Emil og Heartstopper
Jeg sætter mig ind i fællesrummet, ved siden af nogle af drengene. Min far sætter storskærmen op, og gør klar til at vise forskellige videoer. "Okay drenge, vi skal møde Egypten, det kan godt gå hen og blive en svær udfordring, især fordi det er værtsnationen, men jeg regner selvfølgelig med at vi gør vores bedste". Han kigger forventningsfuldt rundt på drengene, der bare giver et nik som svar. Min far begynder at sætte noget video på, og forklarer en masse.
Jeg synes egentligt det er spændende nok, især når jeg ikke selv kan spille, ved jeg i det mindste hvordan drengene har tænkt sig at spille. Så vidt jeg ved skal Mikkel være med til kampen i dag, det er første gang han er med til kamp, siden han blev syg. Jeg tror han er klar, men han har været ude et godt stykke tid, så jeg håber hans krop også er klar til at spille igen. Mikkel er en vigtig spiller for os, så det er rart at have ham tilbage igen.
Jeg kigger over på Mathias, han ser en smule træt ud. Det var heller ikke meget søvn han fik i nat, det er godt der er mulighed for at sove lidt mere inden kampen i aften, så han også er klar til at give sig 100%.
Udover vores video møde skal Anja og jeg, også behandle flere af spillerne inden kampen i aften. Min far fortsætter med at gå gennem forskellige taktikker og kombinationer han ønsker at afprøve i aften.
Taktik mødet slutter, og Anja og jeg kan starter på noget behandling. Mathias kommer hen til mig, "kan du massere min skulder lidt" spørger han og er allerede på vej op på briksen. "Ja du er jo allerede godt i gang" griner jeg. "I er også langt i turneringen nu" siger jeg, og begynder at massere. Vi er i kvartfinalen og hvis det går godt er der to kampe mere, udover den mod Egypten. Det er mange og på få dage. "Ja kampprogrammerne bliver vildere og vildere" sukker Mathias og rykker sig lidt, da der er et sted der gør mere ondt. "Men det er jo derfor I er med" griner Mathias og drejer hovedet lidt så han kigger over på mig. "I skal lære at passe på jer selv" siger jeg og ændre det hurtigt, "nej, faktisk du skal lære at passe på dig selv" siger jeg bestemt og prikker lidt til Mathias, som bare trækker på skuldrende.
Hans skulder er virkelig anspændt, "laver du de øvelser du har fået?" spørger jeg mistænksomt, "nej regner det?" spørger Mathias pludseligt og strækker sig for at se ud af vinduet. "Nej det gør ikke, og du skal ikke prøve at snakke udenom" siger jeg bestemt, det er vigtigt at han husker de øvelser, det vil virkelig hjælpe ham meget. "Jeg prøver at gøre det hver dag, men jeg glemmer det nogle gange" siger han og kigger væk. "Det er vigtigt Mathias" understreger jeg. "Ja ja, jeg ved det godt" sukker Mathias, men siger ikke mere efterfølgende. Jeg ved godt han synes det er træls, at blive mindet om det, men det er en del af mit job.
"Hvordan føles skulderen nu?" spørger jeg efter behandlingen er slut. Mathias bevæger armen og skulderen lidt, "meget bedre nu, tak Anna". Mathias hopper ned fra briksen og går hen til nogle af de andre i fællesrummet. Emil kommer hen og sætter sig op på briksen. "Hvad så, hvad er der med dig?" spørger jeg bekymret, der skal helst ikke være skader på holdet, og især ikke op til en vigtig kamp, som den i aften, hvis vi taber er vi ude, og det ville være en kæmpe skuffelse.
"Ikke så meget tænkte jeg bare ville snakke med dig, men en smule massage gør ikke skade" griner han og ligger sig op. Jeg begynder at massere lidt, "jeg ved godt du hader, at jeg spørger men" jeg afbryder ham før han når at færdigøre sin sætning, "hvis det her handler om Mathias og mit forhold, kan du godt lade være allerede" skynder jeg mig at sige, det er ikke lige nu jeg gider snakke om det.
"Jeg gør det alligevel" starter han, og jeg ruller med øjnene. "Jeg vil bare sige, at jeg kan se hvor glad både Mathias og dig er når i er sammen". Jeg smiler lidt og kigger over på Mathias, der smiler tilbage. "Se det er, det jeg mener. Jeg har aldrig set ham smile sådan der" griner Emil og jeg kigger bare på ham. "Det jeg mener er bare, at jeg vil ikke blande mig i hvad end der forgår mellem jer, men hverken mig eller holdet vil have noget i mod det, hvis der sker noget". Det beroliger mig faktisk lidt, jeg har været lidt nervøs for hvad holdet mon tænkte om det mig og Mathias har gang i. "Tak" jeg smiler til Emil, der smiler tilbage, "men du kan ikke ligge her hele dagen, der er vist frokost nu" griner jeg og færdigøre min massage, jeg kan se hvordan resten af holdet stille og roligt bevæger sig ud af fællesrummet og ned mod spisesalen, det er som regel et tegn på at der er mad. Emil griner og jeg hjælper ham op.
Vi går sammen med til frokosten. "Kan I ikke please lade vær med at gøre det spændende i aften, jeg holder simpelthen ikke til det" beder jeg og starter med at spise. "Nej, så er det jo ikke sjovt, vi kan også prøve en forlænget spilletid" griner Møllgaard og kigger over mod mig, "nej please, det skal du ikke engang joke med" drengene begynder at grine, inderst inde håber jeg bare at det bliver en nem sejr, men altså det er kvartfinalen, så den bliver nok svær. Resten af frokosten forgår stille og roligt. Der forgår en smule småsnak rundt omkring, lidt om turneringen, men ellers også bare om hvad der sker i folks liv. Vi bliver stille og roligt færdige med at spise, og der er noget afslapning inden aftensmaden og derefter kamp.
Jeg har lagt mig op på værelset lidt, jeg tænker at se lidt Netflix og måske sove lidt. Pludselig står Mathias i døren, "hvad laver du?" spørger han og smider sig i sengen, okay nu er det blevet til vores seng åbenbart. "Vil bare set lidt Netflix" forklare jeg og peger hen på min computer. Mathias virker ikke umiddelbart som om han har tænkt sig at flytte sig, "vil du se med eller hvad?" spørger jeg og ligger mig ved siden af ham.
"Ja jeg ventede bare på du spurgte" griner han og ligger sig ned under dynen. "Men så skal du også prøve at sove, det var ikke meget søvn vi fik i nat" beordre jeg og kigger strengt på ham, men ender med at give et lille smil. "Okay, okay hvis du siger det" griner han og ruller øjne af mig inden han lægger sig helt ned.
Jeg tager min computer frem og åbner Netflix, "hvad skal vi se?" spørger jeg, Mathias der allerede ligner en der er ved at falde i søvn. "Du kan bare vælge noget," smiler han, "jeg falder nok snart i søvn".
Jeg leder lidt før jeg finder en serie, vi skal så meget se Heartstopper, jeg elsker den serie, den er virkelig sød. Jeg starter første afsnit og sætter computeren i mellem os, inden jeg også lægger mig ned. Mathias lægger hovedet ind til mig og jeg begynder at nusse hans hår, hans vejrtrækning bliver rolig og han lukker øjnene, indtil han falder i søvn. Efter det sætter jeg et vækkeur til om to timer. Jeg slukker Netflix og falder selv i søvn.
____________________________________________________________
Jeg håber det var okay. Jeg har den vildeste skriveblokering og ved slet ikke hvad jeg skal skrive.
YOU ARE READING
The Golden Love
FanfictionMød Anna. Anna er 19 år gammel, og lige blevet færdig med gymnasiet, hendes store drøm er at blive fysioterapeut, men først vil hun lige tage et sabbat år, for at være sikker på hvad hun vil. Men hvad sker der når hendes far, selveste Nikolaj Jacobs...