Kapittel 21- Borte

477 36 3
                                    

Michaels synsvinkel

I det jeg kommer tilbake til bordet hvor jeg og Scarlett sitter, oppdager jeg at Scarlett er borte. Posene står her, men stolen hennes er tom. Det er ikke noe tegn til uvanlig, så hun er sikkert bare på do. Hun vil ikke stukket av fra alt jeg har handlet og kjøpt til henne.

Jeg setter ned isen og kaffelatten på plassen hennes, før jeg setter hvetebollen min og kaffen ned plassen min. Jeg setter så meg ned. Jeg skjekker raskt klokka som er armen min. Den er 15:30, vel jeg håper ikke Scarlett bruker altfor lang tid på doen. Jeg vil helst være hjemme før fem, for da er fotball kamp. Og det vil jeg kjerne få med meg. For selvom jeg er magiker, er jeg som menn og gutter flest, jeg liker fotball. Og jeg elsker og se når favoritt laget mitt spiller, som er klokka fem.

Et kvarter senere

Okey, hvor blir det av Scarlett? Hun kan ikke bruke en et kvarter på do. Eller kanskje hun kan det? Kanskje det er lang tid på doene, det er jo ikke så uvanlig på sentre som dette. Får vel bare vente litt til, jeg er dessuten nødt til å trene tolmodigheten min.

25 minutter senere...

Okey, nå har sittet og ventet i 40 min. Scarlett kan umulig bruke så lang tid på do. Har hun stukket av? Men hvorfor det? Hvorfor stikke av etter alt jeg gjort mot henne og for henne. Jeg trodde vi endelig var venner, tydeligvis tok jeg feil.

Jeg reiser meg fra stolen og tar posene til Scarlett og stapper dem oppi hverandre. Jeg kan bare glemme Scarlett. Hun er borte. Skjønner ikke at jeg brukte engeri eller penger på henne. Hun har stukket av, og jeg har ikke tenkt til å finne henne.

MagikerenWhere stories live. Discover now