Povaha Podľa Farby Kravaty

123 11 0
                                    

Keďže si Lara zvykla na Hermionine prudké reakcie vôbec nebolo divné že nasledujúci deň ale aj celý týždeň trávili veľa času spolu. Na väčšine predmetov sedávali spolu. Po škole trávili veľa času v knižnici zavalené úlohami. Lara jej na druhý deň povedala ako vyletela na Malfoya a jeho partiu keď sa vrátila na svoj internát.

,, Čo si o sebe myslíš. To čo malo znamenať. " rozbehla sa rukami proti jeho hrudi.
,, Hej Bromenová môžeš sa ukľudniť." postavila sa pred neho Merula. Človek, ktorý najviac opovrhuje Larou. V celej slizolinskej miestnosti nastal krik a šarvátky. Z rohu miestnosti sa na nich pozeral o rok starší chlapec, ktorý sedel so svojimi spolužiakmi na sedačke.

Na konci celého týždňa sa chystal chrabromilský zápas. V ten deň Harrymu prišiel list aj balík. Neskôr ho dal Lare prečítať. Písalo sa na ňom, že nemá balík otvárať pri stole. Dostal Nimbus 2000 od profesorky Mcgonagallovej, ale to je tajomstvo. Slizolinčania išli puknúť od závisti. Zápas však neprebiehal hladko. Lara s Hermionou si všimli, že Snape si niečo pre seba šepká. Vyzeralo to tak, že začarovával Harryho metlu. Hermiona to však včas chytila do svojich rúk. Všetko sa zvrtlo tak rýchlo. Na to všetko chrabromil aj tak vyhral. Harry chytil zlatú strelu, vlastne ju skoro prehltol. Štadión vybuchol do obrovského hukotu a potlesku. Jediná zo strany slizolinu sa pridala aj Lara. Z každej strany príjmala nepekné pohľady no aj tak kričala a skákala od radosti.

Ako dni ubiehali vo vzduchu bolo cítiť atmosféru Vianoc. Učitelia mierne poľavovali v množstve úloh. Jedine Snape toho dával veľa. Lara časom zisťovala, že elixíry jej idú. Dokonca ju začali baviť. Snažila sa, ale Snape vždy našiel nejakú chybu. Za to Merula, okolo ktorej nadanie na elixíry ani nešlo vždy získala pre slizolin body.
,, Argh. Je to nefér! Ako to, že ja sa snažím ale body dostane Merula. A stále dookola, každú hodinu. Chváli buď Malfoya alebo jeho "nadanú " sesternicu Merulu. " sťažovala sa Lara tesne pred hodinou ďalších elixírov. Meno Merula a Malfoy sa snažila vysloviť s čo najväčším znechutením.
,, Mám pocit, že keby som sa nesnažila tak by bol radšej. Snáď dnes budeme mať len teoretickú časť. Vždy keď sme v skupinách som s Crabbom alebo Goylom. Oni nikdy nedávajú pozor a potom to tak vyzerá a Snape má ďalšiu zámienku aby ma zprdol. " povzdychla si Lara, keď nakráčala spolu s Hermionou po boku do triedy. Trieda bola mierne zaplnená. Väčšina obsadených lavíc tvorili prevažne tie čo najďalej od katedry učiteľa. Lara sa ale že vôbec nečudovala.

Keď po zazvonení nakráčal Snape do triedy s vlajúcim plášťom všetká vrava v triede utíchla.
,, Dnes budete pracovať vo dvojiciach. Váš partner bude z inej fakulty keďže Dumbledore by bol rád keby ste nadväzovali priateľstvá aj v iných fakultách. " svoj monológ predniesol s obrovským znechutením v hlase. Lare sa okamžite rozžiarili očká. Možno bude s Ronom, Hermionou alebo ju možno Snape spojí s Harrym. Mýlila sa. Tak veľmi sa mýlila. Snape začal diktovať mená dvojíc a Lara čakala iba na to kým započuje svoje meno vedľa svojich kamarátov.
,, Finnigan, Bromenová. " Lara ostala nemo hľadieť na profesora elixírov keďže nemala ani najmenšie tušenie ako jej partner na elixíry vyzerá. Keď sa už všetci začali skupinkovať, Lara si všimla chlapca, ktorý postáva v zadnej lavici bez svojej dvojice. Lara sa usmiala, pretože si síce nevedela zaradiť meno no chlapca videla už niekoľko krát sa rozprávať s Harrym alebo Ronom.
,, Ahoj, som Lara. Ty musíš byť Finnigan, nemýlim sa? " milo sa usmievala Lara a vystrela ruku pred seba.
,, Hej, volám sa Seamus." odpovedal jej prudko chlapec. Neprijal jej ruku, čo Laru trošku zaskočilo no nechala to tak a začala pripravovať veci na elixír, ktorého postup medzitým napísal Snape na tabuľu. Keď sa Lara poobzerala po triede zistila, že Hermiona skončila s Pansy, jednou z Lariných spolubývajúcich. Ron bol s Crabbom, ale najviac ľutovala Harryho, ktorý ako za trest skončil vo dvojici s Malfoyom.
,, Takže teraz budem prilievať roztok a ty budeš miesta v smere hodinových ručičiek päť krát a potom.... " Lara mu chcela vysvetliť ďalší postup keďže sa zdal byť stratený no prerušil ju.
,, Ja si budem robiť svoju robotu a ty svoju." povedal ráznym hlasom a zobral si nový kotlík.
,, Čo ti sadlo na nos? " Lara sa snažila držať kamarátsku atmosféru aj keď niekde v hĺbke vedela, že to nesmeruje šťastným koncom.
,, Môžeš sa prestať tváriť ako keby sme boli dávny kamaráti. " veľmi ostrým hlasom odpovedal Lare. Ona ostala nemo stáť.
,, Ale ja... " zase chcela niečo povedať no zdržala sa a on pokračoval.
,, S hnusnými slizolinčanmi sa ja hrať ani baviť nebudem!" ostro prehlásil mladý chrabromilčan. Zaskočilo ju to. Vedela, že medzi slizolinom a chrabromilom sú isté spory čoho patrične využívala pri škriepkach s Merulov, no nikdy si nemyslela, že by ju niekto mohol súdiť podľa farby kravaty. V očiach ju začali štípať slzy. Darmo, neriešila to, že je práve len polovica elixírov. Extrémne sa rozplakala a behom vyletela z triedy. Ignorovala všetko okolo. Nedokázal ju zastaviť ani nahnevaný hlas Snapa, ktorý sa hnal za ňou. Zastavila sa až blízko chodby žalárov a zosunula sa po studenej stene až na zem. Nesedela tam dlho, bola to len krátka chvíľka. Jej to pripadalo ako večnosť. V živote nezažila nič podobné. Bola malá na to aby zistila aký svet v skutočnosti je. Nie každý je dobrý a nie každý súdi ľudí potom čo ich spozná ale súdi ich hneď od začiatku.
,, Čo tu tak nariekaš maličká. " počula za sebou mŕtvolne známy hlas a zvuk okovov. Spoznala, že sa jedná o Krvavého Baróna, ducha jej fakulty.
,, Vždy vládla nenávisť medzi faktami?" Lara odignorovala jeho otázku. Na miesto odpovede položila svoju a snažila sa zahnať slzy tečúce z jej očí.
,, Áno. Poväčšine to je vzájomné. Lenže ty si iný prípad." pozrel na Lara akoby čakal nejakú väčšiu reakciu lenže ona ho iba počúvala s rukami opretými o kolená.
,, Málo kedy sa stane, že by sa Múdry klobúk zmýlil. Sú to výnimočné prípady, ba až skoro nemožné. Tým nechcem povedať, že by si nepatrila do Slizolinu. Cítiť s teba to čo má len slizolinčan. Zatiaľ sa to v tebe neprejavuje no časom zistíš, že ti klobúk vybral správne. No niekedy sa stáva, že slizolinčan nesúhlasí so svojím postaveným, ba od ostatných sa líši. Presne ako ty. No vždy boli a budú ľudia ktorý vás budú súdiť podľa fakulty, bude im dlho trvať než si uvedomia skutočnú povahu. Lenže ty sa musíš vzoprieť a postaviť sa tomu ako ona. Ich sila je chabá. Pretože sila je v tom prestať nenávidieť, keď máme k nenávisti dôvod. "

,, Prepáčte, povedali ste ako ona?" rýchlo sa ešte chcela opýtať Lara, lenže svojej odpovede sa jej nedostalo.

____________________________________
AHOJTE❄️🌌No takže ešte som to tento týždeň nevidela na vianočnú kapitolu pretože som sa mierne potrebovala posunúť v čase ale sľubujem že zachviľu už končíme prvú časť a prídu nové a väčšie zážitky❤️
S LÁSKOU A💚

Navždy A Večne Až Do Smrti (HP FF)Where stories live. Discover now