Kan ikke si at jeg blir i særlig godt humør når Michael glisser sånn. Det engster meg veldig, og jeg har ikke tilbringt en time med han en gang. Hva er det med denne fyren? Han skremmer jo vett av meg.
- Jo, nå skal du høre her. Jeg er en såkalt magiker. Og jeg trenger noen å teste magien min på. Og tilfeldigvis ble det deg. - Hva?! En magiker?! Det er dummeste jeg har hørt, sier jeg.
Øyene hans svartner. De har blitt små klumper med kull, varmt kull, som bare venter på å brenne deg.
Med et gjør han en brå håndbevgelse. En slags vind blåser meg inntil døra som er i rommet. Jeg treffer den med er brak. AUUU! Det gjorde vondt! Hva var det som skjedde?
Jeg synker sammen på gulvet. Tør ikke reise meg.
Michael dukker opp foran meg. Han røsker meg opp og presser meg hardt inntil veggen.
- Så du tror ikke på magi? Vel, du vil nok i løpet av de neste minuttene skjønne at magi finnes, sier han kaldt.
Han slipper meg og jeg synker sammen. Men rett etter at jeg har synket sammen, blir dratt opp igjen. Men ikke av armene til Michael, men av en eller annen usynlig kraft. Jeg befinner meg over gulvet. Minst to meter.
Michael står på gulvet og har en håndflate vent mot meg. Så han tullet ikke?! Han er faktisk en magiker, og jeg tullet med det. Jeg seriøst dø nå! Dø!
Han beveger raskt håndflaten og jeg smeller inn kjøkkenbordet. AUU!
Han holder igjen håndflaten mot meg og etter sekunder har blitt smelt inntil veggen der hvor bokhyllene er. Jeg gisper etter luft, jeg har minst mistet pusten to ganger nå.
- AUU! Ja, jeg tror deg. Kan du slutte, vær så snill!?! Roper jeg desprat til Michael.
Han dukker opp foran meg. Han røsker meg opp og presser meg beinhardt inntil veggen.
- Lille venn, du er fangen min. Og prøvekanien min. - Prøvekanien din? Så hvis du vil teste meg på eller annen måte, så gjør du det? - Ja, lille venn. Du er min nå, sier han og glisser ondt.
Og med blir den høyre hånd hans lysende. I håndflaten hans viser bokstavene M.M. Jeg gisper, hva skal han nå?
Det akkurat som han leser tankene mine, for i begynner å åpne munnen sin.
- Akkurat som folk brennmerker kuene og hestene sine, brennmerker jeg prøvekaniene mine, sier han glisser ondt.
Han løfter så hånd med bokstavene M.M. mot halsen min. Jeg kjenner en intens smerte.
Jeg skriker og prøver å komme meg løs, men jeg greier det ikke.
Og sakte, men sikkert blir alt rundt meg svart.
YOU ARE READING
Magikeren
Fantasy"Hva gjør man når man er kidnappet av en Magiker?" - Scarlett Johnsen, 16 år, fangen og prøvekanien til 20 år gamle Michael Magia Første bok om Magikeren Michael Magia