2. Bölüm "Mardin'in Sıcağı, Hamamın Soğuğu"

33.1K 1.5K 347
                                    

Merhabalar...

Oy vermeyi yorum yapmayı unutmayın ❤️

Oy vermeyi yorum yapmayı unutmayın ❤️

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.







"Mardin'in Sıcağı, Hamamın Soğuğu"



Mardin'in kavurucu sıcağı eşliğinde esmeyen rüzgara karşı Konak merdivelerini hızla inip merdiven trabzanına tutanarak döndü ve altta kalan divana koşarak anasının yanına savrularak otururken, nefes nefese,"Ana haberin vardır değil?!" diye yüksek sesle meraklı bir tonlamayla konuştu konağın en uslanmaz kızı Zara.

İlk olarak ne olduğunu anlamayan kadın bocalasada hızla topladı kendini, kızının her zaman ki hâliydi hiç diğer ablalarına çekmemişti ki, "Ne haberi kız ne o öyle freni patlamış kamyon gibi atlıyorsun kucağıma! çatlatmada konuş!" Dedi Lalezar hanım kızına sitemle.

"Ya ana Riva gelmiş Riva." Konuştu heyecanla genç kız.

Lalezar hanım gözlerini kıstı ve anlamayarak konuştu, "Hangi Riva yahu?"

Oflayan Zara anasıyla ağız tadıyla dedikodu yapamadığı için bütün merak duygusunu yitirmişti, ne vardı sanki leb demeden leblebiyi anlasaydı. "Ya ana Riva Aşiretinde kaç kişi Riva diye çağırılıyor, Gece tabiki. GECE RİVA." İsimini duyar duymaz ağzı şaşkınlıkla açılmıştı kadının.

Şaşkınlığını öte yana savururken merakla, "Ee gördün mü sen nasıl, güzel mi? iyi mi?" diye sorularını sıralamıştı bile Lalezar Hanım.

Anasının dedikleri ile göz devirmek isteyen ama ayıp olmasın diye sadece derin bir nefes alan Zara "Yahu ben nerden göreyim! Hevdem'den öğrendim hani kardeşi ya, dün dönmüş işte, bir tek Hevdem'in telefonundan gördüm bana göstermişti," derken anası can kulağı ile dinliyordu onu, aynı zamanda merdivenin başında hasetlik ve kıskançlıkla dinleyen biri daha vardı. Güneş Varol.

"Ana Allah yukarda ben fotoğrafta gördüm, ama bir içim su, bir fizik var öff, yüzü desen öyle doğal ve berrak ki anlatamam valla ilk defa makyajsız kusursuz bir güzel gördüm. Yani Allah yukarıda maşallahı var." Dedi ballandıra ballandıra, bunları derken yukarıda onları dinleyen yengesinin farkındaydı ve bilerek yapmıştı nitekim yalanda söylememişti eksik bile söylemişti. Bu konağa Hanımağa olacak tek kişi Gece Riva'dan başkası olamazdı, bu Aşiretin böyle fitne fesat birine değil, hakkaniyetli âdil ve cesur birine ihtiyacı vardı.

"Ama istersen elbette görebiliriz onu, hemde çok çok yakından." Dedi Zara hınzırca gülümseyerek.

Lalezar hanım gözlerini kıstı Zara'ya karşı anlamayarak, "Nasıl olacak kız, o babası kızın yüzünü Asparşah'lara gösterir mi hiç, o adamın Gece'yi nasıl gözlerinden sakındığını tüm Mardin biliyor."

SİTARE Kalplerin Alevi (Töre)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin