Het moet vast schokkend voor hem zijn geweest.
Terug komen van weet ik veel waar heen.
Hij is langs de muur gelopen die niet meer zo wit is als hij hem achterliet. Hij heeft onze vieze kleren gewoon op de grond zien liggen midden in de woonkamer. Hij heeft verf sporen gezien die richting de slaapkamer gaan.
En na al die grote hints heeft hij als nog in alle verbazing de deur open getrokken.
'Hebben jullie je ruzie een beetje kunnen bijleggen? Oh ja, en waarom zit alles onder de verf?' Jake en ik schieten samen wakker met gelukkig een deken over ons heen. Brian staat in de deur opening met verf aan zijn handen, -dat zat waarschijnlijk op de deurklink- en zijn gezicht kijkt verbaast en onschuldig.
Als hij ons samen -naakt- in een bed ziet liggen verandert zijn blik meteen naar geschokt.
'Oh,' Zegt hij zacht en Jake die geschrokken overeind zakt laat zich weer moe vallen.
'Hebben jullie misschien iets meer dan een ruzie bijgelegd? Ik bedoel, jullie lijken redelijk in een situatie waarbij je meer dan vrienden bent.' Brian raakt nerveus en struikelt ongemakkelijk over zijn woorden. Ik kijk Jake even aan hij leunt op zijn ellebogen.
'We hebben het schilderij gemaakt zoals we zouden doen.' Zegt Jake met een bescheiden glimlach. Ik grinnik.
'Dan waarom is er overal verf? En trouwens, zeg alsjeblieft dat jullie een broek onder die dekens aan hebben.' Ik lik mijn onderlip en ik bijt er vervolgens op.
'Kijk we hebben onze creativiteit echt naar buiten laten komen.' Zegt Jake op een serieuze manier. Ik begin te lachen.
'Juist, ja.' Zegt Brian.
'We hebben seks gehad Brian! Viel dat niet heel erg op?!' Roept Jake er dan uit.
'Oh.' Zegt hij weer.
'Nee, nu je het zegt klinkt dat best logisch.' Zegt hij overduidelijk ongemakkelijk met wat er gebeurd is.
'Weet je, Ethan heeft me gevraagd met hem te gaan eten dus als ik terug kom zijn jullie beter schoon. En het huis ook!'
'Moet de muur ook? Ik vind het best mooi gelukt zo.' Zegt Jake trots.
'Prima, nu je het zegt, de muur is best mooi. Maar ga alsjeblieft douchen of zo.' Zegt hij.
'Ooeeh. Douchen.' Zeg ik grijnzend naar Jake en hij grijnst terug.
'Juist, ik laat jullie wel even alleen.' Zegt hij en hij glimlacht naar ons en loopt snelwandelend weg.
'Twee nachtdieren, wat had de leeuw dan ook verwacht? Ze horen bij elkaar.' Zegt Brian terwijl hij weg loopt. Jake glimlacht naar me met meer liefde in zijn ogen dan ooit te voren.
'Ik denk dat hij er okay mee is.' Zegt hij zachtjes. Ik glimlach terug.
'Ik denk meer dan okay,'
'Dus, zullen we dan maar opruimen?' Jake staat schaamteloos op uit het bed en trekt zijn boxer omhoog. Ik zucht.
'Ja prima.' Ik was even vergeten dat wij zelf ook nog onder de -inmiddels opgedroogde- verf zitten.
Jake loopt naar zijn kast en haalt er een polaroid camera uit. Het is dezelfde als toen hij een foto van mij maakte met make-up. Ik vraag me af waar hij die bewaard, als het niet in de prullenbak is.
Ik sla snel een hand voor mijn oog en ik hoor het welbekende cameraflits. de foto schuift eronder uit en Jake begint deze enthousiast te schudden.
'Dit is beter dan porno.' Mompelt hij.
'Jij bent echt erg.' Hij lacht eventjes. Daarna legt hij de camera en de foto weg en loopt hij naar me toe.
'Ik hou van je uiltje.' Mijn hartslag versneld. Ik word emotioneler dan ik wilde door zijn woorden. Ik leg mijn hand in zijn nek en ik trek hem naar me toe. Zijn fel blauwe ogen maken oogcontact met die van mij.
'Ik hou van jou vleermuisje.' Ik wil geen woorden horen na die van mij dus druk ik mijn lippen op die van hem. Is dit allemaal te snel gegaan? Of heb ik gewoon geluk dat het niet langer heeft geduurd?
En dan nog iets belangrijkers, moet ik hem vertellen over die kus met Finn? Moet ik hem opnieuw vragen waarom hij weg liep? Het zijn dingen die nog wel even aan me blijven knagen, maar ik probeer daar nu niet aan te denken. Want nu onze huiden beide meerdere kleuren hebben dan normaal, en nu onze lippen met elkaar verbonden zijn. Voelt alles goed genoeg om het zo te laten, soms is het okay om dingen voor je te houden. Zolang je er maar niet te veel last van hebt.
Ik heb zoveel geleerd sinds ik hier ging studeren. En dan is mijn teken skills niet eens beter geworden. Dat is misschien wel ironisch. Maar ik heb geleerd wat liefde is. Heel veel studenten op mijn leeftijd willen geld en dure cadeaus. Maar als je al die dingen al hebt wat wil je dan nog meer? Als je niet beter weet, zorg dan dat je slim genoeg wordt om wel beter te weten.
Jake trekt terug uit de kus en kijkt via de open slaapkamer deur de woonkamer in.
'Dus,' Zegt hij doelend op de verf die over al ligt.
'Opruimen?' Ik knik.
'Dat is misschien wel een goed idee.'
༄
JE LEEST
𝐃𝐫𝐨𝐰𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐢𝐧 𝐭𝐡𝐞 𝐑𝐚𝐢𝐧𝐛𝐨𝐰𝐬
Romance'Je moet nooit spijt hebben van iets dat je graag wilt. Dus het spijt mij niet dat ik je terug kusten.' ༄༄༄ Waar Owen een zachtaardige jongen gaat studeren bij de kunstacademie. Waar hij wel een heel opvallende jongen tegen komt...