11. Vleermuisje

109 11 12
                                    

'Dus wat ga je dan tegen Cole zeggen?' Jake en ik zitten buiten onder een boom onze scones te eten. De zon schijnt fel. 

'Hij moet zich er eigenlijk niet mee bemoeien.' Jake knikt.

'Daar zit wat in.'

'Hey vleermuisje.' Ik en Jake kijken op. We zien beide een jongen naar ons toe komen.

'Hey leeuw.' Zegt Jake enthousiast. De jongen kijkt mij aan en glimlacht.

'Jij bent dan vast Owen? Toch?' Ik knik.

'Ik ben Brian, Brian lion.' Ik lach.

'Heb jij een dierennaam? Net zoals Jake? Hij is een vleermuis. Maar dat klinkt logisch.' Brian gaat bij ons zitten en zet een bakje met aardbeien neer.

'Owen is een uiltje. Heb ik bedacht.' Zegt Jake trots en hij legt zijn arm om mij heen.

'Ja, ik weet nog niet of ik het daarmee eens ben.'

'Ik vind van wel.' Zeg Brian met een glimlach. 'Ook al heb je een zalmroze trui aan.' 

Ik kijk kort naar mijn kleding en lach dan.

'Iemand een aardbei?' Ik en Jake schudden bijna synchroon ons hoofd en Brian haalt zijn schouders op.

'Dan niet.'

'Oh, ik heb trouwens een vraag voor je Owen.' Zegt Brian en hij rommelt in zijn rugzak waar hij een schetsboek uit haalt.

'Ik moest Jake tekenen voor de opdracht. Maar ik vind het leuk om mensen spontaan te tekenen en dus sta jij er ook op.' Legt hij uit en hij laat me een tekening zien waar Jake en ik lachend naar elkaar kijken.

'Wanneer heb je dit zo snel gemaakt?' Vraag ik en pak de tekening van hem over om er beter naar te kunnen kijken.

'Voordat ik bij jullie kwam zitten. Het was best moeilijk want jullie zaten geen seconde stil.' Jake trekt de tekening uit mijn handen en kijkt er eens goed na.

'Hm, Owen kan mij beter tekenen.' Mompelt hij kritisch en geeft het dan terug aan Brian.

'Heb jij Jake getekend?' Vraagt Brian aan mij en ik glimlach schuin.

'Eh ja, want Jake is een-'

'Interessant persoon om te tekenen.' Jake maakt mijn zin af.

'Ja, juist ja.' Mompel ik in mezelf en Brian lacht.

'Nou, wat je zegt. Ik vind Emily een interessant persoon om te tekenen.' Zegt Brian.

 'Wie is Emily?' Vraag ik geïnteresseerd.

'Nou, dat is het meisje waar Jake laatst nog zo'n zoetsappig gesprek mee had.' Ik kijk richting Jake die glimlacht met schaamte in zijn blik.

'Wat je zegt.' Ik begin te denken en krijg steeds meer het idee dat Emily het meisje is in de deuropening. Zij noemde Jake allemaal van die liefkozende naampjes waar ik haat naar heb. Een bijnaam is veel leuker als het persoonlijk is.

Wacht, heeft Jake een vriendin

Ik zit steeds meer in mijn gedachten en hoe langer ik denk hoe erger ze worden.

'Uiltje is alles wel goed?' Ik sta op en kijk Jake aan. Er is waarschijnlijk paniek in mijn ogen te vinden door al die dingen die mijn brein me toefluistert

'I-ik moet gaan.' Ik loop zo snel mogelijk weg en laat een verbaasde Jake en Brian achter.

Waarom ik zo'n erg heb aan het idee dat Emily Jakes vriendin is? Ik heb geen idee.

Vind ik hem leuk? Eh, ander onderwerp?

Ik loop terug naar de kantine waar ik het drietal aantref. 

'Owen! Wat bleef je lang weg.' Ik zie Ethan naar me glimlachen maar zijn glimlach wordt al minder zodra hij mijn verwarde gezicht ziet.

'Is alles wel okay?' Ik schud mijn blik van me af en ga naast hem zitten.

'Ja, natuurlijk.' 

Wat voor soort dier zou Emily zijn? Zou het leuker zijn dan een uiltje? Want wat mij betreft is Emily een herkauwende koe.

'We hebben nog cinnamon rolls voor je als je wilt?' Ik schud mijn hoofd.

'Ik heb geen honger bedankt.'

'Zeker?'

'Ja, geen zorgen.' Ethan knikt een beetje bezorgd.

'Zullen we met zijn alle anders Just Dance gaan doen bij mij?' Stelt Cole voor en ik knik.

'Goed idee.' Zeg ik en Finn en Ethan stemmen ook in. 

We staan op en lopen met zijn vieren naar de kamer van Cole en mij.

'We gaan wel California Gurls doen hé?' Begint Cole en meteen rol ik mijn ogen.

'Dat zien we wel als we daar zijn.' Zegt Finn.

En zo een tijdje later... 


'Nee! We gaan Crazy Little Thing Called Love doen. Kom op! Dat is van Queen. Jullie hebben wat cultuur nodig in jullie leven!' Roept Finn luid. 

'Queen is een band voor jou tijd. Hoezo luister je daar naar?'

'Ik wil California Gurls doen!'

'Dat weten we Cole maar we kunnen niet altijd doen wat jij wilt!' Roept Ethan. Ik pak de Wii afstandsbediening. Ik weet het old school maar ik ben blij dat Cole er nog een heeft.

'Hey! Owen!' Roept Cole kwaad.

'We gaan Lollipop doen van Mika, of jullie het nou willen of niet.' Ik klik snel op het liedje en ik hoor kleine instemmende geluiden.

Na een enkele minuut staan we met zijn alle als idioten te dansen. Cole neemt het duidelijk heel serieus.

'Deze gast klinkt echt heel gay.' Mompelt Ethan.

'Dat is hij ook.' Zeg ik zachtjes. Je wilt niet weten hoe erge fan ik ben van Mika. Hij is zwaar underrated.

'Well, I love gays.' Zegt Cole enthousiast.

Als we een raar soort draai moeten doen struikel ik over mijn eigen voeten richting Finn. Tijdens mijn erg klunzige val probeer ik aan zijn arm te trekken zodat ik niet val maar daardoor trek ik Finn dus mee.

'Oeps.' Mompel ik en Finn glimlacht naar me terwijl hij mijn gezicht bestudeert.

'Wauw, je bent echt fucking knap.' Zegt hij zachtjes. Mijn hart begint sneller te slaan en mijn ogen worden groot.

'Wat?' Vraag ik en geschrokken probeer ik onder hem vandaan te komen.

'Het is waar.' Zegt hij zachtjes en ik hoor hoe het liedje eindigt.

'Je bent echt heel knap Owen.' Ethan en Cole kijken mij en Finn verbaast aan.

'Nou, eh bedankt. Kun je nu van me af gaan?'

'Oh, sorry.' Mompelt Finn en hij gaat van me af. Hij steekt een hand uit om me op te trekken maar dat 


𝐃𝐫𝐨𝐰𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐢𝐧 𝐭𝐡𝐞 𝐑𝐚𝐢𝐧𝐛𝐨𝐰𝐬Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu