Kapittel 5- Helvete

837 50 5
                                    

Jeg sitter lent inntil veggen på rommet "mitt". Jeg har allerede vært her en uke og kan ikke akkurat si at jeg trives her. For det vil vært å lyve. Og jeg liker ikke når folk lyver til meg, så skal ikke motsi det jeg mener selv.

Så jeg skal være ærlig. Og sannheten er at jeg har blitt skaddet minst to ganger daglig. Ikke med knyttnever, men med magi. Han slenger meg fram og tilbake i huset. Har test meg med ild og gitt frost skader. Så ja, jeg har det vondt. Det er som jeg befinner meg i helvete på jord.

Døra til rommet mitt går opp og Michael, eller den lille djevelen jeg burde kalle han kommer til syne. Han gliser ondt til meg. Hva skal han nå?

- Hva vil du nå? Spør jeg redd. Prøver ikke en gang å skjule frykten. Han vet godt at jeg er redd. Så hva er vitsen med at jeg skjuler den da?

- Skal vi se prøvekanin, hva er det jeg trenger deg til nå? - Du vet at jeg har et navn, sant? - Ja, hva så? Det passer mye bedre og bare kalle deg prøvekanin, sier han og humrer smått.

Jeg kan ikke fordra han. Jeg hater ham. Skulle ønske at noen kunne komme å drepe han. Og det nå.

Han går rolig mot meg. Jeg reiser meg opp og trekker meg lengre inn i rommet. Jeg vil ikke ha han i nærheten av meg, ikke i det hele tatt.

I det jeg treffer veggen innerst i rommet, er Michael kun en meter unna meg. Han forsetter med minske mellomrommet mellom oss.

Til slutt er står vi helt inntil hverandre.

Kleint!

- Hva liker du best, av kanin og mus, hvisker han i øret mitt.

Hvorfor spør han om det?

Å nei!

MagikerenOnde histórias criam vida. Descubra agora