13. Pizza

102 12 1
                                    

'Blijf je mee eten Owen? We hebben pizza besteld.' Ik kijk Brian verbaast aan.

Het is zo ongeveer aan het einde van de middag en mijn nagels zijn droog en best wel, schattig?

'Kun je pizza op school bestellen?' Brian knikt.

'Ja hoor, zodra je je kamernummer doorgeeft en betaalt doen ze daar niet moeilijk over.' Zegt hij.

'Ik heb een pizza margarita besteld en een pizza hawaii. Lust je daar iets van?'

'Het spijt me heel erg maar wie de fuck eet er ananas op een pizza?' 

'Ik zei dat dus ook al!' Roept Jake luid.

'Ja, wie eet er nou een pizza zonder toppings?!' Roept Brian in verdediging.

'Je kunt nooit fout gaan met slechts de basis.' Zeg ik zachtjes hopend hetzelfde te denken als Jake. 

'Precies.' Jake legt zijn arm om mijn schouder heen.

'Kijk uiltje. wij begrijpen elkaar.'  Ik zie hoe hij grijnst. Ik grijns naar hem terug.

'Prima, wat jullie zeggen. Ik vind het gewoon lekker.' Zegt Brian.

De bel klinkt direct en Brian neemt onze pizza's aan. We gaan op de bank zitten en we beginnen te eten.

'Dus gaan we nog iets van een film kijken?' Vraagt Jake uiteindelijk en we nemen al snel plaats op de bank. Jake opent zijn laptop. Het is dezelfde laptop als dat hij voor zich had toen ik hem bedankte voor het redden van mijn leven.

'Ik heb gehoord van deze serie. Hij heet Sex Education. Zullen we die gaan kijken?' Ik denk na. Ach ja, hetero seks doet me niet zoveel.

'Waar gaat het over?' Vraagt Jake en ik rol mijn ogen.

'Ik denk dat de titel dat redelijk duidelijk maakt Jake.' Zeg ik kalmpjes en Jake haalt zijn schouders op.

'Dan kijken we dat wel.' Zegt Jake zachtjes en zoekt de serie op en vervolgens zet hij hem aan.

Met grote ogen kijk ik naar de eerste scène die meteen een seksscène is.

'Holy shit.' Zegt Brian luid. En Jake zucht diep.

'Hier, ga jij maar kijken. Ik vind dit nu al niks.' Zegt Jake en schuift de laptop op Brians schoot.

'Same.' Mompel ik zachtjes. Hopend dat het niet te gay klonk.

'Nou, dan kijk ik het wel.' Zegt Brian in zichzelf. Jake pakt mijn hand vast en trekt me van de bank af. 

Hij brengt me naar hun slaapkamer. We gaan op zijn bed zitten.

'Mag ik iets zeggen?' Begint Jake.

'Mag ik iets vragen?'

'Oh, ja hoor.' Wie is Emily?

'Waarom draag je make-up?' Jake schrikt overduidelijk van de vraag.

'Eh.' Zegt hij nerveus.

'Sorry, ik wist niet of ik zoiets kon vragen.' Zeg ik zachtjes.

'Nee, nee. Het is okay.' Ik kijk weg.

'Ik geef er liever geen antwoord op. Als je dat niet erg vindt.' Ik schud mijn hoofd.

'Als jij dat niet wilt dan hoeft het zeker niet. Maar eh-' Ik kijk Jake aan en hij ziet er verlegen uit. Veel meer verlegen dan normaal.

'Het staat je wel goed.' Zeg ik zacht en Jake glimlacht breed. 

'Dank je.'

'Hey!' Jake en ik schrikken beide als we Brian in de deuropening zien staan.

'Er is een homo gast in de serie dus ik dacht misschien willen jullie verder kijken.' Ik schrik. Ontdekt ontdekt ontdekt!

'En hoezo zou dat een rede zijn?' Brian denkt even na, na Jakes woorden.

'Eh, geen idee. Nou dag.' Snel en ongemakkelijk doet Brian de deur dicht.

'Wat wilde je zeggen?' Vraag ik snel nog aan Jake.

'Eh, ik ben het vergeten.' Jake lacht het weg.

'Ah okay.' Zeg ik zachtjes en kijk hem aan. Eerst naar zijn ogen, dan naar zijn lippen.

Zijn lippen. Mijn lippen, wanneer gaan ze elkaar nou eens een keer raken.
Ik denk hier te vroeg over na of niet soms?
Ik ken hem niet lang.

Ik ken hem amper.

'Waar kijk je naar.' Jake grijnst.

 'Ik vroeg me af of je jou make-up ook bij mij kon doen.' Ik loog. 

'Oh, ja hoor. Ik heb denk ik nog wel wat eyeliner in mijn zak zitten.' Jake graait in de zak van zijn zwarte leren jasje. Hij haalt er een soort lange zwarte stift uit en draait hem open.

'Is dit een soort langere versie van nagellak?' Vraag ik zachtjes.

'Ja, zoiets. Maar dit kan je er wel afhalen.' Ik schrik.

'Kan je die nagellak er niet afhalen!?' Jake lacht. En schud zijn hoofd.

'Dan moet je bij Emily zijn.' Zegt hij met een glimlach. Zo blij ben ik daar niet om.

'Hoezo?' Vraag ik zo beleefd als ik kan.

'Nou, zij heeft daar wel spullen voor.' Zegt Jake. Hij gaat dicht voor me zitten.

'Je moet je ogen dicht doen en niet bewegen anders gaat het helemaal fout.' Zegt Jake en ik sluit mijn ogen. Als ik een koud puntig iets op mijn ooglid voel grijp ik met mijn hand naar zijn rechter hand.

'Sorry. Ik schrok.' Zeg ik zachtjes en Jakes hand pakt de mijne vast.

'Ik zal heel voorzichtig zijn uiltje.' Zegt hij terug en hij gaat weer verder. Zijn duim streelt de palm van mijn hand en ik voel mijn hart sneller slaan.

'Houd je ogen gesloten. Ik ga nu verder met je andere oog.' Ik knik.

'Okay.' Ik voel nu het koude stiftje tegen mijn andere ooglid aan en ik probeer me helemaal te ontspannen. Ik voel hoe dichtbij Jake is doordat zijn adem tegen mijn gezicht te voelen is.

'Het is klaar maar je mag je ogen nog niet open doen want het moet nog drogen.' 

'Ah, shit ik heb geen lippenstift bij me.' Ik open mijn ogen en Jake kijkt me streng aan.

'Dicht die ogen!' Ik sluit ze vlug.

'Ja baas.'

'Is er geen andere manier van lippenstift?' Vraag ik met het doel een kus. Wat ik natuurlijk nooit ga toegeven.

'Zoals wat?'

'Zoals eyeliner gebruiken.' Stel ik voor.

'Nee, dan is die zo op.' Zegt Jake. 

'Nou, ja.'  Zeg ik zachtjes. Dan voel ik warme adem tegen mijn ogen blazen. 

'Je mag je ogen openen.' Ik open mijn ogen vrij direct en kijk in Jakes ogen.

Ik zie hoe zijn ogen groter worden en ik kijk hem aan met een scheef gezicht.

'Wat?'

'Holy shit je bent sexy.'


𝐃𝐫𝐨𝐰𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐢𝐧 𝐭𝐡𝐞 𝐑𝐚𝐢𝐧𝐛𝐨𝐰𝐬Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu