht.

'Boterbloempje van me.' Cole kijkt me serieus aan en hij draagt een badjas.

'Waarom heb je een badjas aan?'

'Ik heb net gedoucht lieverd.' Ik knik. 

'Heeft Jake eyeliner bij je gedaan?' Cole zit voor ik het weet met zijn handen aan mijn gezicht om het goed te kunnen bekijken.

'Kunnen wij iets afspreken Owen?' Ik haal mijn schouders op.

'Luister, het spijt me dat ik zo deed over Jake. Maar het ging me niet per se om hem.' Ik frons.

'Echt niet?'

'Nee, het ging om het feit dat je niet even vertelt waar je was of waar je heen ging.' 

'Ja, snap ik. Sorry.' Cole glimlacht naar me.

'Ik moet je iets vragen.' Ik herinner mezelf zodra ik het tegen hem zeg.

'Oh, wat dan?' Cole gaat op de bank zitten en ik ga naast hem zitten.

'Weet je nog toen je klein was en je aan je moeder vroeg of je met een van je vrienden mocht bellen omdat je zelf nog geen telefoon had.' Cole knikt niet helemaal wetend waar ik heen wil met dit verhaal.

'Ik wil dat jij mijn telefoonmoeder wordt.' Cole's ogen staan wijd open.

'Ik ga mijn telefoon kapot gooien.'

'JE WAT?!'

'Luister, ik heb geleerd van Jake dat dit veel beter voor mijn mentaliteit gaat zijn.' 

'Okay, maar je gaat dit toch niet door Jake?' Ik schud van nee.

'Ik ga dit doen voor mezelf.'

'You go girl!' Ik grinnik.

'Maar waarom ging je weg na Just Dance?' Ik zucht.

'Finn, hij viel op mij en.' Ik haal even trillerig adem.

'Ach het is niks. Ik ga even douchen.' Ik sta op maar Cole houd me tegen.

'Aan je gezicht te zien vind je het niet "niks".' 

'Hij noemde me knap.'

'Ik zie hier niets traumatiserend aan.'

'Ik weet niet, ik vond het niet per se fijn om te horen.' Ik zucht. 'Ik weet niet wat het was, ik voelde me gewoon ongemakkelijk denk ik.'

'Omdat hij een jongen is?' Ik bijt op mijn lip. Nee.

Owen, even een brainstorm momentje met je gestoorde gedachten. Als je moest kiezen tussen, 'Holy shit je bent sexy.' Of 'Wauw, je bent echt fucking knap.'  Wat kies je dan?

Jake!

Ik bedoel, holyshitjebentsexygezegddoorjake. 

Gefeliciteerd je hebt een crush, groetjes je gestoorde gedachten xxx.

'Eh, geen idee. Kunnen we het,  hier  misschien  later over hebben?' Cole kijkt me verbaast aan.

'Owen-'

'Ja, okay bedankt ik ga me douchen. Daag.' Ik vlucht naar mijn kamer om wat spullen te pakken en laat Cole maar even verbaast op de bank zitten.


𝐃𝐫𝐨𝐰𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐢𝐧 𝐭𝐡𝐞 𝐑𝐚𝐢𝐧𝐛𝐨𝐰𝐬Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu