Karşımızda yıkık dökük bir ev duruyordu. Sıvaları dökülmüş, rutubetten göz gözü görmeyen müstakil bir evdi. Irmak gibi rahatına düşkün, makyaj güzeli bir insan burada kalamazdı. Çelik yeleklerimizi giydik. Bir nebze olsun burada bulma umuduyla eve doğru yürümeye başladık. Serkan önden giderek kapıyı çaldı. Bir kaç dakika sonra kapı açılmaya başladı.
Kapı camdı. Camdan adamın elinde silah olduğunu gördük." Başkomiserim silah " dedi Onur bağırarak. Ardından hepimiz silahlarımızı çektik. Kapı açıldı adam silahla karşımıza dikildi. " İndir silahı teslim ol yoksa yersin mermiyi tam anlının ortasına" dedi Serkan bağırarak. Adam hiç bir şey demiyor öylece karşımızda dikiliyordu.
" Sana diyoruz hey teslim ol " diye tekrar uyardı Fatmanur. " Başkomiserim adam dinlemiyor indireyim mi" dedi Onur." Kolundan Onur şimdi " dedi başkomiser Mevlüt. Onur bu ikaz sonucunda adamı sağ kolundan indirdi. Hâliyle silahta yere düştü. Ambulans çağırdık ve adamı hastaneye yolladık. " Başkomiserim eve girecek miyiz?" dedim " Gireceğiz Fatmanur ve Defne arka taraftan dolanın. Onur ve Serkan ile bende buradan gireceğiz" dedi başkomiser Mevlüt.
Fatmanur ile birlikte evin arka tarafına elimizde silahlar ile dolanmaya başladık. Evin önü nasıl harabe bir şekilde ise aynı şekilde arkası da öyleydi. Fatmanur öndeydi. Ben onu takip ediyordum. Fatmanur önü kontrol ederek, bende arkayı kontrol ederek evin arkasına doğru ilerledik. Evin arkasına geldiğimizde arka tarafta bahçeye açılan bir kapı vardı. Kapı bembeyazdı. Evdeki rutubetten etkilenmemişti. Ve neredeyse yarısına kadar açıktı. Fatmanur kapıya doğru ilerledi. Kapının eşiğinden ilk adımını attı ki Serkan karşı taraftan bağırmaya başladı.
Acaba Serkan neden bağırıyordu?
"Fatmanur sakın kıpırdama. Sakin. dedi Serkan bağırarak. " Ne oldu Serkan niye bağırıyorsun " dedi Fatmanur korkmuş bir şekilde. Serkan'ın sesini duyan Onur bize doğru seslenerek geldi. " Ev boş, ne Irmak'tan ne de Ender den bir iz var? Sen ne diye bağırıyorsun? " dedi Onur." Bomba! Bomba, Fatmanur ayağının bulunduğu yerde bir ip var muhtemelen bir bombaya bağlı." dedi Serkan bir yandan da silahını belindeki kılıfına koyarak.
" Ne diyorsun sen Serkan?" dedi Onur. Bir anda silahını beline koyarak bizim bulunduğumuz yere doğru koşmaya başladı. Yanımıza geldi, paçaları tutuşmuştu." Tamam Onur, sakin ol" dedim, Onur'un göğüs kafesine ellerimi koyarak. Fatmanur öylece kala kalmıştı yüzündeki korku ve şaşkınlık titremesinden belliydi. Sesleri duyan Mevlüt başkomiser sessiz bir şekilde yanımıza geldi. O, daha ne olduğunu bilmiyordu." N'oldu çocuklar niye bağırışıyorsunuz." dedi başkomiser Mevlüt. " Başkomiserim Fatmanur'un bulunduğu yerde bir ip var muhtemelen bir bombaya bağlı." dedim.
Serkan ipi takip ederek bombanın yerini buldu. Kapıdan az ilerde, sağ tarafta bir kutunun içinde üstü kapalı bir şekilde saklanmıştı. Fatmanur'un korkudan hiç sesi çıkmıyordu. " Serkan sen dur bomba imha uzmanı çağırıyorum." dedi başkomiser Mevlüt .Çelik yeleğindeki telsizi eline aldı.Serkan konuşmasına meydan vermeden atıldı:"Durun başkomiserim ben bunu çözerim, kolay bir düzenek zaten. Ama çok kablo var" dedi .Bombayı incelemeye başladı.Bu esnada arabaların birisindeki alet çantasından getirdiğimiz makası eline aldı Serkan. Herkes heyecanlıydı." Serkan dikkatli ol." dedim. Serkan kafasını kaldırıp bana baktı, ardından yüzünde küçük ve masum bir gülümseme oluştu.
Serkan bombayı kontrol etmeye başladı başladı.Bomba imha edilirken sıcak olan kablo kesilir. Bu bombanın üzerinde sayaç varsa eğer bombanın durmasını sağlar.
" Serkan sayaç var mı" dedi başkomiser Mevlüt emredici bir ses tonuyla. " Yok başkomiserim" dedi Serkan. Bir yandan da dokunarak sıcak olan kabloyu bulmaya çalışıyordu. " Serkan çabuk ol n'olur bombadan değilde korkudan öleceğim birazdan" dedi Fatmanur. O kadar korkmuştu ki korku sesine yansımıştı." Şiiiit Fatmanur ne ölmesi. Serkan kardeşim şimdi çözecek degil mi. Serkan" dedi Onur. Onur, Fatmanur dan daha çok korkmuştu. " Çözeceğim ama siz önce bir sakin olun. " dedi Serkan bize doğru konuşarak.
Dakikalar, saniyeler geçti. Serkan hala hangi kablo olduğunu bulamamıştı. Ardından "tık" diye bir ses geldi." Ohhhh çok şükür" dedi Serkan bombanın başından kalkarak." Bitti mi ayağımı çekebilir miyim?" dedi Fatmanur gülümseyerek." Bitti" dedi Serkan kocaman bir oh çekerek.
Fatmanur ayağını bombanın bulunduğu ipten çekti. Kendini evin arka bahçesine attı. Onur da onun arkasından gitti. Onur hiç bir şey demeden Fatmanur'a sarıldı. Fatmanur Onur'un ne yaptığını anladığı için kendini hemen çekti. Ve hiç bir şey demedi. " Serkan eline sağlık" dedim. " "Evet bunu da atlattığımıza göre olay yeri inceleme ekiplerinin çağırın gelip baksınlar. Defne sen de benle gel kamera kayıtlarına bakalım." dedi başkomser Mevlüt.
Boşkomiser ile bir ipucu bulmak için evin bulunduğu yerdeki kamera görüntülerini aldık. Merkezde incelenecekti görüntüler. Ardından tekrar olay mahallindeki eve geldik. Olay yeri inceleme ekibi gelip evi aramaya başladı. Oradaki memurlara bırakıp emniyete geri döndük.
Acaba kamera görüntülerinde neler vardı? Bombayı kim yerleştirmişti?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cinayet Büro
ChickLitYeni kurulan cinayet büro özel ekibinin içindeki komiserlerin zorlu hayatları ve aşkları " Beni senin için bir kurşun değil bin kurşun olsa da seve seve yerim onu" dedi bunca şeye rağmen kalbinden bir gram bile sevgi eksilmemişti."