Als ik mijn ogen open was het niet zoals ik had verwacht...
Ik had verwacht in zijn armen te liggen...
Niet hij in die van mij.
Onze benen liggen verstrengeld in elkaar en mijn armen zitten om zijn buik heen gewikkeld.
Als ik tegenover me kijk zie ik dat het bed van Brian leeg is op een tekenboek en een etui na.
Vervolgens kijk ik naar de wekker die Jake gelukkig heeft. Ik zie dat we nog maar zo'n acht minuten hebben.
'JAKE!' Hij schrikt wakker en dondert zo het bed uit. Oeps.
'Auw,' Mompelt hij nog slaperig.
'We komen te laat als we nu niets doen.' Jake wrijft in zijn oog.
'Weet je eerst had ik hier nooit last van. Tot dat jij mij leerden wat een goede nachtrust betekent.' Jake trekt aan de deken die nog half om me heen ligt en gaat vervolgens op de grond liggen met de deken over zich heen.
'Nu wil ik niets anders dan slapen.' Zijn stem klinkt krakerig en iets lager dan normaal.
'Ja, maar dat kan niet.' Zeg ik en trek de deken van hem af. Ik slik even eens goed als ik zijn lichaam nu zie. Jake staat op en begint dan een paar kleren uit de kast te trekken.
'Hier neem jij dit maar.' Hij gooit me een lichtblauw T-shirt aan en een zwarte broek.
'Wow, ik wist niet dat jij kleuren droeg.' Jake lacht sarcastisch na mijn woorden.
'Ik wist niet dat jij mensen zijn bed stal.' Ik lach.
'Ja, dat is mijn nieuwe hobby. Ik heb nu al een vaste klant. Hij betaalt me alleen niet.' Jake steekt zijn tong uit na mij en ik doe dat terug. Ik trek de kleding vervolgens aan en Jake heeft zichzelf ook weer lekker duister aangekleed.
'Jake, we moeten nu echt opschieten.' Zeg ik ongeduldig als hij zijn make-up staat te doen in de badkamer voor de spiegel.
'Ja, ik ben bijna klaar.' Hij stift zijn lippen en we rennen dan de kamer uit.
'Shit we hebben ons haar nog niet gedaan.' Mompel ik en probeer het met mijn handen goed te krijgen.
'Ach dat valt wel mee.' Opeens drukt Jake me tegen de muur aan en ik schrik van de plotselinge actie.
'Ik wil je nu echt heel graag kussen.' Ik heb van zijn woorden al bijna daden gemaakt als ik zijn lippenstift opmerk.
'Dan zal iedereen dat waarschijnlijk zien.' Zeg ik zacht.
'Je kunt het er toch wel afvegen.' Grijnst hij.
Ik druk mijn lippen kort op die van hem. Met de rug van mijn hand veeg ik ze af en we rennen verder naar het lokaal.
'Ah, heren. Fijn dat jullie ook nog konden komen.' Zegt de docent als we binnen komen. Ze bekijkt ons beide van top tot teen.
'Waarom zijn jullie te laat?' Ze grijnst.
'Verslapen.' 'Tijd vergeten.' We zeggen tegelijkertijd iets anders.
'Ah, juist ja. Jullie kunnen daar achter aan de teken tafels zitten. We doen een praktijk opdracht vandaag.' We lopen richting de tafel en Cole geeft me een blik. Ik bijt een beetje zenuwachtig op mijn lip. Als we oog contact maken.
De docent loopt met ons mee en legt uit hoe we de zelf kunnen bepalen hoe schuin de tafel staat. Na een tijdje kunnen we aan de slag met, elkaar tekenen.
Ik heb Jake a vaak bestudeert maar nooit voor zolang. En nooit zonder dat het raar begon te worden.
'Uiltje?' Ik kijk hem aan en hij kijkt naar mijn lippen.
'Je hebt daar nog een beetje-' Hij wijst naar ze en vluchtig ga ik met mijn handen er langs.
'Fuck, viel dat erg op.' Ik zie hoe er een kleine zwarte vlek op mijn hand terecht komen. Jake bijt op zijn lip.
'Nou, niet veel mensen hebben je gezien toch?'
'Jake, iedereen keek naar ons omdat we te laat waren.' Jake tuit zijn lippen.
'Is dat zo erg?' Ik denk even na. Is dat zo erg?
'I-ik, geen idee? Vind jij het erg?' Jake denkt ook na.
'Eh, nee?' Ik glimlach.
'Dan is het toch geen probleem?' Jake schudt zijn hoofd.
'Nope.' Ik knik en ga verder met mijn tekening van Jake.
'Wat vind je?' Jake draait zijn schetsboek na mij toe. Het is een redelijk normale tekening van mij. Maar dan met de woorden: "Sexy God" eronder.
'Oh mijn god-'
'Ja, jij bent een sexy god.' Ik voel mezelf blozen en verschuil mijn gezicht achter mijn handen.
'Haal die sexy god alsjeblieft weg.'
'Ik moest jou tekenen, ik ga je nou toch niet weg halen.' Ik rol mijn ogen.
'Ja prima, laat mij maar staan maar haal die woorden weg.' Jake haalt zijn schouders op.
'Prima.' Hij begint te gummen.
'Het is sowieso al duidelijk dat ik een sexy god heb getekend.' Mompelt hij in zichzelf. Ik grinnik zachtjes en negeer het maar gewoon.
'Heren, lukt het hier?' Ik draai verschrikt om en daar staat de docent geamuseerd naar ons te kijken.
'Ja, gaat prima.' Zeg ik tegen haar met een glimlach. Ik kijk snel via mijn ooghoek of de woorden nog onder Jakes tekening staan. Alleen het woordje "sexy" staat er nog. Ik bijt op mijn lip.
'Ook bij jou Jake?' Jake laat zijn tekening trots zien met sexy er nog duidelijk onder geschreven. Ik kan wel door de grond zakken.
'Ah, de tekening is goed gelukt.' Zegt ze en loopt dan met een grijns weg.
'Je vind het echt leuk hé? Om me zo voor schud te zetten.' Jake lacht.
'Ik zet je niet voor schud. Ik zeg alleen dat je sexy bent.' Ik bijt op mijn lip en kijk weg.
'Whatever.'
'Je zou trouwens wel wat vaker eyeliner moeten dragen.' Ik negeer die complete zin voor een paar seconden.
'Weet je Jake, dat is niet helemaal mijn ding.' Zeg ik zachtjes.
'Het is zeker wel mijn ding.' Mompelt hij stilletjes terwijl hij het woord sexy eindelijk aan het uitgummen.
༄
JE LEEST
𝐃𝐫𝐨𝐰𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐢𝐧 𝐭𝐡𝐞 𝐑𝐚𝐢𝐧𝐛𝐨𝐰𝐬
Romance'Je moet nooit spijt hebben van iets dat je graag wilt. Dus het spijt mij niet dat ik je terug kusten.' ༄༄༄ Waar Owen een zachtaardige jongen gaat studeren bij de kunstacademie. Waar hij wel een heel opvallende jongen tegen komt...