Venner og fortid
*Mathias' synsvinkel*
"Nikolaj må jeg lige snakke med dig?" Spørger jeg, "ja selvfølgelig, vi kan lige gå ind til mig" vi går ind på Nikolajs hotel værelse og jeg sætter mig på en stol. "Ved du om der er noget galt med Anna?" Spørger jeg og kigger hen på ham, han tænker lidt "har du da gjort noget?" Griner han, "jeg ved det ikke helt" svarer jeg og kigger ned "vi snakkede i bussen, hun sagde hun var træt og så jokede jeg bare med at hun skulle prøve at spille, efter det sagde hun ikke mere, men da jeg prøvede at spørger ind til det sagde hun, hun bare var træt, men jeg har på fornemmelsen der er mere end det" fortæller jeg og kigger hen på ham igen.
"Jeg tror godt jeg ved hvad det er" fortæller han efter lidt tid, jeg kigger forventningsfuldt hen på ham, "men du er nok nødt til selv at snakke med hende om det" og nikker bare stille, jeg havde håbet på at få et svar, men så må jeg jo snakkede med hende. "Tak, det prøver jeg" siger jeg og rejser mig, jeg går ud af værelset og ned af gangen og står foran Annas dør
*Annas synsvinkel*
Jeg ligger bare i min seng og scroller gennem Tik Tok, jeg har bare brug for at være alene lidt, efter håndbold snakken i bussen, er jeg begyndt at tænke meget over min tid som håndbold spiller, ikke for at prale eller noget, men jeg var faktisk ret god, en af de bedste på holdet og jeg er næsten sikker på jeg kunne have drevet det til noget stort, indtil alle min knæskader satte en stopper for det.
Pludselig bliver jeg hevet ud af mine tanker af et bank på døren, lige nu vil jeg egentligt helst være alene så jeg ignorer det først, der går lidt før jeg hører nogle snak på den anden side "Anna åben døren, jeg ved du er der inde og jeg vil genre snak med dig," det er Mathias, jeg rejser mig langsomt fra sengen og går hen og åbner døren.
"Må jeg komme ind?" Spørger han, jeg nikker og går til siden så hen kan komme ind. Han træder ind og sætter sig på kanten af min seng, jeg går hen og sætter mig ved siden af ham. "Hvad så?" Spørger jeg og kigger på ham, jeg har ingen anelse om hvorfor han er her "er du okay?" Spørger han og kigger mig i øjnene, "jeg har jo sagt at jeg bare er.." begynder jeg før jeg bliver afbrudt af Mathias "du skal ikke fortælle mig du bare er træt, jeg kender dig trods alt lidt og jeg ved der er mere end det" siger han meget bestemt, jeg bliver helt overrasket over det, jeg vidste slet ikke han kendte mig så godt.
"Var det fordi jeg sagde du ik lavede noget, for det var bare for sjov" jeg griner stille og kigger på ham "det ved jeg godt Mathias" jeg tænker lidt, ærligt ved jeg ikke helt hvordan jeg skal få det sagt. Inderst inde er jeg nok lidt bange for at vores venskab vil ændre sig, at han vil tænke mere over hvad han siger og det skal han ikke.
Jeg får endeligt taget mig sammen til at sige noget "jeg har selv spillet håndbold engang," starter jeg og kigger på ham, "det betød alt for mig, jeg elskede at være på banen og give alt hvad jeg havde for at vinde, jeg spillede i GOG ligesom dig, jeg elskede det" jeg bliver stille lidt, de mange minder fra min håndbold tid begynder at komme tilbage "jeg var god, altså hvis jeg selv skal sige det" griner jeg lidt, "det gik godt for mig, der begyndte faktisk at blive snakket lidt om en mulig reserve plads på landsholdet, men så rendte jeg ind i en masse knæskader og blev rådet til at stoppe," siger jeg, så stille at jeg faktisk er i tvivl om han hørte mig, jeg kan mærke en tåre der langsomt triller ned af min ene kind.
Det er første gang jeg fortæller det her til andre end min familie og tætteste venner. Mathis tager sin hånd og tørrer tåren væk, før han langsomt trækker mig ind i et kram, de kram jeg virkelig elsker, dem der får mig til at føle tryghed.
Vi sidder sådan lidt i stilhed før Mathis bryder den "er du okay?" Spørger han og trækker sig fra krammet jeg nikker og giver et lille smil "men jeg mener det faktisk jeg er træt, så tror jeg går i seng" griner jeg, Mathis griner og rejser sig "så skal jeg nok lade dig sove i fred, godnat og tak fordi du fortalte det" smiler han og går ud af døren, jeg tager mit nattøj på og går i seng.
YOU ARE READING
The Golden Love
FanfictionMød Anna. Anna er 19 år gammel, og lige blevet færdig med gymnasiet, hendes store drøm er at blive fysioterapeut, men først vil hun lige tage et sabbat år, for at være sikker på hvad hun vil. Men hvad sker der når hendes far, selveste Nikolaj Jacobs...