Kapittel 20- Kafé

545 43 10
                                    

Jeg setter fra meg alle posene mine, før jeg setter meg ned. Jeg tror jeg aldri har handlet så mye før. Og det jeg heller ikke kan tro er at Michael har betalt for alt sammen. Og at han vil i det hele tatt være sammen med meg. Jeg trodde han hatet meg.

- Hvorfor gjør du alt dette? - Dette er unnskylding for alt jeg gjorde mot deg. - Så du synes der var bedre å gjøre dette, enn å ta meg i hånd og si unnskyld? - Ehh, ja synes vel kanskje det ja. Men hvis du absolutt vil ha unnskylding såååå... Han reiser og går bort til meg og tar meg i hånden. - Unnskyld på måten jeg behandlet deg på. Skal love skjerpe meg. Tilgir du meg? Spør han og ser bønnfallene på meg. Jeg trekker på smilebåndet. - Ja, sier jeg. Michael smiler, før han setter seg tilbake på plassen sin, som er rett ovenfor meg ved hvit bord.

Vi oppholder oss nå ved liten kafé på det kjøpesenteret vi er nå. Vi bestemte oss for å ta en pause før vi drar hjem. Og helt ærlig, jeg trengte en pause. Vi har handlet i to timer nå. Og løpet av de to timene har jeg fått skaffet meg tre hettejakker, to hettegensere, to kosebukser, tre pysjer, et par tøfler, fire par vanlig bukser. For å ikke tre t-skjorter, to kjoler, et skjørt, to skjorter, fire gensere, og fire blusser. Pluss et par Nike joggesko og et par convers. Og en del sminke, og to forskjellige parfymer. For ikke glemme en IPhone 5s! Michael har virkelig fått svidd av bankkortet.

- Er vi venner nå? Spør med et Michael litt barnselig. Jeg humrer litt og nikker forsktig.

- Kan jeg få låne mobilen din et øyeblikk. - Hva skal du? - Bare gi deg nummeret mitt, du vet aldri når du trenger meg. - Haha, greit, sier jeg og gir han mobilen min. Han begyner straks å taste inn nummeret sitt.

- Her, sier han og gir den tilbake til meg. - Du vet at du skrev et rødt hjerte bak navnet ditt? - Ja, hva så? - Nei, det er ingen grunn. Skal vi gå bestille? - Jeg gjør det. Hva skal du ha? - En kaffelate, og to skjoladekuler med is, sier jeg og sier is med barnselig stemme. Michael ler litt, før han går sin vei for å bestille.

MagikerenWhere stories live. Discover now