Výprava za pavúkmi skončila inak, akoby všetci očakávali. Nevinná konverzácia s Aragogom, domácim miláčikom Hagrida, sa rýchlo zvrtla a Lara, Ron a Harry sa takmer stali neskorou večerou pre pavúky. V poslednej chvíli ich však zachránilo auto Ronovho otca. Nič nové sa nedozvedeli.
,, Kedy konečne prestaneme navštevovať Zakázaný les! Potom sa sťažujte, že skoro umrieme." S týmito slovami sa Lara v neskorých nočných hodinách pobrala spať do slizolinskej spoločenky.
Lara sa s Ronom a Harrym skoro týždeň poriadne nerozprávala. Nebol čas. Pomaly ale isto sa blížil čas jarných prázdnin a s tým boli spojené hromady úloh a testov. Stretávali sa iba na spojených hodinách slizolinu a chrabromilu, kde aj tak nemohli preberať to, čo práve potrebovali.
...
Lara na prázdniny odišla domov. Týždeň sa s týždňom minul a Apríl sa prehupol do teplého Mája. Lara posielala každý deň Harrymu a Ronovi listy. Snažili sa prísť na nejaký dôkaz alebo čokoľvek, čo by ich naviedlo na správne chodníčky. Lare zvieralo svedomie. Za celý ten čas im nepovedala o tajomnom dievčati, ktoré zahodilo denník a ani o jej snoch, kde sa nachádza tajomná komnata. Ani si nebola istá, či tie sny sú pravdivé alebo jej mozog už vypovedal službu. Každý jej jeden deň sa točil okolo Tajomnej komnaty. Možno jej mozog bol preťažený a vmietal jej túto tému aj do snov. Lara premýšľala, že by možno mala ísť s pravdou von.
V posledný deň prázdnin sa musela Lara zbaliť a ponáhľať na vlak. Bol piatok, takže mala pred sebou víkend na Rokforte, kým začne opäť škola. Pomaly sa stmievalo a Lara sa blížila k Rokvillu. Celý čas sedela v kupé sama a kreslila si. Dobila za prázdniny sociálnu baterku a teraz bola pripravená vrátiť sa do začarovaného kruhu školy.
Na stanici v Rokville ju už čakal Theo. Deň predtým sa dohodli, že ju počká aby nemusela ísť sama.
,, Vitaj späť, krpec." S týmito slovami a otvoreným náručím ju uvítal. Malý kufor jej vezme z ruky a spoločne sa vydávajú smerom k Rokfortu. Lara mu celú cestu rozprávala o svojich prázdninách pri babičke. Na oplátku jej Theo rozprával o tých svojich na Rokforte. Vraj sa na Rokforte nič zlé nestalo.
,, Ale mám jednu novinku. Určite ťa to poteší." Oznámil Theo Lare. V ten moment však z hradu na pozemky školy vybehli Harry a Ron.
,, LARA!"
,, Lara máme dôležitú správu poď s nami." Harry a Ron zastali pri nich a začali Laru ťahať za rukáv. Lara sa ospravedlňujúco usmiala na Thea, zobrala si svoj kufor a behom sa dostali do hradu. Po dlhom a vyčerpávajúcom behu sa zašili do prázdnej učebne.
,, Elixír na oživenie všetkých skamenených je už takmer hotový." Skôr než sa Lara stihla čokoľvek opýtať Ron na ňu vychrlil túto novinku. Lare sa rozžiarili oči. Za pár týždňov bude Hermiona opäť v poriadku.
,, Ešte sme však zistili niečo dôležité. V ten deň, keď bola tajomná komnata otvorená umrelo dievča." Začal tlmeným hlasom Harry. Lara na znak súhlasu prikývla, pretože vedela o tom dievčati.
,, Napadlo nám, že čo keď odtiaľ nikdy neodišla." S nádejou v očiach sa Harry zadíval do očí Lary.
,, Umrnčaná Myrta!" Vykríkla Lara.
...
Vďaka rokfortským obmedzeniam a skorej večierke sa nemali ako vytratiť na záchody. Všetci sa tešili zo správy o čo skorom oživení skamenených a posledné tri mesiace nedošlo k žiadnemu útoku. Jediný, kto chodil po chodbách ako telo bez duše bola Ginny Weasleyová. Lara sa s ňou moc nerozprávala ale cítila k nej ľútosť. Chodila bledá, nevyspatá a Ron jej spomínal, že niekedy aj odišla z hodiny kvôli tomu, že jej nebolo dobre.
Všetko sa zdalo úplne v poriadku. Až na jeden utorkový večer. Bolo niečo po piatej a Lara sedela sama v knižnici a písala množstvo úloh na elixíry. Zrazu sa celou knižnicou ozval hlas profesorky McGonagallovej.
,, Všetci žiaci sa okamžite dostavia do svojich spoločenských miestností. Všetci učitelia za zhromaždia v zborovni. Prefekti si prepočítajú svojich študentov vo fakulte. Okamžite poprosím."
Lara celá zdesená sa pomaly odobrala preč z knižnice. Na chodbe pridala do kroku, lebo na nej nebolo ani muchy. Kráčala prázdnou chodbou a neustále sa obzerala za seba. Z ničoho nič sa niekoho ruka obkrútila okolo jej zápästia.
,, Lara musíme ti dať niečo prečítať." Bol to Harry s Ronom, ktorí ju vtiahli do chodbičky.
,, Spomedzi mnohých obávaných príšer a oblúd žijúcich v našej krajine je tým najzvlaštnejším a najobávanejším bazilisk, známy aj ako kráľ hadov. Tento had, ktorý dorastá do obrovských rozmerov a žije niekoľko storočí, sa liahne zo slepačieho vajca, ktoré vysedela ropucha. Bazilisk zabíja okrem smrtiacich jedovatých zubov aj pomocou svojho vražedného pohľadu a každý, koho zasiahne lúč vychádzajúci z jeho oka okamžite zahynie. Pavúky pred ním utekajú, pretože je ich úhlavný nepriateľ. Bazilisk sa bojí jedine kohúta, pretože jeho kikiríkanie je preňho smrteľné." Prečítala Lara pokrčený papier, ktorí jej priniesli.
,, Teraz to všetko dáva zmysel. Pavúky pred ním utekajú! Je to jasné! Bojí sa kohúta, preto som videla Hagrida ako pochováva mŕtvych kohútov. Niekto ich vyvraždil." Lare to všetko do seba zapadlo a oni dvaja jej na to horlivo prikyvovali. Zrazu sa však popri ich chodbe prehnal hlúčik učiteľského zboru.
A Lare vďaka Hermione ešte niečo došlo. ,, Ginny."
---------------------------------------------------------
Ahojte 🤍hlásim sa vám z roboty s novou časťou. Už máme pred sebou len cca 2 časti a prvá časť mojej FF ide ku koncu 🤩
DU LIEST GERADE
Navždy A Večne Až Do Smrti (HP FF)
Fanfiction"Kto nazval lásku láskou, radšej smrť jej mohol meno dať, lebo ťažšie než úmrtie je, je večne milovať" Všetky autorské práva sú vyhradené a patria J. K. Rowlingovej (postavy, dej...) okrem mnou vymyslenej postavy