43. Bölüm "Benim Eşsizim" Part:1

21.7K 1K 808
                                    

Bu bölümün ilk kısmı geçmişe dayalı olacaktır, Boran'ın ağzından kitap boyunca ikinci kere okuyacaksınız.

Boran'a hak vermeniz sevmeniz ya da sevmemeniz için yazılmadı sadece onunda hissettikleri kendine göre doğruları ve yanlışları neyse o anlatıldı. Zaten karakterleri sevmek zorunda değilsiniz bu sizin öngörülerinize kalmıştır. Bir çok kişiye söz vermiştim ve yazmak için tam olarak bu bölümü bekliyordum, olabildiğince üstün körü ama güzel anlatacağım geçmişi, bu arada şirket sahnesini Boran'ın kendi ağzından yazdım.

Şimdilik iyi okumalar....

"Benim Eşsizim" Part: 1

Sıcak bir gündü... İnsanın tenini yakacak aklını buharlaştıracak kadar. Neticede Mardin'di bu.

Onu ilk gördüğüm gündü, onlarca işin altında öfkeden delirdiğim zamanlardı. Biliyordum kendimi, farkındaydım ve inandırmıştım bir geleceğimin olmadığına. Boş hissediyordum çok boş ve bıkmış. Sürekli birilerinin sorunlarını çözüyordum bana bakan en güçlü her şeye göğüs geren hiç derdi tasası olmayan varsa da umursamayan hayatı dört dörtlük yaşıyor zannederdi. Kimse gerçekten yaklaşmak nasılsın diye içten sormak ne bilmiyordu. Gerçi sorsalarda anlatır mıydım kendimi o da meçhul.

Hayatımda olan hiçbir olay için kimseyi suçlayamazdım, en azından bir çoğu için ama her olandan ben mesul olamazdım. Sorumluluklarım vardı ancak kimseyi sürekli düşünmek zorunda da değildim. Evet evliydim. Evlenene kadar ne kadar şanslı olduğumu bilmeyen bir adamdım, benim hayatım abimin öldüğü gün tepetaklak olmuştu. O gidince ardından beni de nasıl götürdüğünü bilmiyordu, meğer ben abim sayesinde bu kadar iyi ve rahat yaşıyor muşum dedim kendi kendime. Doktor olacağım dediğimde dedemden yediğim tokatın sıcaklığını hâlâ hissedibiliyordum. Babamın mahzun bakışları karşı gelmek istese de babasının lafı üzerine laf söyleyemeyişi ama abimin ardımda durup kimseye bırakmadan beni destekleyip okutturuşu vardı.

O gitti okulumda gitti o gitti babam dediğim adamda gitti, o gitti sırtım bir anda kamburlaştı... Babamı seviyordum şefkati eksik olmazdı üstümüzden ama çoğu zaman babasına yenik düşer bizi koruyamazdı. Yadırgamıyordum.

Abim öyle bir yakıp gitmişti ki beni bunun acısını bile çok sonra farketmiştim. Pare aptallığına heveslerine yenik düşüp kaçtıktan sonra nasıl mecbur kalarak evlenmek zorunda kaldığımda yardım isteyeceğim kimsenin olmadığını anlamıştım. Ama buna rağmen o toyluğuma o kadar acı ve pisliğin içinden dedeme rağmen buna karşı gelmiştim.

Gece'ye de belki bu yüzden hayran kalmıştım......

Herkese rağmen düşmanımızın kanlılarımızın ayağına gitmiştim. Hani bazen olur ya hiç tanımadığınız biriyle karşı karşıya geldiğinizde direkt bir kanınız kaynamaz bir soğukluk iticilik olur bende de Güneş'i ilk gördüğümde o olmuştu. Yanlış bir hareketi olamamıştı kesinlikle, üstelik herkesin hayran kalacağı kadar da dikkat çekici bir güzelliği vardı ama bu hiçbir işe yaramamıştı. Onunla ilk görüştüğümde korkmamasını bu işi halledeceğimi söylemiştim, aldığım cevap beni bozguna uğratmıştı benimle evlenmek ve birlikte olmak istediğini yanımda olmak istediğini söylemişti.

Pare yüzünden aşiretler berdeli bana uygun gördüklerinde Mardin'de büyük bir yankı uyandırmıştı çünkü herkes biliyordu Asparşah aşireti kan davalılarının kızını alacaktı, herkes asıl bu evliliği bekliyordu. Riva'lar ve Asparşah'lar asla bir araya kolay kolay gelmezken olayların çıkmamasının tek nedeni Gece'ydi. Bunu çocuklar bile biliyordu. Karşımdaki kadın burada doğmuş büyümüşken Boran Asparşah'ın, benim zaten sözlü olduğumu bilmemesi imkansızdı. O halde niye bu evliliğe karşı çıkmak yerine istediğini söylemişti anlayamadım, bu yüzden kalakalmıştım işte. Üzerine gittim kadının, belki tehdit ediliyor ya da buna zorlanıyordur zannetmiştim belkide kendince bir çıkış yolu olmadığını benden korkuyor olabileceğini düşünmüştüm. Olurdu ya hani yanlış bir kelime ederse ya da karşı çıkarsa belki canını yakarım diye düşündüğünden diretmiştim ama aldığım cevap bir tehdit olmuştu. İşte ilk tiksinmeyi o an hissetmiştim ona karşı. Beni Aşirettekilere söylemekle tehdit etmişti, törelere karşı gelip kandırmaya kalktığımı söyleyecekti.

SİTARE Kalplerin Alevi (Töre)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin