28. Du gik

671 5 1
                                    

Du gik

"Anna, jeg har det ikke godt" jamre Mathias, sådan har han været i 30 minutter. Det er virkelig synd for ham, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, "hvad vil du have mig til at gøre Mathias?" spørger jeg stille, "skal jeg hente noget?". 

Han ligger stadig op ad mig, med hovedet begravet i min side, han er heldigvis stadig ikke varm, så ingen feber, det er et godt tegn. "Jeg ved det ikke, Anna" mumler han stille. "Jeg tror det er tid til mere medicin, hvis du vil have det" forslår jeg, jeg kan mærke han stille nikker ind mod mig.

Jeg rejser mig stille og kan høre en lille klagen fra Mathias over at jeg gik. Jeg går hen til min taske og tager en pille ud til ham, tager vandflaksen og går tilbage til Mathias. "Du er nødt til at sætte dig en smule op" fortæller jeg stille og hjælper ham op at side, med ryggen mod en masse puder. 

Jeg giver ham pillen og noget vand, han tager den og lægger sig ned igen. "Jeg tror du skal prøve at sove lidt" fortæller jeg stille. "Vil du lægge dig igen, du hjælper med at sove?" spørger han og kigger væk, han er virkelig sød, den måde han spørger på og alt det, hvordan kan jeg dog modstå det. 

"Selvfølgelig" skynder jeg mig at sige og lægger mig til rette i sengen igen, han putter sig indtil mig, mens jeg langsomt kører hånden op og ned af ryggen på ham. Jeg ved ikke hvad det er ved ham, men der er et eller andet over ham jeg ikke kan stå for, han er virkelig sød. Godt nok har jeg ikke kendt ham i mange år, men alligevel har vores forhold udviklet sig meget hurtigt. Faktisk så hurtigt at jeg ikke kan finde ud af min følelser for ham, men jeg prøver at skubbe tankerne til side, vi skal fokusere på de kommende kampe, og resten af turneringen og lige nu skal mit fokus være at få Mathias klar igen. 

Hans åndedræt er roligt, så jeg tror faktisk han endeligt er faldt i søvn igen. Jeg keder mig en smule så jeg tænker jeg vil kan gå ud og se til nogle af de andre. Jeg sniger mig stille ud af sengen og gør alt for ikke at vække Mathias, han har virkelig brug for søvn. 

Jeg sniger mig ud af døren og hen mod fællesrummet for at se om der er nogen. Johan sidder i sofaen, jeg sætter mig ved siden af ham. "Hvordan har du det?" spørger jeg og kigger på ham, "bedre, en smule træt, men jeg var træt af bare at ligge i hotelsengen, så jeg gik her ud og ser lidt fjernsyn". 

Jeg kigger hen på fjernsynet, der kører en eller anden film, nok egyptisk, men jeg ved det ikke helt. "Godt der er undertekster" griner jeg og nikker hen mod tv'et, der er engelske undertekster, Johan griner. "Ja, følger ikke rigtig med, jeg skulle bare have noget at lave". Jeg nikker forstående, det har helt sikkert været hårdt at være alene på et hotelværelse. 

Jeg sidder bare og prøver at finde ud af hvad filmen handler om, men giver hurtigt op og sidder bare og ser lidt af filmen. Der er nok gået ti minutter, da jeg pludselig får en besked, jeg tager min telefon og tjekker, den er fra Mathias, "hvor er du?" skriver han, så man han være vågnet. Jeg skynder mig at rejse mig og går, "hvad skal du?" spørger Johan, "indtil Mathias, han spørger hvor jeg er" forklarer jeg og skynder mig ned af gangen og ind på mit hotel værelse. 

Mathias sidder op i sengen og kigger hen mod mig, "du gik" hvisker han trist og kigger ned, jeg skynder mig hen og sætter mig ved ham. Jeg lægger min arm om ham og trækker ham ind i et kram. Jeg kan mærke han begynder at slappe af. 

"Undskyld" skynder jeg mig at sige, "jeg tjekkede bare lige op på de andre, men jeg er her nu" smiler jeg. "Skal vi lægge os igen" spørger jeg stille, han nikker. Jeg trækker dynen tilbage og hjælper ham ned at lægge. Jeg lægger mig ved siden af ham og igen, igen trækker jeg ham ind til mig, men denne gang koncentrere jeg mig kun om ham. 

Jeg nusser ham indtil jeg er helt sikker på at han sover, før jeg selv lukker øjnene og prøver at få en smule søvn selv. Det viser sig dog hurtigt at blive svært, Mathias ligger meget uroligt, og falder ud og ind af søvn. Det her går jo ikke når jeg lige at tænke før, Mathias irriteret sætter sig op. Jeg sætter mig stille op ved siden af ham og ligger min hånd på hans ryg. 

"Hva så Mathias?" spørger jeg stille, "jeg vil gerne sove men det er lidt svært når det gør ondt". Jeg nikker forstående, og kommer i tanke om at jeg har en varmepumpe i min kuffert. Den var egentligt mest til hvis jeg fik menstruations kramper, men den kan vel også bruges til det her.

 "Jeg henter lige hurtig noget, okay?" spørger jeg og venter på at han svarer, han giver et kort nik og jeg skynder mig hen i min kuffert for at hente varmepuden. Jeg finder den og skynder mig hen til sengen igen, jeg sætter stikket i stikkontakten, tænder den og giver den til Mathias. "Prøv at se om den hjælper" fortæller jeg og lægger mig i sengen igen. 

Den skal lige varme op, men efter et par minutter lykkedes det endelig for Mathias at slappe helt af og falde i søvn, hvor efter jeg endelig lukker øjnene og falder i søvn.

The Golden LoveWhere stories live. Discover now