Jeg går rolig bort til Scarlett og setter meg ved siden av henne. Hun skvetter og ser opp. I det hun ser meg, ser hun raskt lettet ut.
- Hvorfor stakk du av? Hva skjedde? - Jeg vil ikke snakke om det, det er for vanskelig, sier hun gråtekvalt. - Du kan stole på meg, Scarlett. Lover, sier jeg og ser henne dypt inn øynene. - Michael, jeg greier ikke snakke om det, ikke tving meg, sier hun. - Neida, jeg skal ikke tvinge deg, sier jeg og strykker henne forsktig på armen.
Hun tar armene foran ansikte og forsetter å gråte. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg er ikke vant til dette, men jeg er nødt til å gjøre noe. Jeg kan ikke bare la henne sitte her og gråte.
Jeg trekker meg litt nærmere henne, før jeg forsktig løfter henne forskitig opp på fanget mitt. Hun gjør ikke noe motstand, det virker faktisk som om hun vil det.
Jeg tar en hånd rundt magen hennes og en hånd som støtter opp ryggen hennes. Hun lener hode på skuldren min, men hun holder forsatt for ansikte og lager forsatt gråtelyder.
- Scarlett, ikke gråt, dette ordner seg, lover, sier jeg imens jeg fjerner hendene fra ansikte hennes. Hun gjør litt motstand, men til slutt møter de blå øyene hennes mine brune.
- Ta det med ro, det ordner seg, sier jeg rolig og strykker henne forsktig på ryggen. Hun snufser litt, men gir seg med gråtelydene. Hun tar armene sine rundt armen min som er rundt magen hennes. Grepet hennes er små slapt, men det er der. Hun puster rolig, og lukker øyene, men det er forsatt noen tårer som er på vei ned kinnene hennes.
Med et er det som om kroppen min blir varm. Hjerte mitt dunker fortere. Og jeg merker med et at jeg blir nervøs. Hva er det som skjer? Hva er det som fåregår?
Jeg ser ned Scarlett, hun puster rolig, motsetning til meg. Jeg har nemlig begynt puste enda raskere når jeg ser på henne. Hva er det som skjer? Jeg liker ikke dette, ikke i det heletatt. Jeg må få oss hjem, slik at jeg slipper å ha Scarlett i nærheten. Jeg kan ikke la henne være i nærheten av meg hvis hun gjør meg nervøs. Det kan jeg bare ikke.
----------------------------------------------
Oi, hva er det som skjer her? Hvorfor ble Michael nervøs rundt Scarlett? Og hva er det Scarlett gråter over?
ESTÁS LEYENDO
Magikeren
Fantasía"Hva gjør man når man er kidnappet av en Magiker?" - Scarlett Johnsen, 16 år, fangen og prøvekanien til 20 år gamle Michael Magia Første bok om Magikeren Michael Magia