Kapittel 6- Rømmningsplan

796 54 10
                                    

- Jeg vet ikke, piper jeg. Vel, jeg foretrekker kaniner, men hvis jeg forteller han det, vil han mest sannsynlig velge mus.

- Da velger jeg for deg. Og da blir det kanin, prøvekanin. Håper du drives som dyr, sier han og glisser.

Og med et lyser hånd hans. Det er en blå liten kule i den. Jeg vet godt hva det betyr. Han gjør klar magien. Om få sekunder vil han bruke den på meg.

Han løfter hånd oppe på hode mitt. Og med det blir rommet mye større. Og Michael ligner på en kjempe. En stor og stygg kjempe. Jeg ser ned på meg selv.

Hvit pels og jeg kan skimte at to lange ører henger på hver side av hodet mitt.

Så nå har han gjort det. Supert, jeg kunne ikke ha vært gladere. Og bokstavligtalt være en prøvekanin er "kjempegøy".

Med et skimter jeg at døra til rommet er opp. Uten å nøle, spretter jeg ut av døra.

- Hei, stopp! Roper Michael bak meg. Men jeg stopper ikke.

Jeg spretter ned trappa, før jeg så forsvinner under sofaen. Jeg puster raskt, men lydløst.

Det jeg har funnet ut så langt er at magien til Michael gir seg etter hvert, mesteparten da. Så hvis jeg gjemmer meg her til magien er borte, kan rømme ut ytterdøra når det blir natt. Jeg har overhode ikke tenkt å bli her et sekund til.

Jeg er så lei av Michael. Han oppfører seg utrolig barnselig. Kidnapper ei jente på 16, for bruke henne til å teste magien sin på. Det er bare tåpelig, tåpelig, sier jeg.

Jeg hører at Michael er på vei ned trappene. Han høres ikke særlig fornøyd ut. Nærmere bestemt rasende.

- Å nei, du tuller nå, sier han og fyker inn på kjøkknet. Det først nå at jeg oppdager at vinduet til kjøkknet har stått oppe.

Han tror sikkert at jeg har hoppet ut. Supert, han vil mest sannsynlig gå lete ute. Og hvis han ikke finner meg, noe som ikke vil gjøre, vil han tro at jeg har rømt. Han vil bruke kjempe mye engeri på lete etter meg. Og hvis magien går over, vil jeg være i stand til å rømme når han er borte.

- Okey, magien gir seg klokka tolv i natt. Imens må jeg prøve å finne henne, mumler Michael fra den andre siden av rommet. Flaks at kaniner har veldig god hørsel. Jeg fikk akkurat den infoen jeg trengte. Magien gir seg klokka tolv. Så rundt midnatt kan jeg dra herfra.

- Hun kommer seriøst til å angre på at hun tulla nå. Om hun syntes det andre jeg gjorde var ille, så skal hun få se at det finnes verre ting. Så mye verre, mumler han rasende.

- Scarlett, om du er her inne. Så kom frem, nå! Så skal jeg være grei mot deg, selvom du stakk. Men om du ikke gjør det, så skal du betale dyrt, sier han rasende.

Jeg kommer ikke frem. Har ikke planer om det. Jeg skal bort det er det jeg skal.

MagikerenWhere stories live. Discover now